Vragen van een beginner over Spotnet

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
paulus59
Answers: 0
Usenet: usenetbucket
Internet: kpn

Vragen van een beginner over Spotnet

Bericht door paulus59 »

Dag Mensen;
Ik ben helemaal nieuw hier, en ook pas enkele dagen gebruiker van nieuwsgroepen e.d.
Ik ben wel al tegen enkele vreemde dingen aangelopen:
1°: hoe zit dat nu met spot-net en spotnet?
2°: Er wordt gesproken over retentie, in het blad dat ik hierover las ongeveer 500 dagen, maar alle spots die ik vond van 200 dagen of mer, worden gehonoreerd met "waarschijnlijk te oud", erg jammer.
3°: veel spots blijken incompleet te zijn, daar kunnen de beheerders natuurlijk niets aan doen, maar toch.

Ik hoop op ondersteuning!
Verplaatst vanuit SN algemeen naar SN vragen en problemen
- MariaK
Altijd wat

Deleted User 7399

Re: ik ben nieuw hier

Bericht door Deleted User 7399 »

Hallo daar!

Welkom op Spot-net.nl! We geven je een hartelijk welkom hier!

Punt 1, Spot-net.nl is niet verbonden met Spotnet, dit is een afgezondere website die support biedt voor iedereen die een Spotx applicatie gebruikt.
Punt 2, Zou je ons willen vertellen welke provider je gebruikt?
Punt 3, Dat ligt er waarschijnlijk aan met welke provider je download, dat het daar niet altijd 100% is.

Groeten,

~ChillManager

Chaos
Leeftijd: 55

Bericht door Chaos »

Paulus:

Als ik het goed zie zit je net als ik bij KPN ( gezien jou kpn mail )
Bij Kpn kun je retenties ouder dan 25 tot 30 dagen niet pakken
Simpelweg omdat Kpn dit niet toe laat
Hoe dat precies zit weet ik niet maar heb hierover een stukje gelezen op dit forum
Daar werd onderandere uitgelegt dat als je via een payserver zou werken
Je retenties kan paken die veel ouder zijn
Verder kan ik je eigenlijk niet zo goed helpen
Simpelweg omdat ik zelf pas een week actief ben op spotnet, en dus een leek

Goede raad: Ga er even voor zitten, en spit dit forum even door, ik denk dat je op een groot deel van je vragen antwoord krijgt
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

VPCF1
Usenet: XLUsenet
Internet: Ziggo Z3
Leeftijd: 53

Bericht door VPCF1 »

paulus59<KNIP> schreef:Dag Mensen;
Ik ben helemaal nieuw hier, en ook pas enkele dagen gebruiker van nieuwsgroepen e.d.
Ik ben wel al tegen enkele vreemde dingen aangelopen:
1°: hoe zit dat nu met spot-net en spotnet?
2°: Er wordt gesproken over retentie, in het blad dat ik hierover las ongeveer 500 dagen, maar alle spots die ik vond van 200 dagen of mer, worden gehonoreerd met "waarschijnlijk te oud", erg jammer.
3°: veel spots blijken incompleet te zijn, daar kunnen de beheerders natuurlijk niets aan doen, maar toch.

Ik hoop op ondersteuning!
  • 1, is al beantwoord
  • 2, Retentie wil niets meer zeggen dan hoe lang er een artikel op usenet toegankelijk is (zie dit als houdbaarheids-datum op levensmiddelen). Een payserver geeft meestal een retentie vaan 200 tot 1200 dagen, afhankelijk van je abbo en provider. Je gebruikt de newsserver van KPN, dit is idd maximaal 30 dagen houdbaarheid. dus een spot van 40 dagen is via de KPN server niet meer bereikbaar.
  • 3, Antwoord op vraag is 2 is tevens antwoord voor vraag 3.

Topicstarter
paulus59

Bericht door paulus59 »

Ik heb wel KPN, maar gebruik newsXS als server. Daar stond bij dat ze een grote retentie ondersteunen.
Verder leuk dat jullie zo snel reageren!

Groet Paulus
Altijd wat

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Als je newsXS hebt als provider, dan zou je bovenstaande foutmeldingen inderdaad niet moeten krijgen.

Je gebruikt newsXS als provider, zeg je, maar heb je dan ook deze gegevens in spotnet ingevuld?

Ik twijfel daaraan omdat je namelijk in je gegevens text.nova.planet.nl hebt staan als je usenetprovider. Afbeelding

Voor newsXS vul je in spotnet in:
Klik op bewerken,
klik op provider,
klik op anders:
Vul je gegevens in:
reader2.newsxs.nl
je gebruikersnaam gekregen van newsXS
je wachtwoord gekregen van newsXS

Check even of je dat inderdaad goed hebt ingevuld of plaats in dit topic de inhoud van je servers.xml bestand. Dan kijken we even mee of alles klopt.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

Topicstarter
paulus59

Bericht door paulus59 »

Ik weet niet hoe jullie het doen, met die downloads e.d., maar bij mij werkt misschien de helft, na verwerking, dacht dat ik door gebruik van een goede NZB zoeker en een goeie newsreader wel wat binnen zou kunnen halen wat via andere wegen niet lukt, maar de vlieger blijkt slechts ten dele op te gaan.
Weet niet waarom het niet lukt, denk dus niet dat ik ermee doorga, want het is te frustrerend.
Altijd wat

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Hoi Paulus,
Jammer dat het je niet lukt. Ik begrijp niet helemaal waar het dan mis gaat. Heb je wel gelezen wat ik hierboven heb geschreven? Heb je de gegevens van NewsXS juist ingevoerd in Spotnet?
MariaK schreef:Voor newsXS vul je in spotnet in:
Klik op bewerken,
klik op provider,
klik op anders:
Vul je gegevens in:
reader2.newsxs.nl
je gebruikersnaam gekregen van newsXS
je wachtwoord gekregen van newsXS
En zet even de inhoud van je servers.xml in dit topic (zonder wachtwoord en gebruikersnaam)
Wij zijn bereid om mee te kijken waar het mis gaat. :goed:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

Topicstarter
paulus59

Bericht door paulus59 »

Hallo!
fijne reactie, maar het probleem is niet de newsreader o.i.d.,Ik krijg wel bestanden binnen, maar daarna blijken veel (nou ja, wat heet veel, heb er zo'n 30-35 geprobeerd) ervan niet te gebruiken door corrupte of incomplete bestanden, vaak merk je dat dan pas nadat het gebrand is, zodat ik in een week meer cd's en dvd's heb kunnen weggooien als in maanden tevoren.
Ik weet niet of anderen dat voor lief nemen, omdat het verder niks kost, maar ik vind het vervelend om na een middagje zoeken te blijven zitten met één of twee geslaagde downloads. :evil:

-- [bericht automatisch samengevoegd - 27 mei 2012, 19:38] --
MariaK schreef:
En zet even de inhoud van je servers.xml in dit topic (zonder wachtwoord en gebruikersnaam)
Wij zijn bereid om mee te kijken waar het mis gaat. :goed:

???? wat bedoel je hiermee?
Niet dat ik het idee heb dat het hieraan ligt, en zeker niet aan jullie, maar gewoon een hoop kreupele uploads.
Groet Paulus
Altijd wat

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

Hoi paulus59

Lees hier over de servers.xml http://www.spot-net.nl/faq/#6
Je opent dit bestandje met 'Kladblok'. Kladblok kun je openen via: Menu Start => Alle Programma's => Bureau-accessoires => Kladblok. Sleep het servers.xml bestand in het venster van Kladblok.

Hieronder een voorbeeld van een server.xml (zonder wachtwoord en gebruikersnaam) :D

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="reader.newsxs.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.newsxs.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="18" />
<Server Type="Uploads" Server="reader.newsxs.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>

Wil je eens controleren of je de film op je computer wel kunt afspelen? Bv met VLC mediaplayer?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer