932 foutmelding bij opstarten

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
richardstassen
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:54
Answers: 0
Usenet: usenet.nl
Internet: ziggo

932 foutmelding bij opstarten

#1

Bericht door richardstassen »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 8.1 (laatste nieuwe
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: nl.usenet.nl
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: symantec endpoint protection
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: Hallo ik ben volledig nieuw hier. Heb me net geabonneerd op usenet (14 dagen probeerperiode) en wil graag spotnet gebruiken voor mijn usenet abonnement
Geef een beschrijving van je probleem: the remotehost is actively refusing a connection (932) is de melding die ik krijg als ik spotnet opstart en mijn provider gegevens invul.
Adres: nl.usenet.nl
Poort: 119
Verbindingen 4
en daarna de gebruikersnaam en password natuurlijk.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: nog niets, heb geen idee wat ik moet doen
Schone installatie: Nee
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

Geen idee wat hier bedoeld word.....
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: 932 foutmelding bij opstarten

#2

Bericht door ManiaK »

Hallo richardstassen,

Ik heb eigenlijk niet het idee dat nl.usenet.nl het juiste serveradres is.
Vul eens news1.usenet.nl in?
Poort 119 of 443 (=SSL)

Laat even weten of het zo wel werkt. Anders kijken we even verder met je mee.
Groetjes
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Answers: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: 932 foutmelding bij opstarten

#3

Bericht door ardy43 »

Hoi richardtassen,

Gedurende de proefperiode kunt u kiezen tussen twee verschillende prijsmodellen. Als u in deze tijd geen specifiek pakket kiest en uw aanmelding niet afzegt, wordt uw lidmaatschap automatisch verlengd als Usenet Relax Pakket voor € 8,33 per maand (looptijd 12 maanden – Totaal van 99.96 €).

Let daar dus even op :D

Topicstarter
richardstassen
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:54
Answers: 0
Usenet: usenet.nl
Internet: ziggo

Re: 932 foutmelding bij opstarten

#4

Bericht door richardstassen »

hallo,

ik heb je advies oipgevolgt, maar krijg dan:
502 authentication failed

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: 932 foutmelding bij opstarten

#5

Bericht door ManiaK »

Oke,
Dan mag je even dubbelchecken of je wachtwoord en gebruikersnaam goed ingevoerd zijn.
Voer dit handmatig in!
:goed:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
richardstassen
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:54
Answers: 0
Usenet: usenet.nl
Internet: ziggo

Re: 932 foutmelding bij opstarten

#6

Bericht door richardstassen »

triple check gedaan, handmatig ingevoerd maar probleem blijft....
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Answers: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: 932 foutmelding bij opstarten

#7

Bericht door ardy43 »

NNTP-Newsserver: news1.usenet.nl
Poort: 119 of 443
Uw usenet.nl login + @usenet.nl [xxxxxxxx@usenet.nl ) Uw usenet.nl wachttwoord

zie ook ervaring en discussie Usenet.nl

Gebruik je alleen spotnet om mee te downloaden?
Of gebruik je ook een ander programma erbij waar je de gegevens moet invullen?
anders moet je de verbindingen verdelen, :D

Topicstarter
richardstassen
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:54
Answers: 0
Usenet: usenet.nl
Internet: ziggo

Re: 932 foutmelding bij opstarten

#8

Bericht door richardstassen »

Ik heb wel van usenet zelf de usenet clinet gedownload zodat ik hiermee kan downloaden, bedoel je dat soms met ander programma om mee te downloaden? En hoe deel ik die verbinding dan?

ps wat bedoel je met het rode deel van je onderstaand advies?
Uw usenet.nl login + @usenet.nl [xxxxxxxx@usenet.nl ) Uw usenet.nl wachttwoord

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: 932 foutmelding bij opstarten

#9

Bericht door ManiaK »

Goedemorgen Richard,

Nieuwe ronde, nieuwe kansen...
Zet eens: @usenet.nl achter je gebruikersnaam?
:goed:

Als je een andere client tegelijkertijd met spotnet gebruikt, MOET je het aantal connecties dat je krijgt van je providers verdelen over Spotnet en de andere client, anders krijg je geheid foutmeldingen.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
richardstassen
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:54
Answers: 0
Usenet: usenet.nl
Internet: ziggo

Re: 932 foutmelding bij opstarten

#10

Bericht door richardstassen »

oke dat ga ik straks doen, ben nu op het werk namelijk....

maar alvast een vraag, hoe weet ik hoeveel connecties ik van usenet heb gekregen?
Ik gebruik de client van usent niet tegelijkertijd, als ik wil inloggen op spotnet, staat die andere (usenet apllicatie) uit.
En oh ja, als ik de inlog details in de client van usenet invul krijg ik wel verbinding, dat is toch ook raar nietwaar?
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer