data veranderen

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Spoeltje
Answers: 0
Usenet: nu wisselend
Internet: UPC
Leeftijd: 80

data veranderen

Bericht door Spoeltje »

Goedemorgen allemaal.
k heb al een heleboel gelezen, kom er nog niet helemaal uit.
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.yabnews.nl" Username="xxxxxxx" Password="xxxxxxxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.yabnews.nl" Username="xxxxxxx" Password="xxxxxxxxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="7" />
<Server Type="Uploads" Server="news.yabnews.nl" Username="xxxxxxxx" Password="xxxxxxxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Dit heb ik opgezocht en wat moet ik nu veranderen om meer data te krijgen????? Ik durf dat nog niet zo goed, en ben bang dat ik dan de boel compleet in de war breng. Misschien dat iemand het weet.
Groetjes van Elly. die nog heel veel moet leren. :D Maar hardstikke nieuwsgierig is. !!!

Hansjoh

Re: data veranderen

Bericht door Hansjoh »

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="xxxxxxx" Username="xxxxxxx" Password="xxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="7" />
<Server Type="Uploads" Server="xxxxxxx" Username="xxxxxxx" Password="xxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Wat je kunt doen is voor de zekerheid je huidige configuratie ergens opslaan (kladblok bv) en dan deze proberen. Bij xxxxxx eigen gegevens invullen. Daarna het bestand 'alleen lezen' maken. Lukt het nu?

Topicstarter
Spoeltje

Bericht door Spoeltje »

Alvast bedankt voor je reactie Hansjoh, ik ga het vanmiddag heel "voorzichtig" proberen en dan laat ik het je nog even weten. Groetjes van Elly.

Topicstarter
Spoeltje

Bericht door Spoeltje »

Hallo Hansjoh. Ik heb precies gedaan wat je schreef. Maar na de verandering, kreeg in (toen ik een post wilde pakken) serever niet bereikbaar/of niet te vinden, wat er predies stond ben ik vergeten, alweer wat oudere grijze massa he, hahaha.
De post die ik kan zien gaan ongeveer tot 8-2, dan 2 van 9-2 en dan ineens alles van 16-2????? dat vind ik een beetje vreemd.
Maar misschien komen er nog meer opties??? Het is ook allemaal (voor mij) nog zo nieuw!!!)
Maar zowiezo hardstikke bedankt. groetjes Elly

tapmeester

Bericht door tapmeester »

Bij mij werkt het veranderen van die tekst ook niet. Iemand een goede uitleg?

Hansjoh

Bericht door Hansjoh »

Aan allen:

Als dat niet werkt, het volgende:
Zorg dat het bestand servers.xml 'alleen lezen' is na die verandering.

-onder Windows 7/Vista standaard C:\ProgramData\Spotnet
-onder Windows XP standaard C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet

het bestand met spots van je server deleten (bv als je XSnews hebt zie je een bestandje met reader.xsnews.nl staan met de spots). Daarna Spotnet openen, er wordt gevraagd naar verbindingsgegevens. Daar news2.neva.ru invullen met port 563 (ssl). Heel wat spots worden nu gedownload. Daarna zal je

-onder Windows 7 standaard C:\ProgramData\Spotnet
-onder Windows XP standaard C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet

het spotbestand news2.neva.ru zien staan. Dit hernoem je naar de server naam die je altijd gebruikt (Bij XSnews dus 'reader.xsnews.nl'). Nu zul je ook weer kunnen downloaden en blijven de spots staan.

tapmeester

Bericht door tapmeester »

Jouw uitleg werkt perfect, bedankt!!

Topicstarter
Spoeltje

Bericht door Spoeltje »

Ik was al helemaal in de wolken, precies gedaan zoals beschreven staat. En GEWELDIG!!!!! Alle spots te zien.
Maar, ik kreeg toen een melding , een vakje met rood kruis FOUT. Wachtwoord is verplicht, maar niet ingevuld ????
Toen een klein dingetje gedownload, dat ging. Maar de tweede keer een melding vakje Met:"Spotnet" gele driekhoek met uitroepteken, kan geen verbinding maken. Wachtwoord is verplicht maar niet ingevuld????
Provider vakje nagekeken en opnieuw erin gezet
. Maar hetzelfde. Heb ik toch iets over het hoofd/of fout gedaan???

gerstr

Bericht door gerstr »

Kun je servers.xml inhoud even posten (zonder je gebruikersnaam en wachtwoord natuurlijk)?

Topicstarter
Spoeltje

Bericht door Spoeltje »

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username=""xxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.yabnews.nl" Username="xxxxxxxxx" Password="xxxxxxxxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="7" />
<Server Type="Uploads" Server="news.yabnews.nl" Username="xxxxxxx" Password="xxxxxxxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

</Spotnet

Ik hoop dat je me kan helpen. Alvast super bedankt!!!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer