HDMI 1.4 of toch 1.3
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: ziggo
- Leeftijd: 49
HDMI 1.4 of toch 1.3
Hallo,
Ik heb altijd een HDMI 1.3 kabel van 15 meter van mn pc naar de tv gehad.Hier speelde ik al mn films met af op de pc en keek ze op de tv.Nu ik wat met 3D films heb aan het testen geweest merkte ik dat dit ook gaat met een 1.3 HDMI kabel.Wel moet ik aangezien ik meerdere schermen heb eerst de tv als hoofdscherm zetten om 3D te kunnen spelen, wat ook logisch is omdat de monitor van mn pc geen 3D ondersteund.
Aangezien 1.4 HDMI beter zou zijn voor 3D heb ik toch maar een 1.4 kabel gekocht (15 meter) voor naar de tv.
Ik kom sindsdien een aantal vreemde problemen tegen die ik niet had verwacht.
Zodra ik met een player (total media theater 5 of power dvd 12) een 3D film wil afspelen en het 3D signaal komt door, dan durft het tv scherm het signaal verbreken.Krijg dan foutmelding geen signaal met zwart scherm.
Ditzelfde geld ook voor als ik de resolutie wil wijzigen voor de tv.
Ik moet dan een aantal trucks gebruiken om terug beeld te krijgen, player sluiten, kabel eruit trekken en terug steken, pc herstarten,...
Ik vind dit vreemd dat ik dit niet had met de HDMI 1.3 kabel, heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
De 1.4 kabel is best duur geweest, erg jammer dat ik nu ms terug een oudere kabel moet kopen om het werkend te krijgen.
Ik heb altijd een HDMI 1.3 kabel van 15 meter van mn pc naar de tv gehad.Hier speelde ik al mn films met af op de pc en keek ze op de tv.Nu ik wat met 3D films heb aan het testen geweest merkte ik dat dit ook gaat met een 1.3 HDMI kabel.Wel moet ik aangezien ik meerdere schermen heb eerst de tv als hoofdscherm zetten om 3D te kunnen spelen, wat ook logisch is omdat de monitor van mn pc geen 3D ondersteund.
Aangezien 1.4 HDMI beter zou zijn voor 3D heb ik toch maar een 1.4 kabel gekocht (15 meter) voor naar de tv.
Ik kom sindsdien een aantal vreemde problemen tegen die ik niet had verwacht.
Zodra ik met een player (total media theater 5 of power dvd 12) een 3D film wil afspelen en het 3D signaal komt door, dan durft het tv scherm het signaal verbreken.Krijg dan foutmelding geen signaal met zwart scherm.
Ditzelfde geld ook voor als ik de resolutie wil wijzigen voor de tv.
Ik moet dan een aantal trucks gebruiken om terug beeld te krijgen, player sluiten, kabel eruit trekken en terug steken, pc herstarten,...
Ik vind dit vreemd dat ik dit niet had met de HDMI 1.3 kabel, heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
De 1.4 kabel is best duur geweest, erg jammer dat ik nu ms terug een oudere kabel moet kopen om het werkend te krijgen.
-
- Algemeen Manager
- Usenet: 8 diverse
- Internet: ???
Re: HDMI 1.4 of toch 1.3
heb je voor mij de specs van je graka? ( videokaart) .
maybe kan ik daar wat kanten mee op, gezien j in een no-signal komt..
maybe kan ik daar wat kanten mee op, gezien j in een no-signal komt..

-
-
- Algemeen Manager
ik ga hier ff op brainstormen, je hoort later van meArtifex schreef:Ik heb Radeon HD 6850 van saphire.Heb je nog gegevens nodig?

-
-
- Algemeen Manager
HDMI 1.4a 30Hz 3D mode on supported hardware, 60Hz 3D mode support over HDMI, Eyefinity setups with active stereoscopic 3D monitors.
& ik neem aan dat jouw tv niet op 30 Hz gaat hangen, maar meer 60 Hz of hoger? welke tv heb je ook weer??? (ben ik ff kwijt, sorry :/ )
& ik neem aan dat jouw tv niet op 30 Hz gaat hangen, maar meer 60 Hz of hoger? welke tv heb je ook weer??? (ben ik ff kwijt, sorry :/ )
-
-
- Algemeen Manager

nu ben ik bezig deze info te comparen met je tv specs.. en ik moet nog ff in de fabriek kijken.. maar op heden vind ik deze : Resolutie 1920x1080
en das allen p60 , nu is de vraag.. en daar ga ik nu ff naar kijken, hoevel bits jouw graka t.o.v. je tv overeenkomen

Maar zoals ik nu zie.. is de 1.4/ 1.4a 48 bits/px terwijl je die ratio wél haalt op 1.3 (das 36 bit/pix) (zie tabel)
ben weer ff verder op onderzoek uit

[edit]
ben zelfs al de Matrix aan het vergelijken... als ik daarin geen roubles vind dan zou ik zeggen... neem eens contact op met samsung support. en vraag ze eens (als je dat zou willen) de frequency-range & de p-range ? zelfde als de minimum/maximum resolutionsratio? dan kan ik iig nóg ff verder komen

^^^bovenstaande info mag je ook per pb sturen hoor

óf stuur mij een link naar de support van samsung met de daarin jouw registratie details dan wil ik gerust ff met ze gaan bakkeleien, gezien je me wel érg nieuwschierig hebt gemaakt Arti

Komt namelijk ook een beetje doordat ik deze tv zelf op het oog had, en in twijfel zit over de aanschaf ervan

-
Ik heb eerst al contact opgenomen met allekabels.nl om te vragen of zij een oplossing weten aangezien de kabel van daar komt.Daarna neem ik nog eens contact met samsung op.Ik houw je op de hoogte.Alvast bedankt voor de info...