Grootte van lokale spotnet database

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
bestk
Answers: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Grootte van lokale spotnet database

Bericht door bestk »

Goedenmiddag,

Ik heb sinds eergisteren een nieuwe pc, ik gebruik nu mijn systeem via een SSD. Gezien ik beperkte ruimte heb, heb ik de volgende vraag;

Mijn spotnet 1.8.1 database is lokaal is nu ongeveer 105mb, kan iemand mij vertellen hoe groot de lokale spotnetdatabase "ongeveer" is, na het laden van nieuwe spots in een half jaar? Of is het bijladen van spots qua ruimte op de harde schijf te verwaarlozen?

Alvast bedankt!
Verplaatst naar Spotnet Vragen & Problemen
- Thisegzz

martin1964
Usenet: eweka
Internet: online

Re: Grootte van lokale spotnet database

Bericht door martin1964 »

hoi bestk,
je database zal inderdaad gaan groeien maar ik als je kijkt voor hoe lang je nu spots in je database hebt kun je ongeveer inschatten hoe groot je database uiteindelijk kan worden. eweka heeft inmiddels een retentie van bijna 1300 dagen. ik vermoed dat die nog wel een poosje zal doorgroeien en daarmee uiteindelijk ook jouw database. of dat een probleem gaat worden ligt denk ik aan jouw prioriteiten, wat instaleer je op je ssd en wat op een "gewone" schijf.
martin

Black Farmer
Usenet: Hitnews en Astraweb

Bericht door Black Farmer »

Gebruik de Spotnet Portable versie
downloads.php?view=detail&df_id=44

Thisegzz
Moderator Team Lid
Usenet: I-Telligent
Internet: Ziggo

Bericht door Thisegzz »

Korte berekening:
Samen zijn de twee database bestanden bij mij ongeveer 190 000 kilobytes, en ik heb 531 582 spots volgens Spotnet.
190 000/531 582 = 366 bytes per spot
Aangenomen dat er 1000 spots per dag worden geplaatst:
366 * 1000 = 358 kB per dag
Als je hier mee doorrekent kom je op 128 megabytes per jaar. Lijkt me goed te doen, zelfs op een SSD ;)
Afbeelding
Maker van: Spotnet Improver, SpotGrit moviemeter addon, SpotTrailer, Spotnet ColorUpdate, Spotnet OutOfMemory Patch
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer