Eweka 502

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Maurice-88
Answers: 0

Eweka 502

Bericht door Maurice-88 »

Hallo,

Ben net overgestapt van FTD naar Spotnet. Na het installeren heb ik alle servergegevens ingevuld van mijn eweka account. Alles ging goed, alles binnengehaald tot ik vanochtend opstart.

Gebruikersnaam en -of wachtwoord is incorrect., fout 502.

Alle gegevens nog eens nagelopen, en ook nog het IP adres van de newsreader geprobeerd. Zit momenteel op
Newsreader1.eweka.nl
IP: 81.171.64.102

Nog krijg ik de foutmelding. Wie kan me helpen?

Rooftop

Re: Eweka 502

Bericht door Rooftop »

Ik heb in C:ProgramData>Spotnet handmatig de instellingen veranderd in Servers.xml door dit bestand aan te klikken met rechtermuisknop en vervolgens op Bewerken.
In het geopende kladblok kan je nu veranderingen aanbrengen.
De Eweka gegevens in de 3 regels moesten als volgt staan;

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="newsreader77.eweka.nl" Username="Gebruikersnaam" Password="Wachtwoord" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="81.171.64.100" Username="Gebruikersnaam" Password="Wachtwoord" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="81.171.88.18" Username="Gebruikersnaam" Password="Wachtwoord" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Ik gebruik Spotnet zelf niet om mee te downloaden dus ik heb de connecties op 1 staan in Spotnet en in Grabit op 7.
Nadat ik deze verandering had gedaan Spotnet afgesloten en opnieuw opgestart.
Ik heb de melding nu niet meer gekregen en de database werd direct na openen bijgewerkt.

Tokra54

Bericht door Tokra54 »

Als ik bij mij alles instel zoals jij beschrijft dan krijg ik steeds die melding: fout 502
Als ik in Spotnet gewoon de provider instel in de knop providers, dan krijg ik:

Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="gebruikersnaam" Password="wachtwoord==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader1.eweka.nl" Username="gebruikersnaam" Password="wachtwoord==" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="gebruikersnaam" Password="wachtwoord==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Nu werkt bij mij wel alles goed zonder melding en haal ik nu totaal (linksonder te zien in Spotnet) 353.598 spots binnen.
Downloaden doe ik via Newsleecher wat ik ingesteld heb bij bewerken, downloadknop NZB openen.
Dit werkt allemaal voortreffelijk.
Voor hen die het zo willen proberen, dit werkt goed bij mij met Eweka.newsreader.1

pathe

Bericht door pathe »

Hallo,
wat je eventueel kan proberen is een gratis server icm spotnet, vul bij provider "freenews.netfront.net " in op poort 119 met 4 verbindingen. Verander je downloadknop in "NZB openen". De headers worden nu opgehaald en als je iets wilt downloaden dan opent hij je downloadprogramma voor je NZB bv Newsleecher of Grabit en verder werkt het als vanouds.

succes
Pathe

Mr.Cartmenez

Bericht door Mr.Cartmenez »

Maurice-88 schreef:Hallo,

Ben net overgestapt van FTD naar Spotnet. Na het installeren heb ik alle servergegevens ingevuld van mijn eweka account. Alles ging goed, alles binnengehaald tot ik vanochtend opstart.

Gebruikersnaam en -of wachtwoord is incorrect., fout 502.

Alle gegevens nog eens nagelopen, en ook nog het IP adres van de newsreader geprobeerd. Zit momenteel op
Newsreader1.eweka.nl
IP: 81.171.64.102

Nog krijg ik de foutmelding. Wie kan me helpen?
Je kunt ook proberen om je newsserver eerst te testen, is je abbonement misschien niet verlopen (klinkt lullig, maar is hier al eens voorgekomen). Je kunt je server met dit progje testen: http://www.binaries4all.nl/newsservertester/
Gr,

Mr. Cartmenez

"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"

Darthvader
Usenet: Hitnews
Internet: Caiway

Bericht door Darthvader »

viewforum.php?f=16
Hierin verder gaan.

Bekijk of er al een algemeen topic loopt over je vraag of probleem en anders start je een algemeen topic op zoals staat vermeld in deze topic:
viewtopic.php?f=16&t=286

Bedankt,
Darthvader.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer