Retentie hitnews
Moderator: Moderator Team
-
Retentie hitnews
Goedendag,
Ik heb Hitnews als payserver, waarbij Hitnews beweert dat ze een retentie hebben van 451 dagen.
Als ik via spotnet de spots ophaal, zie ik ze slechts tot 20 januari 2011. Wat doe ik verkeerd?
Bij voorbaat dank voor het - hopelijk snelle - antwoord.
mvg,
Beeke007
Ik heb Hitnews als payserver, waarbij Hitnews beweert dat ze een retentie hebben van 451 dagen.
Als ik via spotnet de spots ophaal, zie ik ze slechts tot 20 januari 2011. Wat doe ik verkeerd?
Bij voorbaat dank voor het - hopelijk snelle - antwoord.
mvg,
Beeke007
-
Re: Retentie hitnews
Dan is vermoedelijk de header retentie veel lager. Optie een andere server te gebruiken voor de headers.
Bijv news2.neva.ru via poort 563
Wijzingen in servers.xml en daarna om te voorkomen dat Spotnet dit bestand aanpast het bestand "Alleen Lezen" maken.
Bijv news2.neva.ru via poort 563
Wijzingen in servers.xml en daarna om te voorkomen dat Spotnet dit bestand aanpast het bestand "Alleen Lezen" maken.
Dit is het antwoord wat ik van hitnews ontving
Je kunt het beste .nzb bestanden gebruik voor de volledige retentie. Onze headers zijn door software-beperkingen helaas beperkt.
Best regards,
Support Team
-
Je kan via Spotnet pas de nzb downloaden nadat de headers opgehaald zijn.
Dit omdat de headers gebruikt worden voor de database.
Geen headers --> geen database --> geen NZB.
Wat ook kan (servers.xml):Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand onbedoeld aanpast).
Hitnews instellingen: http://www.hitnews.eu/index.php?group=4
Een andere oplossing is het gebruik van een andere (pay) server.
Dit omdat de headers gebruikt worden voor de database.
Geen headers --> geen database --> geen NZB.
Wat ook kan (servers.xml):
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="ssl.hitnews.eu" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.hitnews.eu " Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Hitnews instellingen: http://www.hitnews.eu/index.php?group=4
Een andere oplossing is het gebruik van een andere (pay) server.
-
-
- Usenet: Hitnews
- Internet: Ziggo
hellup , als ik bovenstaande doe, dan pakt spotnet ,na afsluiten en opnieuw starten ,Hitnews weer als provider van de headers en niet news2.neva.ru, het xml bestand heb ik ingesteld op "alleen lezen" toch moet ik telkens bij opstarten news2.neva.ru handmatig invoeren in pop up
dit heb ik in servers.xml staan:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="ssl.hitnews.eu" Username="*********" Password="*********" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.hitnews.eu" Username="*********" Password="**********" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
moet ik misschien ook nog iets wijzigen in de settings.xml?
Ik hoor het graag
<Spotnet>
<Server Type="Downloads" Server="ssl.hitnews.eu" Username="*********" Password="*********" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.hitnews.eu" Username="*********" Password="**********" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Ik hoor het graag
Laatst gewijzigd door bombarie86 op 15 feb 2011, 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Internet: Caiway
Je kan bijvoorbeeld de headers eerst binnen halen met de Russische server.bombarie86 schreef:hellup , als ik bovenstaande doe, dan pakt spotnet ,na afsluiten en opnieuw starten ,Hitnews weer als provider van de headers en niet news2.neva.ru, het xml bestand heb ik ingesteld op "alleen lezen"
<Spotnet>
</Spotnet>
Ik hoor het graag
Dan het bestand "news.neva.ru.spots" aanpassen (hernoemen) naar "news.hitnews.eu.spots"

-
-
bombarie86 schreef:goeie tip, want dit schoot niet echt op, top!!!!!!!!!!
even een opmerking nav de tip van Darthvader voor de andere leden als je ssl gebruikt het bestand spots hernoemen naar ssl.hitnews.eu.spots

anders werkt het niet
Mijn ervaring is dat je dan door de zeer beperkte header retentie van Hitnews de spots wel ziet maar niet kan downloaden.bombarie86 schreef:bombarie86 schreef:goeie tip, want dit schoot niet echt op, top!!!!!!!!!!
even een opmerking nav de tip van Darthvader voor de andere leden als je ssl gebruikt het bestand spots hernoemen naar ssl.hitnews.eu.spots![]()
anders werkt het niet
Melding "Spot niet gevonden, waarschijnlijk te oud".
De header retentie van Ziggo is zelfs aanzienlijk beter.