CPU processor hoeveel graden is goed?
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: lightningusenet
- Internet: telfort
CPU processor hoeveel graden is goed?
Hoi,
Ik heb een vraagje over de processor temperatuur en Cpu koeling. Ik heb net na 5 jaar pc gebruik de koeler eens los gehaald van de processor en even helemaal schoongemaakt. Ik had namelijk erg veel last van zomaar uitvallen pc op de gekste momenten en bij het meten van de temperatuur liep die op geen belasting toch op naar rond de 50 graden. En als ik hem vol belaste ging het zo richting 65 graden.
Ik heb nu de koeling helemaal schoongemaakt en nieuwe koel paste tussen processor gedaan. Het heeft even geduurd voor ik het goed werkend had. Want heb toch 3 keer de koeler weer los moeten halen omdat de koeler als een gek tekeer ging en de temperatuur nog meer opliep als voor de schoonmaak beurt. Denk dat ik teveel koelpasta gebruikt had. Nu denk ik dat ik het redelijk voor elkaar heb.
Bij normaal gebruik blijft de temperatuur op 32 graden en bij vol processor gebruik gaat ie richting 42 graden en blijft daar keurig hangen. Zijn dit een beetje juiste temperaturen voor de processor?
Ik heb een vraagje over de processor temperatuur en Cpu koeling. Ik heb net na 5 jaar pc gebruik de koeler eens los gehaald van de processor en even helemaal schoongemaakt. Ik had namelijk erg veel last van zomaar uitvallen pc op de gekste momenten en bij het meten van de temperatuur liep die op geen belasting toch op naar rond de 50 graden. En als ik hem vol belaste ging het zo richting 65 graden.
Ik heb nu de koeling helemaal schoongemaakt en nieuwe koel paste tussen processor gedaan. Het heeft even geduurd voor ik het goed werkend had. Want heb toch 3 keer de koeler weer los moeten halen omdat de koeler als een gek tekeer ging en de temperatuur nog meer opliep als voor de schoonmaak beurt. Denk dat ik teveel koelpasta gebruikt had. Nu denk ik dat ik het redelijk voor elkaar heb.
Bij normaal gebruik blijft de temperatuur op 32 graden en bij vol processor gebruik gaat ie richting 42 graden en blijft daar keurig hangen. Zijn dit een beetje juiste temperaturen voor de processor?
-
- Usenet: Supernews
- Internet: Ziggo Z3
Re: CPU processor hoeveel graden is goed?
Dat zijn uitstekende temperaturen voor een CPU ja. Wel uitkijken voortaan met de koelpasta want je kan bij teveel/te weinig dat arme ding stukmaken. Maar zo te horen is het goed gegaan
.

-
- Moderator Team Leider
- Usenet: UNS
- Internet: UPC
- Contacteer:
Dat zijn temps waar ik jaloers op benDreamingman schreef:Hoi,

Regels/Rules | pySabRename
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!
-
- Leeftijd: 47
Zeer zekers prima in orde. Niets aan veranderen.
Mvg. GameUnit.
Mvg. GameUnit.
One falls, one rises from the ashes.........
-
- Usenet: XsNews
Voor dat ik mijn mama-plank had overclockt waren dat ook de temperaturen
Nu zijn ze ongeveer 45 tot 58 graden Celsius.
De ene CPU iets hoger dan de andere maar dat mag me de kont niet roesten
Trouwens een Intel moet die temp. makkelijk aan kunnen die 65 graden. misschien de piek temperatuur te hoog bij verstopte koeler ?

De ene CPU iets hoger dan de andere maar dat mag me de kont niet roesten

Trouwens een Intel moet die temp. makkelijk aan kunnen die 65 graden. misschien de piek temperatuur te hoog bij verstopte koeler ?
-
- Website Team Leider
- Usenet: Tweaknews
- Internet: Delta
- Contacteer:
ik heb het gehad met een mobo waar een temp beveiliging op zat die niet hoger kon waar door die ook elke keer uitviel, terwijl de temp ook niet hoog opliep
-
- Usenet: xsnews
- Internet: upc
De maximum temperatuur van een processer kun je op de fabrikant zijn webside lezen,van een moderne intel processor ligt de Delta-t op 72 graden celcius.