WD MyBook 3.0

Bespreek hier Hardware (Onderdelen, PCs, Mobieltjes, enz.)

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Gup
Algemeen Manager
Answers: 0
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Leeftijd: 49

WD MyBook 3.0

Bericht door Gup »

laatst kocht ik deze schijf ... :

http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/414 ... eviews.htm

Maar omdat de connector vaag ging doen door wel/geen contact te maken... (schijf aan/uit) ben ik op jacht gegaan naar de oorzaak, nu blijkt dus dat bijna alle externe hdd's met USB 3.0 van WD dezelfde kuren hebben!
Nee het is niet je kabel die lam zou zijn oid.. ze zijn nl vergeten de boel te solderen aan 1 zijde van de connector.. (zie foto) (= USB 3.0 card/controller in de schijfbehuizing)
In het rode 4kantje zie je de niet gesoldeerde pinnetjes van de aansluiting van de usb kabel.. (connector)
Afbeelding
Copyright by Gup

Echter zijn dit 5 superdicht op elkaar geplaatste pinnetjes die niet door ons leken zonder de juiste apperatuur gefixt kan worden, stel nou dat je constateerd dat je connector vaag doet, en je schijf zit al bomvol met data, en je hebt geen ruimte op andere schijven om evt te backuppen.. dan kan je ook moeilijk je schijf retour sturen (RMA) omdat je dan je data kwijt bent :/ (zoals in mijn geval)

dan raad ik het volgende aan : http://www.memoryshop.nl/product-galler ... jven/67808

Deze 3.0 case heeft tenminste een fatsoenlijke connector (zelfde formaat als printer) Afbeelding

IPV dit soort superslappe zooi, buiten dat het in de WD MYbooks al slecht/niet gesoldeerd is :
Case :
Afbeelding
Connector: (zo plat als een androidstekkertje)
Afbeelding

Krijg je dan dit : Afbeelding
Hetgeen vele malen sterker is, want zeg nou zelf, waarom neem je een externe HDD? Om je data mee te nemen toch? (o.a.) Helaas kon ik dat met de originele WD behuizing/kabels wel vergeten!

Het is erg simpel om de MyBook 3.0 te openen, dus de schijf (WD Caviar Black) is daardoor zéér gemakkelijk te verwijderen en in deze, of een andere case te herplaatsen ;)

Ik dacht, laat ik deze info ff posten, aangezien deze schijven pittig prijzig zijn, en je dan je connector kan testen, VOORDAT je je schijf volprakt met data, en je dan meteen je schijf voor RMA aan kan bieden (ruilen bij fabrikant) !

Let op! dit is dus niet alleen voor de 3TB schijven maar ook voor de 1/2/3/4TB schijven

MVG
Gup

Op het officiele forum http://community.wdc.com/t5/My-Book-for ... d-p/118520 zie je dat ik hiermee ook niet de enige ben ;)
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:

Carnifex
Answers: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3

Re: WD MyBook 3.0

Bericht door Carnifex »

Aha! Ik heb op mijn stage ook zo'n ding gebruikt en hij viel CONSTANT uit!
Probeerde ik een flink bestand van 30gb weg te schrijven, ging gewoon niet.

Maargoed, wij hebben de schijf er ook uitgehaald en toen deed hij het wel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer