Muis bevriest na starten Spotnet;Windows update KB2901983
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 09:56
- Usenet: Pure Usenet
- Internet: Ziggo
Muis bevriest na starten Spotnet;Windows update KB2901983
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Pure Usenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Eset
Met welk programma download je?: Synology NAS downloadserver
Wanneer begon je probleem?: Na installeren Windows Updates
Geef een beschrijving van je probleem: Muis bevriest bij starten Spotnet; Alt+Tab werkt niet meer
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Laatste Windows Updates verwijderd
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Na het installeren van een aantal Windows Updates liep mijn muis ineens vast bij het starten van Spotnet. Ook de Alt+Tab combinatie voor switchen vensters werkte niet meer.
Eerst muisdrivers en toetsenborddrivers ge-update, probleem bleef. Daarna de nieuwe Windows Updates verwijderd en stuk voor stuk ge-installeerd om erachter te komen welke update dit veroorzaakt. Het gaat om update KB2901983, volledige naam: Microsoft.NET Framework 4.5.2 voor Windows 7 op x64 gebaseerde systemen (KB2901983) 52,4 MB (13-01-2015).
Mogelijk is dit exemplarisch voor de hardware combinatie die ik heb. Mocht dit bij meer Spotnet gebruikers voorkomen is het dus een kwestie van de betreffende update verwijderen cq je systeem te herstellen naar een punt voordat die update is geinstalleerd.
Zonder deze update functioneert muis, tobo en Spotnet weer als vanouds.
Verdere info:
- Windows 7 Ultimate SP1 x64
- Intel i7 - 4790k 4.00 Ghz
- Logitech G700 muis
- Logitech G19 toetsenbord
- Logitech G13 gamepanel
- Logitech Gaming Software v 8.58.183 x64
- Logitech Setpoint Control Center v6.32.7
- Logitech Stuurprogramma v5.33.14
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Pure Usenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Eset
Met welk programma download je?: Synology NAS downloadserver
Wanneer begon je probleem?: Na installeren Windows Updates
Geef een beschrijving van je probleem: Muis bevriest bij starten Spotnet; Alt+Tab werkt niet meer
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Laatste Windows Updates verwijderd
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Na het installeren van een aantal Windows Updates liep mijn muis ineens vast bij het starten van Spotnet. Ook de Alt+Tab combinatie voor switchen vensters werkte niet meer.
Eerst muisdrivers en toetsenborddrivers ge-update, probleem bleef. Daarna de nieuwe Windows Updates verwijderd en stuk voor stuk ge-installeerd om erachter te komen welke update dit veroorzaakt. Het gaat om update KB2901983, volledige naam: Microsoft.NET Framework 4.5.2 voor Windows 7 op x64 gebaseerde systemen (KB2901983) 52,4 MB (13-01-2015).
Mogelijk is dit exemplarisch voor de hardware combinatie die ik heb. Mocht dit bij meer Spotnet gebruikers voorkomen is het dus een kwestie van de betreffende update verwijderen cq je systeem te herstellen naar een punt voordat die update is geinstalleerd.
Zonder deze update functioneert muis, tobo en Spotnet weer als vanouds.
Verdere info:
- Windows 7 Ultimate SP1 x64
- Intel i7 - 4790k 4.00 Ghz
- Logitech G700 muis
- Logitech G19 toetsenbord
- Logitech G13 gamepanel
- Logitech Gaming Software v 8.58.183 x64
- Logitech Setpoint Control Center v6.32.7
- Logitech Stuurprogramma v5.33.14
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Re: Muis bevriest na starten Spotnet;Windows update KB290198
Vreemd, hier werkt spotnet (1.8.1) gewoon met .net 4.5.2
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 09:56
- Usenet: Pure Usenet
- Internet: Ziggo
Re: Muis bevriest na starten Spotnet;Windows update KB290198
Hier ook, maar niet met die update. Heb jij die Windows update ook geinstalleerd op jouw systeem (KB290198)?
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Re: Muis bevriest na starten Spotnet;Windows update KB290198
Nee, dat kon ik niet, want .net 4.5.2 was al geïnstalleerd. Volgens mij is die update gewoon gelijk aan een volledige install van .net 4.5.2
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 09:56
- Usenet: Pure Usenet
- Internet: Ziggo
Re: Muis bevriest na starten Spotnet;Windows update KB290198
Typisch dan. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar moest telkens terug naar vóór de update.
Misschien kan ik ook eens proberen om een volledige install van 4.5.2. te doen.....
Misschien kan ik ook eens proberen om een volledige install van 4.5.2. te doen.....
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Re: Muis bevriest na starten Spotnet;Windows update KB290198
Probeer dan gelijk spotnet 1.8.4 uit, die heb ik ook getest met .net 4.5.2 (niet verplicht hoor).