Naar aanleiding van een uitspraak van het Hof van Justitie van de EU van 16 juni 2011 is Opus onmiddellijk gestopt met de verkoop van blanco CD's en DVD's aan Nederlandse klanten. Met dank aan de Stichting Thuiskopie.
Is er nog een alternatief?
I'm trying to be...who I really am...the true me...
Opus was een van de grootste leveranciers van blanco cd's en dvd's in Nederland, misschien wel de grootste.
Zij zijn enkele uren na de uitspraak al gestopt met de verkoop.
Andere webshops voor zover die er nog zijn volgen denk ik al heel snel.
Het lijkt een beetje op het FTD verhaal met dit verschil dat nu niet Brein maar de Stichting Thuiskopie webshops aan gaat schrijven om te stoppen met de verkoop.
Overigens is dit geintje een aantal jaren terug ook al in België gebeurd, hier mag Opus en andere bedrijven al jaren niet meer blanco's zonder heffing en dus tegen lage prijzen verkopen.
Er zullen nog genoeg mensen zijn die branden, maar daar ging het mij hier niet om.
Het gaat er mij ook niet om dat mensen elkaar door mijn topic de namen van andere bestelsites gaan toespelen want daar heb je Google voor.
Het gaat er mij om dat de laatste dagen in veel kranten artikelen hebben gestaan waar het allemaal ging over dat de internetvrijheid gewaarborgd moet blijven
Maar aan de andere kant wordt wel van alles wat daar om heen hangt de nek om gedraaid door het via gerechtelijke procedures afdwingen van allerlei verboden.
Verboden zoals van FTD en gelijksoortige sites en nu weer de mogelijkheden om in Nederland goedkoop aan CD's en DVD's te komen door ze in het buitenland te bestellen. (Europese eenheid? Vrij verkeer van goederen? Waar dan?)
Opus waar hierover al jarenlang in een juridische strijd verwikkeld met de Stichting Thuiskopie.
Opus kreeg in Nederland tot aan de Hoge Raad gelijk, maar ja het Europese Hof dacht er donderdag anders over..
Ik vraag me af wat het volgende is wat de internetgebruikers afgenomen gaat worden?
Straks hebben we alleen nog internet over zonder allerlei leuke dingen.
We houden dan misschien de internetvrijheid waar ze het in Den Haag over hadden, maar hebben er dan geen bal meer aan.
Ik ben dus nog zo,n oubollig blond persoontje wat nog wel op schijfjes brand,
welliswaar hoofdzakelijk op wisbare dvd,s en ik haal ze de laatste tijd gewoon bij het kruidvat.
En muziek gaat hier wel gelijk op de mp3 mp4 of mp5 speler hoor.
@Blauwbek.
Inderdaad er zijn nog genoeg prima alternatieven zoals bigdennis en Nierle en noem ze maar op.
Wanneer je er even op googled dan breek je je nek onderhand, zoveel leveranciers zijn er te vinden.
Nog wel ..... want met deze uitspraak in de hand zal de Stichting Thuiszorg ze wel offline proberen te halen.
Het zijn niet voor niets dikke vriendjes van Brein.
asenegawa schreef:@Blauwbek.
Inderdaad er zijn nog genoeg prima alternatieven zoals bigdennis en Nierle en noem ze maar op.
Wanneer je er even op googled dan breek je je nek onderhand, zoveel leveranciers zijn er te vinden.
Nog wel ..... want met deze uitspraak in de hand zal de Stichting Thuiszorg ze wel offline proberen te halen.
Het zijn niet voor niets dikke vriendjes van Brein.
nouja harde schijven inslaan tot je dr dood bij neervald zou ik zeggen
Big Dennis is wel iets duurder, maar als ze al die webshops gaan sluiten is dat mooi een reden om een nas of htpc aan te schaffen voor mij.
Support via PB wordt niet gegeven tenzij ik je vraag om mij een PB te sturen!
Q: Whats a hash and a root password?
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of the Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommendations, made by, or implied by, any member or guest visitor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.