Nog steeds niet mogelijk om reactie te plaatsen (Mac)
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: eweka/news.xmsnet
- Internet: xsmnet
Nog steeds niet mogelijk om reactie te plaatsen (Mac)
Ik had gehoopt met versie 1.07 voor de Mac weer te kunnen reageren op een post. Helaas blijft het raampje met tekst me nog steeds terug staren als een aap die kijkt in een roestig horloge... M.a.w. na het indrukken van "OK" gebeurt er verder niets. De window sluit niet en ik moet 'm handmatig afsluiten en het ingetypte commentaar verdwijnt daar mee. Weet iemand wat er aan de hand is of hoe ik het kan oplossen? Ik kan het niet testen op een Windows machine daar ik geen Windows maar OS-X Lion draai. Het probleem deed zich ook al voor toen ik OS-X Snow Leopard draaide.
Verplaatst van Algemeen naar Vragen en Problemen + tag.
- KoffieBo0N
-
Re: Nog steeds niet mogelijk om reactie te plaatsen (Mac)
Het is bekend dat SpotLite en Eweka niet goed samenwerken.
Dit komt doordat Eweka de servers geoptimaliseerd heeft voor specifieke taken.
Voor Windows is er een extra programma om SpotLite te gebruiken met Eweka.
Er is nog geen programma voor andere besturingssystemen.
Het makkelijkste is een andere server te gebruiken die wel geschikt is voor alles.
Gebruik bijvoorbeeld de server van xsmnet in SpotLite en Eweka om te downloaden.
Server: news.xmsnet.nl
poort: 119 of 563 met ssl (als het ssl certificaat geldig is)
Om meer spots te zien een database via textnews.eweka.nl maken en deze daarna laten bijwerken met news.xmsnet.nl in SpotLite.
Voor de mogelijkheid om meerdere servers te gebruiken in SpotLite is al een ticket gemaakt in de tracker.
SpotLite - Feature tracker - servers
Een andere mogelijkheid is een blockaccount gebruiken in SpotLite.
Gebruik dan een blockaccount welke niet verloopt en een goede header/text retentie heeft.
Bijvoorbeeld Blocknews, Usenet-News.net, Astraweb enz.
Reageren met Eweka kan met:
upload.eweka.nl of post.eweka.nl (Dit zijn beide dezelfde server en deze heeft geen headers)
Ook gemeld als werkend is newsreaderXXX.eweka.nl (had 3 dagen header bij de laatste controle).
Vervang de XXX door het nummer van de toegewezen server.
Dit komt doordat Eweka de servers geoptimaliseerd heeft voor specifieke taken.
Voor Windows is er een extra programma om SpotLite te gebruiken met Eweka.
Er is nog geen programma voor andere besturingssystemen.
Het makkelijkste is een andere server te gebruiken die wel geschikt is voor alles.
Gebruik bijvoorbeeld de server van xsmnet in SpotLite en Eweka om te downloaden.
Server: news.xmsnet.nl
poort: 119 of 563 met ssl (als het ssl certificaat geldig is)
Om meer spots te zien een database via textnews.eweka.nl maken en deze daarna laten bijwerken met news.xmsnet.nl in SpotLite.
Voor de mogelijkheid om meerdere servers te gebruiken in SpotLite is al een ticket gemaakt in de tracker.
SpotLite - Feature tracker - servers
Een andere mogelijkheid is een blockaccount gebruiken in SpotLite.
Gebruik dan een blockaccount welke niet verloopt en een goede header/text retentie heeft.
Bijvoorbeeld Blocknews, Usenet-News.net, Astraweb enz.
Reageren met Eweka kan met:
upload.eweka.nl of post.eweka.nl (Dit zijn beide dezelfde server en deze heeft geen headers)
Ook gemeld als werkend is newsreaderXXX.eweka.nl (had 3 dagen header bij de laatste controle).
Vervang de XXX door het nummer van de toegewezen server.
-
- Usenet: eweka/news.xmsnet
- Internet: xsmnet
Dank voor je antwoord. Alhoewel in mijn gebruikersgegevens staat dat ik Eweka gebruik, maak ik in Spotlite inderdaad gebruik van news.xmsnet.nl om te kijken wat er zo beschikbaar is! Binnen halen doe ik overigens wel met Eweka. Precies dus de situatie die je beschrijft. Jammer genoeg kan ik ook niet reageren met de boven beschreven instelling(en) van Spotlite.
Tijdje geen reactie gehad, dus er gaat een slot op.
Heropenen? Stuur me een bericht
Heropenen? Stuur me een bericht