Staatssecretaris specificeert 'evident illegale bron'

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Artifex
Answers: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 49

Staatssecretaris specificeert 'evident illegale bron'

Bericht door Artifex »

Blauwbek
Moderator Team Leider
Usenet: UNS
Internet: UPC
Contacteer:

Re: Staatssecretaris specificeert 'evident illegale bron'

Bericht door Blauwbek »

"een Hollywoodfilm die nog in de bioscoop draait via een website of peer-to-peer systeem en waarvoor niets behoeft te worden betaald", zeer concreet natuurlijk, zoals we van politici gewend zijn.
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Carnifex
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3

Bericht door Carnifex »

Ach ze doen maar. Ik trek mn proxy en vpn programma's alvast uit de kast. Hoe harder ze hier aan trekken, hoe hoger de weerstand zal zijn. Als de overheid zich hier echt mee gaat bemoeien krijgen ze een probleem met de cyberwereld en we weten allemaal waartoe de echte criminelen in dat circuit in staat zijn.

Ik zie de krantenkoppen over een paar jaar al voor me:
"BREIN stimuleert zware criminaliteit door criminalisatie nederlandse burgers"
"20 burgers achter tralies op verdenking van grootschalig downloaden uit evident illegale bron"
"Overheidsservers gehacked, gegevens van 18 miljoen nederlandse burgers op straat"

Blijf die burgers maar uitwringen mannen, dan komt er vast geen revolutie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JohnDeLui
Usenet: Newsleecher R-T-G
Internet: Ziggo & Telfort

Bericht door JohnDeLui »

Verder zegt Teeven geen reden te zien om het afschaffen van de thuiskopieheffingen nog langer uit te stellen.

Gaan dan eindelijk de prijzen van de datadragers weer 'normaal' worden? :problem:
Voor veel details over de komende veranderingen wijst Teeven naar het komende wetsvoorstel. Onder andere moet hierin duidelijkheid komen over het blokkeren van sites, het afgeven van naw-gegevens en wat nog als een rechtmatige thuiskopie beschouwd wordt. "Onder dit laatste vallen ten minste de kopie van bijvoorbeeld een rechtmatig gedownload muziekbestand naar een mp3-speler en een kopie om een televisieprogramma later te bekijken", aldus Teeven. Eind 2011, begin 2012 moet het wetsvoorstel op tafel liggen.

Joepie, we mogen een rechtmatig gedownload mp3 bestand op een spelertje opslaan!! :geek: Moeten we daar blij om zijn? Stel je eens voor dat dát ook al niet meer mocht...

Het downloaden van series en dergelijk is dus geen probleem, evident illegale bron of niet.
Wat zou Teeven van Usenet vinden?

a: Daar heeft hij nog nooit van gehoord
b: Hij denkt dat het een evident illegale website is
c: Is dat niet een herdenkingssite voor Joes "kappen nou" Kloppenburg?
Why isn't there mouse-flavoured cat food?

Topicstarter
Artifex
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 49

Bericht door Artifex »

Ik stel mij soms de vraag waarom er dan nog externe harde schijven van 2TB, usb sticks, mediaplayers,...verkocht worden als je niet mag downloaden.

TheGreatGonzales

Bericht door TheGreatGonzales »

Brambo schreef:Ik stel mij soms de vraag waarom er dan nog externe harde schijven van 2TB, usb sticks, mediaplayers,...verkocht worden als je niet mag downloaden.
Er blijft aanbod zolang er vraag is. Oftewel: mensen blijven toch wel zware bestanden downloaden, of het nou mag of niet. Nederland is een van de weinige landen waar überhaupt (nog) zoiets bestaat als een thuiskopieregeling, in bijna alle andere landen is het sowieso illegaal om auteursrechtelijk beschermd materiaal zonder toestemming te kopiëren. Maar denk je dat er in het buitenland weinig gedownload wordt? ;)

Het is waarschijnlijk wel zo dat Nederland door o.a. de legaliteit van thuiskopieën en de goede internet-infrastructuur massadownloaden relatief gezien veel populairder is dan in andere landen. Ik denk ook dat Nederland het enige land in de wereld is met zo'n omvangrijke usenet binaries community. De vraag is of dit gaat instorten als het niet meer mag, of dat iedereen toch gewoon gezellig doorgaat. Persoonlijk gok ik op een afname van downloaders, maar geen massale. Zo gaat het in het buitenland ook, zélfs in landen waar mensen actief vervolgd worden voor auteursrechtenkwesties ( :sick: ), bijv. de VS en Frankrijk.

Carnifex
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3

Bericht door Carnifex »

Het is exact hetzelfde met auto's. Waarom maken ze auto's die 300km/u kunnen rijden als je maar 100 mag op de meeste snelwegen in nederland. Waarom niet verplicht begrenzen?
Punt is, de overheid verdient er gewoon geld mee, niet anders als wat ze in deze business willen gaan doen. Geld graaien zijn ze gewoon erg goed in.
Hier rijden ook miljoenen mensen aan boetes per jaar en toch blijft iedereen boetes rijden.

Het gaat simpelweg weer om geld en ze zijn de beste manier aan het verzinnen om de burgers weer te laten betalen. Ze beroven ons van onze vrijheid en het domme aan nederlanders is is dat meer als de helft het nog toejuicht ook. "Ja, aanpakken die cybercriminelen!", zich niet realiserende dat ze zelf straks de pineut zijn als ze denken een leuk filmavondje te organiseren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer