geen verbinding met server!

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
adrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jul 2011, 19:57
Answers: 0
Usenet: kpn
Internet: kpn

geen verbinding met server!

#1

Bericht door adrie »

Jammer dat spotnet zo onevenwichtig is, vanmorgen wer geen verbinding!
Spotnet verwijderd ,ook het mapje in App data, opnieuw geinstalleerd maar helaas , geen verbinding. :? :?

Gr Adrie
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Answers: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: geen verbinding met server!

#2

Bericht door Carnifex »

Welke melding krijg je?

Heb je een payserver en is deze nog actief?
Vul anders even het volgende formulier in en plaats deze hier:
http://www.spot-net.nl/support/srt/index.php?step=1
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Answers: 0

Re: geen verbinding met server!

#3

Bericht door hjvbft »

Zelfde usenet server en probleem met oplossing: viewtopic.php?f=3&t=3783#p33136
Als het hiermee niet lukt op Ondersteuningsverzoek klikken en invullen.

Topicstarter
adrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jul 2011, 19:57
Answers: 0
Usenet: kpn
Internet: kpn

Re: geen verbinding met server!

#4

Bericht door adrie »

Ha hjvbft,

Ik heb dit topic gelezen, viewtopic.php?f=3&t=3783#p33136.
Maar ik krijg de regels voor het xml bestand , niet opgeslagen en dus ook niet alleen lezen aanvinken.
Dus ik kan tot nu toe het xml bestand niet gewijzigd en spotnet blijft maar terugaan naar het net , terwijl ik kpn als provider heb.
Dus als je mij effe op weg kan helpen graag .

Gr Adrie

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Answers: 0

Re: geen verbinding met server!

#5

Bericht door hjvbft »

Sluit eerst Spotnet af. Controleer daarna of "alleen lezen" al niet aangevinkt was bij servers.xml.
Zo ja, vinkje weghalen, aanpassen, opslaan en weer aanvinken.
Daarna Spotnet weer starten. Als het hiermee niet lukt kan voor het aanpassen de AIO Editor gebruikt worden.

Topicstarter
adrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jul 2011, 19:57
Answers: 0
Usenet: kpn
Internet: kpn

Re: geen verbinding met server!

#6

Bericht door adrie »

Hallo,

Ik snap er geen r,k van.
Hiervoor deed spotnet het met gegevens van het net en novaplanet enz..., terwijl ik Kpn als provider heb.
Nu niet meer, en vul ik de gegevens van kpn in, de regels in het xml bestand zijn van kpn, met het vinkje van alleen lezen aan, maar geen resultaat.
Spotnet haalt wel de spots op maar kan ze niet openen.
Is er geen stappenplan om het te laten werken, vanaf een nieuwe installatie

GR Adrie

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Answers: 0

Re: geen verbinding met server!

#7

Bericht door hjvbft »


Topicstarter
adrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jul 2011, 19:57
Answers: 0
Usenet: kpn
Internet: kpn

Re: geen verbinding met server!

#8

Bericht door adrie »

Ha hjvbdt,

Alles volgens onderstaande gedaan maar zonder resultaat, spotnet doet wat ie wil, ik vul de gegevens van kpn in en probeer een spot te openen, vervolgens staan de gegevens van het net en novaplanet ingevuld pffffffft.
De nieuwe spots worden wel opgehaald maar kan ze niet openen omdat er geen verbinding kan worden gemaakt de zgn time out!
Wie weet raad om dit eens goed te verhelpen.?

BVd Adrie

Topicstarter
adrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jul 2011, 19:57
Answers: 0
Usenet: kpn
Internet: kpn

Re: geen verbinding met server!

#9

Bericht door adrie »

Ik was vergeten te vermelden dat ik onderstaande allemaal gedaan heb .


1. Spotnet map in ProgramData/Application Data verwijderen
1. filters.xml verwijderen
2. settings.xml verwijderen
3. sabnzbd.ini verwijderen
4. .db bestand verwijderen (bijvoorbeeld 'news.lightningusenet.com.db')2. Spotnet verwijderen
3. Nascannen met bijvoorbeeld CCleaner
4. Microsoft .NET Framework 4 deïnstalleren
5. Microsoft .NET Framework 4 weer installeren
6. Microsoft Visual C++ 2005 verwijderen, herïnstalleren en updaten (met Windows Update).
7. Windows Update draaien.
8. Spotnet weer installeren

Het heeft niets geholpen, alleen stond mijn laptop op klassieke weergave, welke ik alleen met systeemherstel terugkreeg.

Hoe krijg ik spotnet nu draaiend, er zijn toch wel mensen waarbij die het wel doet?

Gr Adrie

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Answers: 0

Re: geen verbinding met server!

#10

Bericht door hjvbft »

Stel de server niet in via Spotnet maar via servers.xml en vink "alleen lezen" aan.
Het maakt verder niet uit wat Spotnet als provider vermeld. Wat in de servers.xml staat word gebruikt.

Welke virusscanner/ firewall word er gebruikt? Dit is één van de vragen van de Support Request Template die nog niet ingevuld is.

Als er ook een ander programma deze server gebruikt dat programma afsluiten.

Ter info: Het maakt niet uit dat Spotnet aangeeft dat hetnet of nova gebruikt word.
news.kpn.nl = binaries.news.hetnet.nl = nova.planet.nl = nova.hetnet.nl = 213.75.85.100
textnews.kpn.nl = text.nova.planet.nl = textnews.kpn.nl = 213.75.85.101
servers.xml voor KPN

Andere optie: Probeer het eens met just4today. Just4today en Spotnet
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer