Eerste bevindingen Spotgrit 1.0.2415.41215

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Artifex
Answers: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 49

Eerste bevindingen Spotgrit 1.0.2415.41215

Bericht door Artifex »

Ergens rond 0h10h op 18/07 is de eerste Beta van SpotGrit vrijgegeven op http://www.spotgrit.org/.
Ik heb hier lang op gewacht aangezien er veel ophef over is gemaakt.
Vele mensen zijn op zoek naar een stabieler en sneller Spotnetalternatief.
Na het verwijderen van de Alpha incl. de database ben ik begonnen aan de SpotGrit instal aangezien de
Microsoft .NET Framework 4 en de SQL Server Compact 3.5 SP2 nog op mn pc stonden.
Na in de instellingen mijn gegevens te hebben ingesteld,zonder Sabnzb omdat ik eerst wil testen met externe reader, ben ik begonnen met de headers op te halen.Dit ging relatief snel en was best een genot voor het oog om de mooi gekleurde database te zien groeien.
Na het verwerken van de spots ben ik gelijk begonnen met de filters te testen, dit ging verrasend snel.Daarna heb ik de spots geopend, dit duurde iets langer dan mijn verwachtingen, maar een dikke voldoende hoor.
Daarna ffe de timeslider checken dacht ik maar zo...dit was vreemd, zodra ik slide was men database volledig leeg?
Daarna weer filters gecheckt, trager dan voordien...ook geen resultaten meer.
Programma afgesloten en heropgestart,toen ik merkte dat de filters niet meer inklapbaar waren.

Dan heb ik besloten om de app te herinstalleren...zodoende alles opnieuw hervat, database binnen gehaald en daarna herstart, probleem opgelost met timeslider.
De timeslider geeft wel alleen de volledige database aan, dus niet gefilterd, dit is nog een bug.
Nu werkte dus wel alles goed, filteren ging echt snel, openen spot voldoende, openen van afbeelding moet nog aan gewerkt worden.Dit gaat afhankelijk van de grootte van de afbeelding traag of snel.
Ik merkte volgende punten op,

Achtergrond en voorgrondkleuren werken niet
Aantal records die worden getoond echt wel op 1000 laten staan.
Filters in en uitklapbaar werkt niet meer na herstarten.
Spots ophalen button werkte niet, maar misschien was dat omdat alle spots binnen waren.
De zoekmachine die in de spotinfo staat verwijst naar binsearch, echter krijg je dan de resultaten van de afzender ipv de bestandsnaam.Dit was volgens de maker nog niet zo belangrijk al vind ik dit eigenlijk wel, omdat nog veel users liever eerst kunnen controlleren in binsearch of nzbindex vooralleer ze beginnen te downloaden, maar dit ter zijde.
Sabnzb heb ik dus nog niet getest, maar dat komt zeker nog.
Wel heb ik tijdens het downloaden met newsleecher het openen van spots en reacties ophalen-maken getest en dat werkt goed genoeg mits je de draadjes op 2 en 1 min zet.

Verder ben ik tevreden over de app mits nog wat sleutelwerk en denk dat deze app zeker potentie heeft. :goed:

Topicstarter
Artifex

Re: Eerste bevindingen Spotgrit 1.0.2415.41215

Bericht door Artifex »

Ik heb verder vernomen dat de eerste Beta ook op usenet gepost is, echter kan je deze niet openen met Spotnet, wel met Spotlite.Dus over het spotten met SpotGrit kan ik nog geen mening geven en weet niet in hoeverre deze afgewerkt is. :beer:

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Bericht door KoffieBo0N »

Goed werk Bram :goed:!
Dat spots-knopje download alle spots lokaal, waardoor het programma sneller is, diit duurt alleen nogal lang...

Carnifex
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3

Bericht door Carnifex »

Wat zijn nu de fundamentele verbeteringen t.o.v. SN/SL/SW ?
Zitten er functies in welke niet in bovengenoemde programma's zitten?

Als ik het zo lees is SW nog steeds de meest stabiele en snelle oplossing.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Topicstarter
Artifex

Bericht door Artifex »

Spotgrit is tegen over Spotnet wel stabieler en sneller, qua functionaliteit is hetzelfde, mits natuurlijk mooier grafisch.
Verder is Spotgrit met een andere code gebouwd dan Spotnet waardoor de database sneller is.
Ook wordt er aan Spotgrit verder doorontwikkeld wat met Spotnet niet het geval is lijkt mij.
Als je alleen download, dan zou ik zeggen blijf bij spotLite, de snelheid van SpotLite is niet te evenaren natuurlijk, maar deze heeft dan ook niet alle functies die Spotgrit heeft.
Verder is Spotweb nog niet gebruiksvriendelijk genoeg en heeft ook geen spotfunctie, dus niet te vergelijken hiermee.

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

@Brambo,
id is via SN de spot niet te open en via SW en SL wel.
Reden: SL en SW halen de info uit de body, SN en SG uit de header. Hier wordt momenteel aan gewerkt.

@Carnifex.
SW is id erg stabiel (sneller?), maar geen oplossing voor de thuis gebruiker. Het vergt nogal wat kennis om SW aan de gang te krijgen/houden. (apache, php en mysql of sqlite)
SG heeft als grote voordeel op SW en SL, je kan ermee spotten :-)

Megalos
Usenet: Sunny Usenet
Internet: UPC

Bericht door Megalos »

Verder was dacht ik het moderatiesysteem een groot voordeel van SG. Hoe het precies werkt weet ik nog niet, maar de maker had er wel veel aan gedaan om het aantal spam spots tot een minimum te beperken in de toekomst.

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

@ Megalos ;-)

Topicstarter
Artifex

Bericht door Artifex »

Het melden/bannen van een spotter was bij 1 van de vorige Alphas 2x klikken in de spotinfo,echter vind ik deze nu niet terug.
Misschien is de database voorafgaand opgeruimd, dit is ook nog een vraag voor mij. :roll:

Carnifex
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3

Bericht door Carnifex »

Klinkt goed allemaal.

Inmiddels is er voor SW trouwens ook een modsysteem in ontwikkeling evenals een installer package.
Feit blijft natuurlijk dat er voor SW een webserver moet worden gedraait en SG niet.

Ik zal de ontwikkelingen in de gaten houden iig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer