Ik heb hier lang op gewacht aangezien er veel ophef over is gemaakt.
Vele mensen zijn op zoek naar een stabieler en sneller Spotnetalternatief.
Na het verwijderen van de Alpha incl. de database ben ik begonnen aan de SpotGrit instal aangezien de
Microsoft .NET Framework 4 en de SQL Server Compact 3.5 SP2 nog op mn pc stonden.
Na in de instellingen mijn gegevens te hebben ingesteld,zonder Sabnzb omdat ik eerst wil testen met externe reader, ben ik begonnen met de headers op te halen.Dit ging relatief snel en was best een genot voor het oog om de mooi gekleurde database te zien groeien.
Na het verwerken van de spots ben ik gelijk begonnen met de filters te testen, dit ging verrasend snel.Daarna heb ik de spots geopend, dit duurde iets langer dan mijn verwachtingen, maar een dikke voldoende hoor.
Daarna ffe de timeslider checken dacht ik maar zo...dit was vreemd, zodra ik slide was men database volledig leeg?
Daarna weer filters gecheckt, trager dan voordien...ook geen resultaten meer.
Programma afgesloten en heropgestart,toen ik merkte dat de filters niet meer inklapbaar waren.
Dan heb ik besloten om de app te herinstalleren...zodoende alles opnieuw hervat, database binnen gehaald en daarna herstart, probleem opgelost met timeslider.
De timeslider geeft wel alleen de volledige database aan, dus niet gefilterd, dit is nog een bug.
Nu werkte dus wel alles goed, filteren ging echt snel, openen spot voldoende, openen van afbeelding moet nog aan gewerkt worden.Dit gaat afhankelijk van de grootte van de afbeelding traag of snel.
Ik merkte volgende punten op,
Achtergrond en voorgrondkleuren werken niet
Aantal records die worden getoond echt wel op 1000 laten staan.
Filters in en uitklapbaar werkt niet meer na herstarten.
Spots ophalen button werkte niet, maar misschien was dat omdat alle spots binnen waren.
De zoekmachine die in de spotinfo staat verwijst naar binsearch, echter krijg je dan de resultaten van de afzender ipv de bestandsnaam.Dit was volgens de maker nog niet zo belangrijk al vind ik dit eigenlijk wel, omdat nog veel users liever eerst kunnen controlleren in binsearch of nzbindex vooralleer ze beginnen te downloaden, maar dit ter zijde.
Sabnzb heb ik dus nog niet getest, maar dat komt zeker nog.
Wel heb ik tijdens het downloaden met newsleecher het openen van spots en reacties ophalen-maken getest en dat werkt goed genoeg mits je de draadjes op 2 en 1 min zet.
Verder ben ik tevreden over de app mits nog wat sleutelwerk en denk dat deze app zeker potentie heeft.