Eerst maar m'n (tot nu toe enige) vraag stellen voor ik een opsomming maak van mogelijke verbeteringen (zie hieronder). Mijn vraag is dus, het blijkt dat ik niet mijn maximum snelheid behaal wanneer ik download in Spotnet, hoe komt dit? Ik heb mijn snelheid getest op speedtest.net en kom constant zo'n 0,8 MByte/s hoger dan het maximum dat ik haal in Spotnet. Aantal verbindingen staat correct ingesteld, in hoeverre dat uitmaakt. Ik ben niet bekend met SABnzbd, het programma waar Spotnet kennelijk van gebruik maakt om de bestanden van Usenet te downloaden, is hier misschien een speedcap in ingesteld ofzo? Zou het erg fijn vinden als ik netjes m'n 2,5 MByte/s haal ipv "maar" 1,7...

En dan nu mijn suggesties voor verbeteringen (mijn excuses als deze al eerder gepost zijn door anderen, ik heb nog niet veel rondgekeken op het forum)
Het is me opgevallen dat Spotnet niet altijd consistent is met het laten zien van sommige gegevens van een spot. Met name de grootte, bestandsnaam en nieuwsgroep. Soms ontbreekt één of meerdere van de genoemde gegevens in de spot-informatie.
Ook staat de datum waarop de spot geplaatst is nergens in de spot zelf (maar alleen in de lijst van categorie of zoekresultaat oid). Voor de duidelijkheid is het misschien handig om die ook ergens in de spot te laten zien.
Ik zou het ook mooi vinden als de bestanden waaruit de post bestaat zichtbaar gemaakt kunnen worden, vóór en tijdens het downloaden.
De optie om de naam van de map te kunnen veranderen waarin de betreffende download geplaatst zal worden lijkt mij ook nodig aangezien sommige spotters soms verwarrende en/of veel te lange namen gebruiken voor hun spots.
Een knop om rechtstreeks naar de downloadmap te gaan zou ook prettig zijn.
En tot slot dan nog alleen de optie om .nzb bestanden te kunnen importeren zou de kers op de taart zijn

groeten,
aaf