Weinig spots na formateren computer
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: Ziggo
- Internet: Ziggo
Weinig spots na formateren computer
Hallo,
Ik heb een payserver voor Spotnet..
Eerst had ik veel spots te bekijken.. en download snelheid was ook gewoon hoog..
Maar ik kreeg iets raars met mn computer, formateerde hem en zette spotnet erweer op.
Ik kreeg maximaal 5000 spots.. en download snelheid van 10kb/s.. dat hoord niet volgens mij.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt
Ik heb een payserver voor Spotnet..
Eerst had ik veel spots te bekijken.. en download snelheid was ook gewoon hoog..
Maar ik kreeg iets raars met mn computer, formateerde hem en zette spotnet erweer op.
Ik kreeg maximaal 5000 spots.. en download snelheid van 10kb/s.. dat hoord niet volgens mij.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt
-
- Usenet: Kpn
- Internet: Kpn
- Leeftijd: 30
Re: Weinig spots na formateren computer
Beste accertie,
Zou je de Support Request Template Generator willen invullen en daarbij de inhoud van je server.xml(wachtwoord en gebruikersnaam weglaten) willen toevoegen? Hieronder zie je waar je die kan vinden.
Bulletproof
Zou je de Support Request Template Generator willen invullen en daarbij de inhoud van je server.xml(wachtwoord en gebruikersnaam weglaten) willen toevoegen? Hieronder zie je waar je die kan vinden.
Mvg,Dit valt te vinden in het Spotnet mapje, dat staat in (Windows XP) in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet of (Windows 7) in C:\ProgramData\Spotnet. Je opent dit bestandje met 'Kladblok'. Kladblok kun je openen via: Menu Start => Alle Programma's => Bureau-accessoires => Kladblok. Sleep het servers.xml bestand in het venster van Kladblok. Je krijgt een tekst te zien als het volgende:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="&" Username="&" Password="&" Port="&" SSL="&" Connections="&" />
<Server Type="Downloads" Server="&" Username="&" Password="&" Port="&" SSL="&" Connections="&" />
<Server Type="Uploads" Server="&" Username="&" Password="&" Port="&" SSL="&" Connections="&" />
</Spotnet>
Bulletproof

Voor vragen of problemen klik hier!
Lees altijd eerst de Forum Regels
Gebruikers helpen Gebruikers!
Dat is ons motto!
-
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7... (nieuwste)
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: XLNed
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: Nadat ik mn computer geformateerd had
Geef een beschrijving van je probleem.: Ik kan maximaal 5000 spots zien..
Download snelheid komt wss door een spot.. download nu gwn normale snelheid
XML bestand.:
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7... (nieuwste)
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: XLNed
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: Nadat ik mn computer geformateerd had
Geef een beschrijving van je probleem.: Ik kan maximaal 5000 spots zien..
Download snelheid komt wss door een spot.. download nu gwn normale snelheid
XML bestand.:
Code: Selecteer alles
KAn ik niet vinden op een of andere manier ':S
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
We hebben je servers.xml bestandje echt nodig. Deze staat in C:\ProgramData\Spotnet. Als volgt zorg je ervoor dat je het mapje ziet:
!
- Spoiler: show

-
Dankje Koffieboon,
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="reader6.xlned.com" Username="" Password="===" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="reader6.xlned.com" Username="" Password="===" Port="119" SSL="0" Connections="10" />
<Server Type="Uploads" Server="reader6.xlned.com" Username="" Password="===" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="reader6.xlned.com" Username="" Password="===" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="reader6.xlned.com" Username="" Password="===" Port="119" SSL="0" Connections="10" />
<Server Type="Uploads" Server="reader6.xlned.com" Username="" Password="===" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Verwijder je database eerst eens? Deze staat ook in het Spotnet mapje in ProgramData. Probeer daarna eens een andere server bij Headers in te vullen, bijvoorbeeld deze: test.news.mediaways.net.
Dan ziet je bestand er als volgt uit:
Op de plekjes gebruikersnaam en wachtwoord moet je deze invullen, waar het niet staat, niet.
Dan rest er nog 1 ding: welk abonnement van XLned heb je? Lite, Small, Basic, Plus of Gold? Aan de hand hiervan kan ik je vertellen hoeveel lijntjes (Connections) je bij je downloads-server nodig hebt.
Verder zou ik ook even kijken of je een ander downloadprogramma hebt aanstaan. Is dit het geval?
Ik hoor het graag van je
!
Dan ziet je bestand er als volgt uit:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="test.news.medianet.net" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader6.xlned.com" Username="gebruikersnaam" Password="wachtwoord" Port="119" SSL="0" Connections="?" />
<Server Type="Uploads" Server="reader6.xlned.com" Username="gebruikersnaam" Password="wachtwoord" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dan rest er nog 1 ding: welk abonnement van XLned heb je? Lite, Small, Basic, Plus of Gold? Aan de hand hiervan kan ik je vertellen hoeveel lijntjes (Connections) je bij je downloads-server nodig hebt.
Verder zou ik ook even kijken of je een ander downloadprogramma hebt aanstaan. Is dit het geval?
Ik hoor het graag van je

-
Hey,
Ik heb die header veranderd.. en ging spots verversen en kwam 216 nieuwe spots tegen.. en heb er totaal nu 6000 ofzo.. dus is nog niet helemaal goed denk ik dan...
en ik heb de Xl Gold pakket.
En in de ProgramData kan ik de database niet vinden? met zoeken in de map komt t ook nergens op uit
Ik heb die header veranderd.. en ging spots verversen en kwam 216 nieuwe spots tegen.. en heb er totaal nu 6000 ofzo.. dus is nog niet helemaal goed denk ik dan...
en ik heb de Xl Gold pakket.
En in de ProgramData kan ik de database niet vinden? met zoeken in de map komt t ook nergens op uit
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
In jouw geval heet je database "reader6.xlned.com.db" (het kan zijn dat je .db niet ziet staan, maar wel de rest, dan is dit ook je database). Deze moet je verwijderen
! Dan de headers aanpassen.
Je servers.xml bestand ziet er als volgt uit:
Als het goed is werkt het dan, wil je het even laten weten
?

Je servers.xml bestand ziet er als volgt uit:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="test.news.medianet.net" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader6.xlned.com" Username="gebruikersnaam" Password="wachtwoord" Port="119" SSL="0" Connections="10" />
<Server Type="Uploads" Server="reader6.xlned.com" Username="gebruikersnaam" Password="wachtwoord" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

-
Heb ik gedaan en werkte niet.. kreeg een error
Dat de host onbekend was..
Dat de host onbekend was..
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Probeer eens een andere server uit dit rijtje:
Verwijder je database eens en probeer bijvoorbeeld "test.news.telefonica.de". Vul deze in bij je headers-server.
Server en retentie: free.pt (spots) - free.usenet (reacties) - free.willey (mod meldingen)
news.grnet.gr : 34 dagen, 34 dagen en 31 dagen
news.aioe.org : 41 dagen, 41 dagen en 30 dagen
nntp.aioe.org : 41 dagen, 41 dagen en 30 dagen
test.news.mediaways.net : 119 dagen, 40 dagen en 7 dagen
test.news.telefonica.de : 119 dagen, 20 dagen en 7 dagen
freenews.netfront.net : 38 dagen, 38 dagen en 30 dagen
textnews.news.cambrium.nl : 24 uur, 2 uur en 36 uur
217.188.199.244 : 119 dagen, 20 dagen en 4 dagen
news.mi.ras.ru : 91 dagen, 90 dagen en 31 dagen - reageert traag
news.task.gda.pl : 68 dagen, 70 dagen en 31 dagen - reageert traag