502 Authentication failed.

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
laatmaarwaaien1
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: ziggo

502 Authentication failed.

Bericht door laatmaarwaaien1 »

Geeft na het opnieuw installeren van computer aan dat hij gebruikernaam en wachtwoord niet herkent
melding 502 Authentication failed.
Raar ik heb al een gebruikersnaam van spotnet. nadat ftd uit de lucht ging heb ik spotnet geinstalleerd. no problem. en nu dit, bagger.

vrgr Joep

Ps. Ik hoop dat het een beetje te doen is ben een digibeet.
Verplaatst naar Vragen en problemen + prefix tag
- KoffieBo0N
Samengevoegd, zelfde probleem
- Bulletproof

Bulletproof
Usenet: Kpn
Internet: Kpn
Leeftijd: 30

Re: herkent wachtwoord en gebruikers naam niet

Bericht door Bulletproof »

Beste laatmaarwaaien1,

Jouw probleem is al vaker voorgekomen.
Zou je daarom hier eens een kijkje willen nemen.

Laat even weten als het is gelukt!

Mvg,
Bulletproof
Afbeelding
Voor vragen of problemen klik hier!
Lees altijd eerst de Forum Regels
Gebruikers helpen Gebruikers!
Dat is ons motto!

Sanaja
Usenet: Eweka

502 Authentication Failed, HELP!

Bericht door Sanaja »

Hallo Spotnetters,

Ik weet, dat er heel veel geschreven is over o.a 502 errors, maar ik ben ECHT een dikke nono op het gebied van computers.
Downloaden deed ik eerst op een downloadsite samen met Eweka en binnenhalen met Grabit.
Nu heb ik de afgelopen dagen met succes kunnen downloaden via Spotnet samen met Eweka en Grabit.
Gisteren kwam ik tot mijn verbazing, dat ik niet meer op Spotnet.nl kon komen, omdat hij door onbekende reden de volgende foutmelding gaf "502 Authentication Failed". Tevens zegt hij daarnij dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet kloppen.

Wie o wie kan mij helpen en graag in "Jip en Janneke taal".

Alvast bedankt voor de reactie :)

Groetjes Sanaja
verwijzing weggehaald
- Psion
Tag op Probleem gezet
- Bulletproof

Deleted User 7399

Re: 502 Authentication Failed, HELP!

Bericht door Deleted User 7399 »

Spoiler: show
Windows laat standaard niet alle bestanden en mappen zien. Sommige zijn verborgen. Als u echter programma-instellingen of e-mail wilt overzetten naar een andere pc (of een backup wilt maken), dan is het nodig dat u deze mappen wel kunt benaderen.

Windows XP

Open de Windows verkenner (Via Deze computer of Windows-toets + E)
Ga naar Extra > Map opties > tabblad Weergave
Scroll in het venster naar Verborgen bestanden en mappen
Selecteer de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven
Klik op Toepassen > OK

Windows Vista en Windows 7

Ga naar Computer
Kies Organiseren > Map- en zoekopties
Ga naar het tabblad Weergave
Scroll in het venster naar Verborgen bestanden en mappen
Selecteer de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven
Klik op Toepassen > OK
Dag Sanaja,

Ik zal me best doen om het heel makkelijk uit te leggen 8-)

Dit valt te verhelpen om, naast je payserver die je gebruikt voor downloaden, een aparte server neemt; een headersserver.
Je gaat als volgt te werk: de servers staan in het servers.xml bestand. Dit valt te vinden in het Spotnet mapje, dat staat in (Windows XP) in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet of (Windows 7) in C:\ProgramData\Spotnet. Ook weer verborgen, wil je hem zien? Kijk dan in de spoiler helemaal boven dit bericht. Je opent dit bestandje met 'Kladblok'. Kladblok kun je openen via: Menu Start => Alle Programma's => Bureau-accessoires => Kladblok. Sleep het servers.xml bestand in het venster van Kladblok. Je krijgt een tekst te zien als het volgende:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="&" Username="&" Password="&" Port="&" SSL="&" Connections="&" />
  <Server Type="Downloads" Server="&" Username="&" Password="&" Port="&" SSL="&" Connections="&" />
  <Server Type="Uploads" Server="&" Username="&" Password="&" Port="&" SSL="&" Connections="&" />
</Spotnet>
Op de plaatjes van de '&' komen jouw gegevens te staan.
De Headers-server zorgt ervoor dat jij alle spotinformatie en reacties kan ontvangen.
De downloads-server wordt gebruikt wanneer je een spot wilt downloaden.
De Uploads-server zorgt ervoor dat jij je reactie op een spot kan plaatsen, zelf een spot kan plaatsen, of een moderator kan waarschuwen wanneer een spot verkeerd is.
Het is eigenlijk heel simpel: bij de Username en Password van '<Server Type="Downloads"' en ' <Server Type="Uploads" voer je je persoonlijke gegevens in. Je voert dus:
Bij 'Server="&"' op de '&' de naam van je opgekregen server in. Bijvoorbeeld 'Server="news.lightningusenet.com"'. Let op: soms kan de download en uploadserver verschillen, bij bijv. Eweka.
Bij 'Username="&"' en 'Password="&"' voer je op de '&' de gegevens in van je payserver. Dus bij Username bijvoorbeeld 'Spotnet@lightningusenet.com' en bij Password 'Topsecret'.

Ik hoop dat je hier overweg kunt 8-)

~ChillManager

Met hulp van het alles oplossende topic by KoffieBoon.

Bulletproof
Usenet: Kpn
Internet: Kpn
Leeftijd: 30

Re: 502 Authentication failed.

Bericht door Bulletproof »

Om het forum overzichtelijk te houden gaat dit topic op slot en in de prullenbak.
Wil je het heropend hebben? Geen probleem, stuur een pb!
Afbeelding
Voor vragen of problemen klik hier!
Lees altijd eerst de Forum Regels
Gebruikers helpen Gebruikers!
Dat is ons motto!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer