ondertitels in avi zetten (vast)

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
sdr
Answers: 0

ondertitels in avi zetten (vast)

Bericht door sdr »

Er zijn posters die zetten hun ondertitels vast in hun AVI film, maar ook los posten ze die er soms bij.

Een goed voorbeeld daarvan is Hannes3.

En ik vraag mij nu al tijden af hoe ze dit doen.

heb al verschillende proggies uitgeprobeert, maar het lukt niet , en daar komt nog bij dat als het wel lukt het van avi naar een divx is omgezet.

Ik heb de trilogy van Lord of the Rings in AVi 720p hier liggen, maar met externe engelse subs.
Ik wil dit kijken op mij Full HD via de USb poort waar ik dan een externe schijf op aansluit, deze schijf is in FAT32 geformatteerd, want iets anders wordt niet herkend.
En FAT32 ziet nu eenmaal niet meer dan 4GB en de bestanden zijn groter dan 4GB.

Dus hoe kan ik de subs vast in de avi zetten zonder dat het geconverteerd wordt naar wat anders.(divx-xvid enz.)

frodoke
Usenet: Sunny usenet
Internet: Edpnet

Re: ondertitels in avi zetten (vast)

Bericht door frodoke »

heb je al geprobeert om gewoon de srt op de usb stick te zetten? En zo af te spelen?
Dus lord of the rings.avi
lord of the rings.srt

misschien werkt het zo wel, bij sommige software werkt het zo.

Topicstarter
sdr

Bericht door sdr »

frodoke schreef:heb je al geprobeert om gewoon de srt op de usb stick te zetten? En zo af te spelen?
Dus lord of the rings.avi
lord of the rings.srt

misschien werkt het zo wel, bij sommige software werkt het zo.

FAT32 ziet niet meer dan 4GB.

christmas

Bericht door christmas »

Stuffies die vroeger die STG releases maakte en nu voor IMAGINE xvids TS/TC's released, gebruikt ;TMPGEnc XPress,maar dat is een semi professionele proggie,en het resultaat, door de 'encoder' die er in zit, is best mooi voor in redelijk snelle tijd

ik zou anders eerst es freeware zoals dit http://www.autogk.me.uk/index.php?name= ... load&cid=1
of dit http://handbrake.fr/ proberen

en dat die externe hdd niet naar ntfs geconventeerd of geformateerd kan worden lijkt me sterk, welk merk is het dan?
Afbeelding

Topicstarter
sdr

Bericht door sdr »

Jullie begrijpen me denk ik niet helemaal.

De AVI die ik heb is 5GB en ook nog eens 720p en daar zit een srt bij, dus afspelen via de pc is geen enkel probleem.

Als je een zoals in mijn geval een LG 42LE5500 hebt met USB aansluiting en je wilt via de USB poort iets afspelen dan kan dat alleen als het een AVI, DIVX is die kleiner is dan 4GB en daarvoor heb je dus FAT32 nodig omdat NTFS niet herkend wordt.

Als ik dan de subs vast in de avi zet van 5GB dan kan ik daarna de avi in 2 delen splitsen en wel afspelen via de stick of hdd.
Ik wil dus hetzelfde bestand houden en niet weer kleiner maken of comprimeren.

christmas

Bericht door christmas »

sdr schreef:Jullie begrijpen me denk ik niet helemaal.

De AVI die ik heb is 5GB en daar zit een srt bij, dus afspelen via de pc is geen enkel probleem.

Als je een zoals in mijn geval een LG 42LE5500 hebt met USB aansluiting en je wilt via de USB poort iets afspelen dan kan dat alleen als het een AVI, DIVX is die kleiner is dan 4GB en daarvoor heb je dus FAT32 nodig omdat NTFS niet herkend wordt.

Als ik dan de subs vast in de avi zet van 5GB dan kan ik daarna de avi in 2 delen splitsen en wel afspelen via de stick of hdd.

nee okee ik snap nu dat die TV geen ntfs herkent en dus het op fat32 moet

maar dan moet je gewoon een conversie programma zoals ik hierboven al zei gebruiken, en die vid van je converteren naar een kleinere avi of mkv en de subs integreren
Afbeelding

frodoke

Bericht door frodoke »

FAT32 ziet niet meer dan 4GB.[/quote]

Correctie: uw toestel ziet niet meer dan 4GB, ik heb een usb stick van 8GB en mijn tv heeft daar geen problemen mee. Dit terzijde

zoals als hiervoor al verteld is software zoeken/gebruiken die hiervoor geschikt is. Ik heb tmgenc xpress en ik kan het hiermee.(heb ook Klite codecpack erop staan)

succes... ;)

Topicstarter
sdr

Bericht door sdr »

heb jij al eens geprobeerd om b.v.een avi van 4,5Gb op een usb stick te zetten (fat32),dan krijg je een foutmelding.

En tempgenc heb ik ook , moet je mij eens uitleggen hoe ik de avi (720p) en de srt kan samenvoegen zonder ook maar iets te veranderen aan de kwaliteit.
Dus avi erin van 4.8GB en avi eruit maar dan met subs en nog steeds 4.8Gb en nog steeds 720p.

Misschien zie ik iets over het hoofd dan.

frodoke

Bericht door frodoke »

sdr schreef:heb jij al eens geprobeerd om b.v.een avi van 4,5Gb op een usb stick te zetten (fat32),dan krijg je een foutmelding.
Ik had dit nog niet gedaan/geprobeert. ik heb het juist gedaan een dvd van 4.7GB op m'n stick(fat32) gezet: geen foutmelding
Ik heb windows vista home premium, mss ligt het aan je windows. Niet dat ik daar zoveel van ken
sdr schreef:En tempgenc heb ik ook , moet je mij eens uitleggen hoe ik de avi (720p) en de srt kan samenvoegen zonder ook maar iets te veranderen aan de kwaliteit.
Dus avi erin van 4.8GB en avi eruit maar dan met subs en nog steeds 4.8Gb en nog steeds 720p.

Misschien zie ik iets over het hoofd dan.
ik heb tmpgenc 4.0 xpress, daar kan ik HD formaten mee bewerken, mss heb je oudere versie hiervan??
Ik moet wel zeggen dat ik dit nog nooit heb geprobeert omdat ik simpelweg nooit hd download/bewerk. De subs kun als je je film heb toegevoegd in tmpgenc xpress toevoegen, zelfs editten.
wat ik wel heb moeten doen is, filter edit klikken en dan tab subs 'adden' (abc tab) en dan staat die tussen de filters...

hopelijk kom je er toch uit...

christmas

Bericht door christmas »

kweeniet hoeveel 'passes' je met tmpgenc kan doen, maar als je 6 of 7 passes naar xvid doet en je maakt hem dan 2.5 gig groot ofzo, dan is de kwaliteit echt niet slecht ofzo

ik weet niet ofdie TV van jou ook .mkv containers ondersteund anders zou ik cker dat 'handbrake' programmaatje uitproberen
ik heb .mkv videos gezien die kwa qualiteit echt super zijn

ook zou ik ff checken of die TV toch niet dan van fat32 mischien naar die nieuwe 'exFat' geconverteerd kan worden http://tweakers.net/nieuws/64286/micros ... steem.html
zou het probleem in een klap oplossen
Afbeelding
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer