Verbod op downloaden ,Teeven wil de wet aanpassen
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: Ziggo
- Internet: Eweka
Verbod op downloaden ,Teeven wil de wet aanpassen
Het kabinet gaat het downloaden van films, muziek, e-boeken en software aanpakken. Het wordt verboden om een film of een liedje te downloaden zonder te betalen. Dat schrijft staatssecretaris Teeven van Justitie aan de Tweede Kamer.
Fred Teeven. © anp Dit meldt RTL Nieuws. Teeven wil de wet aanpassen, zodat het verbod van kracht wordt. Er zal geen boete worden opgelegd. Wel moet de wet het mogelijk maken om op te treden tegen websites die bestanden gratis aanbieden, zoals een website als Pirate Bay.
'We gaan hard optreden en dat kan zover gaan dat de sites op zwart gaan,' aldus Teeven. Via internetfilters worden die sites door de overheid onbereikbaar gemaakt.
Kopie voor eigen gebruik
Op dit moment mag iedereen in Nederland volgens de wet nog 'thuiskopieën' maken van films, elektronische boeken en muziek. Het downloaden van deze bestanden is niet illegaal, maar het aanbieden ervan wel. Teeven wil de zogenoemde thuiskopieheffing, een heffing op blanco CD's en DVD's, afschaffen. Bij DVD's gaat het om ongeveer 60 cent per schijfje. (Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... alen.dhtml
11/04/11 08u38
http://www.nu.nl/internet/2489252/kabin ... ieden.html
Fred Teeven. © anp Dit meldt RTL Nieuws. Teeven wil de wet aanpassen, zodat het verbod van kracht wordt. Er zal geen boete worden opgelegd. Wel moet de wet het mogelijk maken om op te treden tegen websites die bestanden gratis aanbieden, zoals een website als Pirate Bay.
'We gaan hard optreden en dat kan zover gaan dat de sites op zwart gaan,' aldus Teeven. Via internetfilters worden die sites door de overheid onbereikbaar gemaakt.
Kopie voor eigen gebruik
Op dit moment mag iedereen in Nederland volgens de wet nog 'thuiskopieën' maken van films, elektronische boeken en muziek. Het downloaden van deze bestanden is niet illegaal, maar het aanbieden ervan wel. Teeven wil de zogenoemde thuiskopieheffing, een heffing op blanco CD's en DVD's, afschaffen. Bij DVD's gaat het om ongeveer 60 cent per schijfje. (Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... alen.dhtml
11/04/11 08u38
http://www.nu.nl/internet/2489252/kabin ... ieden.html
-
- Usenet: Supernews
- Internet: Ziggo Z3
Re: Verbod op downloaden ,Teeven wil de wet aanpassen
Ja is leuk, maar dat komt er nooit doorheen.
En dan nog, zal spotnet altijd blijven bestaan. Sowieso spotweb, aangezien dat op je eigen server geinstalleerd kan worden en localhost kunnen ze niet verbieden
.
Als ze het "onrechtmatig" maken, zal er één groot kat-en-muis spel ontstaan. Ze maken het steeds erger zo.
De vraag is ook maar of ISP's de censuur goed gaan vinden. Want het is censuur en dat gaat sowieso al tegen de mensenrechten in evenals de vrijheid van meningsuiting.
En dan nog, zal spotnet altijd blijven bestaan. Sowieso spotweb, aangezien dat op je eigen server geinstalleerd kan worden en localhost kunnen ze niet verbieden

Als ze het "onrechtmatig" maken, zal er één groot kat-en-muis spel ontstaan. Ze maken het steeds erger zo.
De vraag is ook maar of ISP's de censuur goed gaan vinden. Want het is censuur en dat gaat sowieso al tegen de mensenrechten in evenals de vrijheid van meningsuiting.

-
- Algemeen Manager
- Usenet: 8 diverse
- Internet: ???
- Leeftijd: 49
Carnifex schreef:Ja is leuk, maar dat komt er nooit doorheen.
En dan nog, zal spotnet altijd blijven bestaan. Sowieso spotweb, aangezien dat op je eigen server geinstalleerd kan worden en localhost kunnen ze niet verbieden.
Inderdaad , maar ook wel eens gedacht dat ISP op deze manier de hoge snelheids abonnementen ook niet meer zal kunnen slijten?
Ik geloof nooit dat een ISP met 100.000 hoge snelheids abonnementen, een verlies van 5 miljoen per maand gaat accepteren, aangezien men dan zou gaan kiezen voor een basis abonnement die €50,- per maand goedkoper is.
(enne 100.000 is erg laag ingeschat

Enne dit download verbod is al een tijdje sprake van, alleen onze vriend tim kuik kan niet winnen, en heeft deze wetswijziging aangevraagd...daarbij was het voor mij al een tijdje bekent (door interne bronnen) dat dit eraan zit te komen.
Gelukkig word daar ook al een oplossing voor ontwikkeld, even afwachten wat er voor struikelblokken er nog overwonnen moeten worden (in het buitenland zijn al diverse download verboden, maarja ook daar word stevig doorontwikkeld

-
- Usenet: Supernews
- Internet: Ziggo Z3
Haha ja dat ook nog eens. Weinig kans dus.
Helaas had de overheid het dan vanaf het begin zo moeten doen en niet downloaden legaal verklaren.
Zo zie je maar weer hoe de overheid zichzelf helemaal heeft dicht gebouwd met regeltjes en er dus nooit meer iets aan kan wijzigen.
Helaas had de overheid het dan vanaf het begin zo moeten doen en niet downloaden legaal verklaren.
Zo zie je maar weer hoe de overheid zichzelf helemaal heeft dicht gebouwd met regeltjes en er dus nooit meer iets aan kan wijzigen.

-
- Website Team Leider
- Usenet: Tweaknews
- Internet: Delta
- Contacteer:
ik snap nog steeds niet waarom er nog steeds geen kijk en luistergeld is voor internet of een heffing die bij je isp abbo zit, dan kan iedereen downloaden wat ie wil, wordt er geld apart gehouden voor de rechthebbende en is iedereen blij.
-
- Algemeen Manager
- Usenet: 8 diverse
- Internet: ???
- Leeftijd: 49
Klopt idd, dat is nou juist het stukje waar ik mee bezig ben om in te voeren, alleen is het jammer dat wij geen antwoord krijgen op het beoogde percentage van auteurs/kopierechten, ik heb hier al 4 maanden werk in zitten & overleg met het buitenland, er is een oplossing naar voren gekomen, maar daar kan/mag ik nog nix over uitwijdenMickroz schreef:ik snap nog steeds niet waarom er nog steeds geen kijk en luistergeld is voor internet of een heffing die bij je isp abbo zit, dan kan iedereen downloaden wat ie wil, wordt er geld apart gehouden voor de rechthebbende en is iedereen blij.

Een compleet nieuw systeem is in aantocht, ik zal je daarover pb'en Mickroz, dit stuk wil ik niet openbaar zetten, aangezien er vele ogen meelezen op dit forum

Nu begrijp je misschien ook waarom ik de laatste tijd veel in het buitenland ben, dit kunnen wij als Nederland niet alleen oplossen, maar wel via een bepaalde doelgroep in het buitenland (klinkt wel vaag, maar kan/,mag nog nix zeggen )
Later meer hierover

-
- Website Team Leider
- Usenet: Tweaknews
- Internet: Delta
- Contacteer:
-
- Usenet: Ziggo
- Internet: Eweka
De Brief van Teeven gericht aan de voorzitter van de Tweede Kamer
http://www.boek9.nl/www.delex-backoffic ... 202011.pdf
http://www.boek9.nl/www.delex-backoffic ... 202011.pdf
-
- Usenet: SunnyUsenet
- Internet: Kpn
Meneer Teeven moet zich niet zo druk maken om dat janken van brein de overheid zelf zit in de soft en harddrugs
illegaal gokken op het internet door minderjarigen , bordelen en hoerenkasten zijn van de overheid illegale oorlog voeren
het wordt hoog tijd dat die gasten eens oprotten met dat slape gedoe van ze ,maar ze hebben veel liever dat iedereen aan het gokken zuipen harddrugs en naar de hoeren gaat dat levert ze geld op ipv heerlijk een filmpje of muziek luistert en niemand tot last zijn. en mocht de overheid meelezen dit is mijn ip 213.172.34.198 en ik heb vete schijt aan jullie
illegaal gokken op het internet door minderjarigen , bordelen en hoerenkasten zijn van de overheid illegale oorlog voeren
het wordt hoog tijd dat die gasten eens oprotten met dat slape gedoe van ze ,maar ze hebben veel liever dat iedereen aan het gokken zuipen harddrugs en naar de hoeren gaat dat levert ze geld op ipv heerlijk een filmpje of muziek luistert en niemand tot last zijn. en mocht de overheid meelezen dit is mijn ip 213.172.34.198 en ik heb vete schijt aan jullie
-
Pak nu eerst brein eens aan dreig brieven sturen, servers in beslag nemen zonder dat ze er rechtelijk bevel voor hadden, en men betaald ook nog belasting aan brein echt die Teeven stuur hem het land uit en laat die nooit weer komen.