Rekenkundige bewerking [Load_Database Fout]
Moderator: Moderator Team
Rekenkundige bewerking [Load_Database Fout]
We zijn de hele middag druk geweest een oplossing te maken die en het huidige probleem oplost, maar ook in de toekomst een moderatie schild is voor onze gebruikers.
Wat we hebben gedaan is het volgende:
1. We onderhouden op deze site een blacklist van foute spotters en van foute spots. Die wordt dus centraal door ons onderhouden
2. We hebben redelijk vlot 1 script gemaakt
http://www.spot-net.nl/add-ons/spamremo ... ersie2.zip
Voor nu hoef je alleen het bestand Spamremover.hta uit de zip file te halen (uitpakken)
->de rest lichten we later toe
3. Dit script (spamremover.hta) moet je in je spotnet programdata kopieren
-voor W7/vista in : c:\programdata\spotnet
-voor xp in: C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
4. Vervolgens dubbelklik je op de spamremover.hta file en laat je het script het werk doen
5. Als alles goed is gegaan is je database automatisch opgeschoond en kun je spotnet weer gewoon opstarten!
Wat het script doet:
1. Hij controleert in 3 folders of daar een servers.xml staat
2. Maakt een backup van je lokale database
3. Loopt door de hele database heen en elke regel waar een foute spotter of spot in staan wordt verwijderd.
(alle spots van @spot.net worden verwijderd!)
4. De settings worden aangepast naar autoupdate=false en checksignature=true.
Dan kun je het Spotnet weer opstarten en krijg je met een volgende update niet weer de slechte spots van spot.net binnen, doordat de handtekeningen worden gecontroleerd.Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
We hebben dit op verschillende computers getest en met verschillende databases, maar heb begrip als je toch nog wat vindt.
Dit script kun je laten staan, want daar gaan we nog meer mee doen (stay tuned).
Wat we hebben gedaan is het volgende:
1. We onderhouden op deze site een blacklist van foute spotters en van foute spots. Die wordt dus centraal door ons onderhouden
2. We hebben redelijk vlot 1 script gemaakt
http://www.spot-net.nl/add-ons/spamremo ... ersie2.zip
Voor nu hoef je alleen het bestand Spamremover.hta uit de zip file te halen (uitpakken)
->de rest lichten we later toe
3. Dit script (spamremover.hta) moet je in je spotnet programdata kopieren
-voor W7/vista in : c:\programdata\spotnet
-voor xp in: C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
4. Vervolgens dubbelklik je op de spamremover.hta file en laat je het script het werk doen
5. Als alles goed is gegaan is je database automatisch opgeschoond en kun je spotnet weer gewoon opstarten!
Wat het script doet:
1. Hij controleert in 3 folders of daar een servers.xml staat
2. Maakt een backup van je lokale database
3. Loopt door de hele database heen en elke regel waar een foute spotter of spot in staan wordt verwijderd.
(alle spots van @spot.net worden verwijderd!)
4. De settings worden aangepast naar autoupdate=false en checksignature=true.
Dan kun je het Spotnet weer opstarten en krijg je met een volgende update niet weer de slechte spots van spot.net binnen, doordat de handtekeningen worden gecontroleerd.Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
We hebben dit op verschillende computers getest en met verschillende databases, maar heb begrip als je toch nog wat vindt.
Dit script kun je laten staan, want daar gaan we nog meer mee doen (stay tuned).
-
- Internet: kpn
Re: OPLOSSING! - Rekenkundige bewerking [Load_Database Fout
Bij mij werkt het in ieder geval niet helaas zal ff de pc herstarten kijken of het dan werkt
gr Jan
gr Jan
-
Ik heb het net geprobeerd maar blijft toch de zelfde foutmelding geven. hij geeft wel aan dat de database succesvol is leeg gemaakt met spam maar helaas krijg ik deze foutmelding. ik draag een windows 7 pro 32bit.
-
- Usenet: astraweb
- Internet: tele2
Leuk die settings.xml, maar die staat mooi niet in mijn folder...gerstr schreef:
Daarna het volgende doen:
1. Open je bestand settings.xml met kladblok (staat in dezelfde folder als hierboven)
2. Verander de regel <CheckSignatures>False</CheckSignatures> in <CheckSignatures>True</CheckSignatures>
3. Bewaren
4. Spotnet opstarten en laten bijwerken
Laat even horen hoe het werkt voor iedereen. Succes!!
Iemand enig idee waar hij wel kan staan?
*edit*
Sluit mij btw aan bij de rest, het probleem blijft bestaaan...
kunnen jullie het volgende doen?:
open in wordpad je ....spots bestand
zoek op spot.net
de regels die je tegenkomt even hier posten ajb
mijn vermoeden is dat er nieuwe posts zijn binnengekomen waarvan we nu alleen het id nodig hebben om uit de database te halen
dank alvast
zoek op spot.net
mijn vermoeden is dat er nieuwe posts zijn binnengekomen waarvan we nu alleen het id nodig hebben om uit de database te halen
dank alvast
-
-
Hier ook geen succes.
De SpamRemover geeft zelfs een foutmelding. Namelijk: "Database niet gevonden. Pas deze aan.news.server.eu.spots"
Heb van alles geprobeerd, zelfs door het SPOTS-bestand letterlijk news.server.eu.spots te noemen. maar niets hielp.
In mijn geval betreft het windows XP met de SpamRemover voor XP.
De SpamRemover geeft zelfs een foutmelding. Namelijk: "Database niet gevonden. Pas deze aan.news.server.eu.spots"
Heb van alles geprobeerd, zelfs door het SPOTS-bestand letterlijk news.server.eu.spots te noemen. maar niets hielp.
In mijn geval betreft het windows XP met de SpamRemover voor XP.
-
- Usenet: astraweb
- Internet: tele2
... spots bestand?gerstr schreef:kunnen jullie het volgende doen?:
zoek op spot.net
dank alvast
waar moet ik heen voor dat bestand?
C:/program files/spotnet (en dan? welk bestand?)
*edit*
kijk in de verkeerde map, sorry

Laatst gewijzigd door eddy93 op 10 mar 2011, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Internet: Ziggo
Ik had het vanmiddag weer aan de gang gekregen, maar nu is het weer de zelfde foutmelding. Ik had net trouwens Spotnet 1.7 geïnstalleerd en die werkte wel, alleen een stuk trager dan de oude.
-
Mocht het onder XP niet werken!! en je krijgt de melding: Database niet gevonden. Pas deze aan etc. verander dan met kladblok het SpamRemover bestandje
In de uitleg staat: voor xp in: C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Wijzig in het spamremover bestand de regel in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet\
(het woordje Local verwijderen)
Bij mij werkte het dan wel en Spotnet werkt weer als vanouds
Met dank aan ApfelKoRn
In de uitleg staat: voor xp in: C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Wijzig in het spamremover bestand de regel in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet\
(het woordje Local verwijderen)
Bij mij werkte het dan wel en Spotnet werkt weer als vanouds
Met dank aan ApfelKoRn

Laatst gewijzigd door Max1964 op 10 mar 2011, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.