NZB bestand importeren

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
BOBOGO
Answers: 0

NZB bestand importeren

Bericht door BOBOGO »

Ook ik ondervind problemen bij het downloaden van NZB bestanden. Hierna krijg ik de melding dat ik handmatig kan zoeken en zo download ik het NZB bestand.

Mijn vraag is wat ik nu moet doen om hem via spotnet te downloaden, want als ik nu het NZB bestand open dan wordt hij in newsleecher geopend. (mijn vorige downloadprogramma)

Heb al geprobeert met zoeken om hem te laten openen door spotnet of door SABnzb die in de spotnetmap staat maar dat werkt dus niet.

gerstr

Re: NZB bestand importeren

Bericht door gerstr »

als ik het lees associeert windows de extensie .NZB met newsleecher. Ik zou dit voor de test even veranderen naar SABnzbd. Dit doe je door op NZB te gaan staan - openen met - en aankruisvakje onderaan aan te kruisen dat je altijd deze extensie wil openen met SABnzbd.

Dan moet je maar even testen en terugkomen of het werkt

Topicstarter
BOBOGO

Bericht door BOBOGO »

Ok dat heb ik gedaan en als ik dan dubbelklik op het NZB bestand dan wordt ik naar de SABnzb pagina geleid voor configuratie. Hier kan ik volgens mij verder niks mee doen want ik heb natuurlijk geen betaald account.

Ook zie ik dat spotnet nu rechts onderin een voortgangsindicator heeft die aan het lopen is, maar na 8 groene blokjes blijkt het dat het verder is vastgelopen. Het downloaden van eerder gestarte NZB´s gaat wel gewoon door.

Ook als ik spotnet wil afsluiten kan ik het daarnba niet meer opstarten. Ik moet dan de hele computer opnieuw opstarten en kan dan spotnet weer starten.

stormvogel

Bericht door stormvogel »

BOBOGO schreef:Ook ik ondervind problemen bij het downloaden van NZB bestanden. Hierna krijg ik de melding dat ik handmatig kan zoeken en zo download ik het NZB bestand.

Mijn vraag is wat ik nu moet doen om hem via spotnet te downloaden, want als ik nu het NZB bestand open dan wordt hij in newsleecher geopend. (mijn vorige downloadprogramma)

Heb al geprobeert met zoeken om hem te laten openen door spotnet of door SABnzb die in de spotnetmap staat maar dat werkt dus niet.
Als je links boven naar bewerken gaat kan je kiezen voor NZB open en of opslaan. Kies je voor openen dan gaat hij hem downen. Kies je voor opslaan in een map, dan kan je hem zelf met grabbit downloaden.

Topicstarter
BOBOGO

Bericht door BOBOGO »

stormvogel schreef: Als je links boven naar bewerken gaat kan je kiezen voor NZB open en of opslaan. Kies je voor openen dan gaat hij hem downen. Kies je voor opslaan in een map, dan kan je hem zelf met grabbit downloaden.
Stormvogel, als je mijn probleem had gelezen is het juist dat spotnet het NZB bestand niet kan vinden waarna ik de mogelijkheid krijg om hem handmatig te gaan zoeken. In spotnet staat bij bewerken / downloadknop: downloaden aangevinkt. (anders had ik met alle andere bestanden ook wel problemen ondervonden)

Hier dan maar een V.B. Ik heb in spotnet de film pal gezien en wil die downloaden. Ik klik op de pijl om het NZB bestand op te halen in spotnet en ik krijg de melding: kan NZB niet vinden, klik op de bestandsnaam om handmatig te zoeken. Nu klik ik op de bestandsnaam en wordt binsearch.info in spotnet geopend. zoek hier op storm seekers, vink degene aan van unholy ghost en putteam presents en dan kan ik hem opslaan waarna ik heb graag via spotnet wil dowmloaden maar daar krijg ik hem niet in.

Mijn vraag is dan dus ook hoe kan ik hem op dat moment in spotnet krijgen! Oftewel hoe kan ik een opgeslagen NZB bestand via spotnet downloaden?

Als ik openen i.p.v. opslaan doe dan wordt het bestand in een tijdelijke map geplaatst, maar kan ik hem dus ook niet in spotnet openen.
Laatst gewijzigd door BOBOGO op 25 feb 2011, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.

gerstr

Bericht door gerstr »

het makkelijkste is voor jou in dit geval (uitgaande dat SABnzbd loopt voor downloaden op de achtergrond):
1. sla NZB ergens op lokaal waar je makkelijk terug kan vinden
2. in je explorer type je in: http://localhost:8090
3. in SABnzbd op home tab - klik je op bladeren onder add file en voeg daar je NZB toe, download start dan meteen

Topicstarter
BOBOGO

Bericht door BOBOGO »

Gerstr bedankt voor jouw antwoord dit is de juiste.

Wil nog wel een kleine aantekening maken omdat ik een nederlandse SABnzb pagina krijg.

Bovenaan in het midden staat een link [Wissel "NZB toevoegen"] Als je hierop klikt kan je bladeren en zoek je je opgeslagen NZB bestand op. Klik hierop en druk op toevoegen!

Geweldig dit programma!

gerstr

Bericht door gerstr »

geen probleem en veel spotnet plezier!

draadje kan dicht
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer