upgrade naar 1.7.4 van 1.5

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Appeltaart
Answers: 0
Usenet: xsnews
Internet: upc

upgrade naar 1.7.4 van 1.5

Bericht door Appeltaart »

Ik heb zojuist mijn oude versie (1.5) geupgrade naar 1.7.4. Toen ik opnieuw opstartte, had hij geen enkele spots in de database. Opnieuw ophalen ging wel, maar toen kwamen er alleen de nieuwste binnen.

In de ProgramData/Spotnet directory zag ik een nieuw bestand, "reader.xsnews.nl.db". De oude spots file (reader.xsnews.nl.spots) stond er ook nog, maar die werd blijkbaar niet meer gebruikt. Ik heb uiteindelijk versie 1.5 maar weer teruggezet, en toen werkte alles weer (hij laadde de oude database weer).

Hoe kan ik nu de spots uit de oude database (dus de .spots file) gebruiken in versie 1.7.4?
Tag toegevoegd
- MariaK

stoledo
Answers: 0
Usenet: Easyusenet+Lightning
Internet: Ziggo
Leeftijd: 50

Re: upgrade naar 1.7.4 van 1.5

Bericht door stoledo »

Beste appeltaart,

Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt de oude database niet gebruiken in de nieuwe versie van spotnet. Er zijn wel databases te vinden op spotnet, maar hierdoor kun je wel problemen krijgen met het programma, omdat sommige databases al stammen van versie 1.7.1 of 1.7.3 en deze zijn niet altijd volledig compatible.
De database van versie 1.5 is volledig anders opgebouwd dan van versie 1.7.4 vandaar dat deze niet uitwisselbaar zijn.

Overigens is het eigenlijk wel het beste om spotnet 1.5 volledig te verwijderen voordat je versie 1.7.4 erop zet. Maar zolang je geen problemen hebt, kun je het gewoon zo laten lopen.
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer