newsreaders

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Bharry
Answers: 0
Usenet: GEEN
Internet: ZIGGO

newsreaders

Bericht door Bharry »

Hallo ik ben nieuw in spotnet dus weet niet goed hoe dit alles werkt dus ook niet welke topic ik het beste kan kijken voor hulp.
Wat mijn vraag is:
IK heb een nieuwe database gedownload en heb deze in mijn spotnet file gezet en de oude(ziggo) verwijderd. Nu komt de oude telkens terug dus pakt hij de andere niet.
Hoe is dit te voorkomen.
En wat kan je doen met de nesservers die in deze forums gezet zijn?
Zoals gezegd ik ben totaal nieuw bij spotnet.

Bharry :thanks:

christmas

Re: newsreaders

Bericht door christmas »

het komt hier op neer Barry, die newsserver van Ziggo is zo ruk, dat je niet kunt merken hoe fijn usenet is

via Ziggo is het aanbod heel beperkt

er zijn usenet providers waar je voor een paar euro in de maand het volledige usenet tot je beschikking hebt, zoals 'Eweka' bijvoorbeeld
Afbeelding

hjvbft

Re: newsreaders

Bericht door hjvbft »

Er zijn nog veel meer usenet providers. Zou zelf niet voor Eweka gaan.
Het is nodig om de database van Spotnet te hernoemen tot de naam van de server ingesteld voor "downloads" zonder nummer. Als Ziggo via Spotnet is ingesteld (dus niet via servers.xml) dan is de download server "news.ziggo.nl". Hernoem de database dan tot news.ziggo.nl.db (als bekende bestandstype niet verborgen worden).

Hou er wel rekening mee dat Spots ouder dan ongeveer 150 dagen niet geopend kunnen worden via de Ziggo server. De download retentie van Ziggo is ongeveer 30 dagen. Oudere spots kunnen dus niet gedownload worden.
Het gebruik van een database gemaakt via een andere server heeft dus weinig zin als alleen de server
van Ziggo gebruikt word om te downloaden.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer