482 foutmelding

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Framan
Answers: 0
Usenet: Lightningusenet
Internet: UPC

482 foutmelding

Bericht door Framan »

Hallo,

Mooi dat Spotnet er is.................maar schijnbaar niet voor mij. Ik heb een UPC internetabb. en maak gebruik van een payserver, Lightningusenet. Dat werkte voorheen met FTD perfect maar nu kan ik 1, soms 2 of 3 bestanden selecteren maar daarna komt dus deze melding:
gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet. 482 too many connections for your user (nntpswitch)

en dan houdt alles op. Ik lees net dat sommige payservers Spotnet niet goed kunnen handlen................iemand een idee of dit ook voor Lightningusenet geldt ?

Groet Frank
Verplaatst naar Spotnet :)
Een fijne nacht verder
- ChillManager

Deleted User 7399

Re: 482 foutmelding

Bericht door Deleted User 7399 »

Dag,

Ik zie direct dat het over Spotnet gaat, dus daarom verplaats ik hem naar Spotnet :)

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Lightningusenet is geschikt voor Spotnet (en SpotLite).
De 482 melding betekend dat er teveel lijnen in gebruik zijn.
Zie ook dat er een gebruikersnaam/wachtwoord foutmelding word gegeven.

Een paar oplossingen:
- Controleer of de gebruikersnaam en wachtwoord kloppen ( let bijvoorbeeld op 0 en O, g en 9, spaties).
- Controleer dat het account nog geldig is.

Nadat de gebruikersnaam en wachtwoord foutmelding is opgelost:
- Stel minder lijnen in.
- Sluit andere programma's die gebruik maken van dezelfde server.
- Verdeel het aantal verbindingen tussen de programma's.

Topicstarter
Framan
Usenet: Lightningusenet
Internet: UPC

Bericht door Framan »

Hoi,

Ik heb ondertussen van Lightningusenet gehoord dat ze in principe geen problemen hebben met Spotnet.
hjvbft, je oplossing ligt voor de hand maar ik heb het wachtwoord al tientallen keren opnieuw ingevoerd en het aantal lijnen beschikbaar is 8 en dat is ook zo ingesteld. Ook account is nog gewoon geldig.

Het is ook raar dat het minimaal 1 keer wel werkt, soms een paar keer maar dan is het klaar, moet ik de PC opnieuw opstarten.

Uiteraard is het zo dat tijdens mijn speuren door Spotnet op de achtergrond Grabit bezig is om over 8 lijnen dingen binnen te halen maar ik zou het raar vinden als dat van invloed zou zijn, nooit problemen mee gehad met FTD. Welke andere programma's zouden gebruik kunnen maken van de server ?

Groet Frank

Deleted User 7399

Bericht door Deleted User 7399 »

Misschien tijdelijk het aantal connecties verminderen?

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

download je via een extern programma in combi met spotnet?
zo ja: zijn het totaal aantal in gebruik zijnde lijntjes in overeen stemming met het totaal aantal van je account?

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Doordat al de beschikbare verbindingen in GrabIt gebruikt worden kan Spotnet geen verbinding maken.
Stel in GrabIt minder verbindingen in (Bijv. 6) en pas instelling van de server via servers.xml van Spotnet aan.

servers.xml staat in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP= C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Als de map niet zichtbaar is

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.lightningusenet.com" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.lightningusenet.com" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.lightningusenet.com" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken. Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.

Met bovenstaande kan het gebeuren dat er soms een "teveel lijnen in gebruik" melding word getoond.
Vooral als er regelmatig 3 dingen kort achter elkaar worden gedaan ( Spotnet Bijwerken, NZB downloaden, reactie plaatsen/toevoegen spot). Om deze melding niet meer te zien in GrabIt het aantal lijnen van 6 naar 5 verlagen of de programma's één voor één gebruiken. Als de programma's één voor één gebruikt worden kunnen alle verbindingen in GrabIt gebruikt worden.

FTD vs Spotnet
Het FTD programma gebruikte een centrale server en maakte geen verbinding met usenet.
Spotnet gebruikt usenet om spots/reacties te kunnen tonen.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer