Spotnet werkt niet meer

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
gredgred
Answers: 0
Usenet: astraweb
Internet: telenet

Spotnet werkt niet meer

Bericht door gredgred »

Hoi allen,

Ik gebruik spotnet 1.74, heb ook een payserver astraweb, spotnet heeft altijd prima gewerkt, werkt nu nog perfect op mijn laptop, maar op de desktop computer is er iets mis, wat is me niet direct duidelijk, wie kan mij helpen met wat tips en raad?
Heb spotnet al meermaals opnieuw geherinstalleerd, en als ik een bepaalde spot aanklik dan gaat er niets verder, krijg dus de info van die spot niet meer op mijn scherm, nochtans staan al de instellingen idem als op de laptop en zoals ze vroeger op de desktop stonden.
Een beetje een raar fenomeen.

Iemand raad? en al bedankt van voordien.
Tag toegevoegd
- MariaK

ManiaK

Re: Spotnet werkt niet meer

Bericht door ManiaK »

Hallo gredgred,
Welkom op dit forum. Wij willen je graag helpen, maar hebben wat meer informatie nodig.
Wil je klikken op de knop "support request template generator" in mijn onderschrift? Dan krijg je een aantal vragen die je moet beantwoorden en die je vervolgens hier in dit topic plaatst.
Wil je er ook bijzetten of je en foutmelding krijgt en welke foutmelding dat dan precies is. Of loopt het programma helemaal vast?
Bedankt
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

Topicstarter
gredgred

spotnet werkt niet meer

Bericht door gredgred »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 174
Wat is je besturingssysteem?: Windows Vista
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: astraweb
Welke Internet Provider heb je?: telenet
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: antivir
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: na een windows update, ook systeemherstel lukt niet, en ook met spotnet via newsbin (een download manager) lukt het niet meer.
Geef een beschrijving van je probleem.: Na het openen van spotnet en het importeren van de nieuwe spots bij een dubbel klik op een spot om deze te bekijken, blijft er een klein blauw cirkeltje draaien, na lang wachten en ergens anders op te klikken gaat het scherm naar zwart en zegt spotnet reageert niet.
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

waar kan ik dat uitlezen?
toegevoegd aan het oorspronkelijke topic
- MariaK

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Hallo gredgred,
Je schrijft dat je spotnet meermaals opnieuw geinstalleerd hebt.
Heb je toen ook de verborgen map C:\ProgramData\Spotnet hernoemd of verwijderd? Dat is namelijk belangrijk! Kijk voor een handleiding: viewtopic.php?f=3&t=2824#location
Ik hoor graag van je of dit je probleem oplost.

Afbeelding

Topicstarter
gredgred

Bericht door gredgred »

Jazeker, heb dat inderdaad verwijderd, ook net framework eerst verwijderd, een scan gedaan met advanced system care, en alles opnieuw geinstalleerd, opnieuw alle spots binnen gehaald maar telkens hetzelfde probleem, heb daarna zelfs spot-lite geïnstalleerd en deze werkt met een download manager, vroeger ten tijde van FTD, gebruikte ik newsbin, deze newsbin is nu ook buitenstrijd.
Er is duidelijk ergens een computer instelling veranderd, buiten mijn wil en weten, soms gebeuren er onverklaarbare dingen.
Ik denk er over om eens alles opnieuw te installeren, dus format enzo... dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag voordat alles terug is ingesteld zoals we gewoon zijn, de computer is reeds werkend van december 2008, hij begint traag te worden in opstart en misschien is dit de gelegenheid om proper opnieuw te starten.
Wacht toch even om een eventuele oplossing zit momenteel wat in tijdsgebrek om een dagje bezig te zijn met alles opnieuw te installeren, we zien wel, alvast bedankt voor je inzet.

groetjes EDDY

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Hoi Eddy,
Dank je wel voor je reactie.
Op je laptop werkt alles goed met dezelfde instellingen. Toch nog 1 vraagje: Gebruik je op die laptop ook Antivir (met dezelfde instellingen?)

Afbeelding

Topicstarter
gredgred

Bericht door gredgred »

Jawel ik gebruik ook antivir idem, het is iets raars, ik weet eigenlijk niet wat er is mis gegaan, mijn automatische updates staan altijd af, maar zijn door een toeval toch op on gezet en de computer heeft windows updates gedaan en vanaf dan zijn de problemen begonnen.
Ik weet dat het moeilijk is om zomaar een pasklare oplossing te geven, en zeker vanop afstand, maar zoals je al zei ik heb mijn laptop die is vrij recent en met windows 7, deze is bijna identiek met al de programmas die we gebruiken, kan met alles verder, en om te mailen gebruik ik nu mijn pas aangekochte Ipad2, supersnel. Echt de moeite.
Alleen zie ik een beetje op naar al die tijd om alles opnieuw te moeten installeren, maar ja de computer werkt toch al bijna 3 jaar feilloos. En dan eens alles opschonen mag wel.

Alvast bedankt voor je inzet, moet nu echt naar mijn vrouwtje of het gaat helemaal mis.

groetjes Eddy

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Oei, Eddy, dat moeten we niet hebben! :D
Alles bij elkaar lijkt het inderdaad wel goed om je computer opnieuw te installeren. Het ruimt de boel in ieder geval lekker op na een aantal jaren trouwe dienst! Het is even een klusje, ik hoop dat het je problemen oplost.

Afbeelding

Topicstarter
gredgred

Bericht door gredgred »

Een laatste reactie, heb net op de laptop een windows 7, met spec 1, en 32 bit versie gedownload unattented, zal er die dan maar opzwieren hoef ik niet bij te blijven tijdens de installatie, heb trouwens partities gemaakt op de desktop computer zodat alleen de C schijf moet geformatteerd worden mijn D en E schijf blijft dan intact, zo ben ik toch niet alles kwijt.

groetjes Eddy
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer