downloaden zeer traag, reden?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
chettrey
Answers: 0
Internet: ziggo

downloaden zeer traag, reden?

Bericht door chettrey »

Ik heb bij Ziggo download snelheid 40 MB, het downloaden is nu zeer traag, reden?
tag toegevoegd
- MariaK

ManiaK

Re: downloaden zeer traag, reden?

Bericht door ManiaK »

Goedemiddag chettrey,
Welkom op dit forum. Het is zeer wenselijk dat je meer informatie geeft over je probleem. Voor ons is het dan veel makkelijker om mee te denken en eventuele oorzaken aan te geven.
In mijn onderschrift staat een support request template, zou je die willen invullen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Verhoog het aantal ingestelde verbindingen als de usenet server dit ondersteund.
De usenet server van Ziggo werkt met een snelheidslimiet en Quota voor de meeste abonnementen.
https://www.ziggo.nl/producten/internet ... wsservice/
Om sneller te kunnen downloaden een andere server erbij gebruiken.
Bedenk dat er nooit sneller gedownload kan worden dan de maximale snelheid van het isp (Ziggo) abonnement.

Het kan ook dat de server zwaar belast word waardoor de beschikbare bandbreedte verdeeld word.
Hierdoor gaat de snelheid per gebruiker omlaag.

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Internet: Ziggo
Leeftijd: 50

Bericht door stoledo »

Ik heb hier zelf ook ziggo, maar de volle downloadsnelheid haal je niet met de nieuwsgroepen (max. 8Mbit download met alles-in-een plus) en de retentie is ook slecht.

Verder zul je als je een payserver hebt, niet via draadloze verbinding moeten downloaden, maar gewoon via een netwerkkabel. Draadloos haal ik hier maximaal 28Mbit (wireless N) en dan staat m'n laptop naast de router :lol: (dus dan kan ik net zo goed een kabel gebruiken)
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

christmas

Bericht door christmas »

stoledo schreef:Ik heb hier zelf ook ziggo, maar de volle downloadsnelheid haal je niet met de nieuwsgroepen (max. 8Mbit download met alles-in-een plus) en de retentie is ook slecht.

Verder zul je als je een payserver hebt, niet via draadloze verbinding moeten downloaden, maar gewoon via een netwerkkabel. Draadloos haal ik hier maximaal 28Mbit (wireless N) en dan staat m'n laptop naast de router :lol: (dus dan kan ik net zo goed een kabel gebruiken)
het kan een wereld van verschilmaken als er een 'firmware' update voor je router beschikbaar is
ikzelf heb een goedkope router die draadloos bittorrent verkeer van open trackers zoals the piratebay echt niet aankan, al die connecties trekt ie niet

met usenet heb je maar een paar connecties nodig
eerst trok m'n draadloos van m'n el cheapo router dat ook niet

maarna dat ik m'n routertje geupgrade had maar met de nieuwe firmware is alles ok

echte hobbyisten, gooien soms zelfs derde partij firmware op hun router zoals Tomato http://www.polarcloud.com/tomato
omdat zo'n upgrade de router echt veel beter makt dan datie standaard uit de winkel kwam
Afbeelding

Xenon Galaxy
Usenet: Astraweb
Internet: Ziggo

Bericht door Xenon Galaxy »

Ik heb een Linksys WRT54G met DD-WRT firmware en hangt ook bij bittorent verkeer. Inderdaad teveel connecties. Bij usenet geen problemen.
Mensen met een Linux router kunnen hier kijken of hun router ondersteund wordt: www.dd-wrt.com.. Cheers :)

hjvbft

Bericht door hjvbft »

@chettrey: Is het zo duidelijk/opgelost?

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Bericht door KoffieBo0N »

Ouder dan vijf dagen.

:locked:, niet mee eens? Stuur mij een PB ;).
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer