Download snelheid

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
bezoekers
Answers: 0

Download snelheid

Bericht door bezoekers »

• Windows versie: XP
    Usenet Provider: Speedxs
    Wanneer ontstond het probleem? na instal van spotnet
    Spotnet versie: laatste versie van jullie site
    Waar download je mee: ???
    Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? nee
    Wat is het probleem? mijn probleem is dat ik via upc internet 25 mb heb en via speedxs een 10mb abonnement. Als ik iets download krijg geen hogere snelheid dan ongeveer max 1 mb. Hoe kan dat en willen jullie de oplossing voor dit probleem aub in gewoon NL geven ik ben geen wiskid ofzo
    vriendelijke groet en vast bedankt voor de moeite

gerstr

Re: snelheid

Bericht door gerstr »

die 1mb downloadsnelheid van je is waarschijnlijk 1 mB = 1 megaByte
het 10 mb abo = 10 Megabit

aangezien je geen wiskid bent: deze 2 komen ongeveer overeen met elkaar als je bandbreedte en overhead meerekent.

ik plaats deze gelijk in off-topic

Topicstarter
bezoekers

Re: Download snelheid

Bericht door bezoekers »

dan voor uw reactie. Maaaaar mijn vraag blijft voor mij wel staan. Waarom gaat het binnenhalen zo langzaam. Eerst duurde een b.v. film 25 minuten en nu 1,5 uur. Wat moet of kan ik doen om de snelheid weer terug te krijgen. Ik heb ergens gelezen dat je bij provider instellingen onbekend moet neer zetten en vervolgens in het volgende vak en ip adres moet invullen, in mijn geval dan ip adres van speedxs. werkt dit en gaat het dan sneller. De volgende vraag is dan gelijk waar haal ik dan dat ip adres vandaan. ik heb me rot gezocht maar kan het niet vinden.

Ik hoop dat ik de snelheid er wel weer in krijg. Spotnet is voor mij echt een goed alternatief voor ftd ik vind het knap dat er zo snel weer iets in de plaats is gekomen. ga dus vooral door

vriendelijke groet bezoekers

gerstr

Re: snelheid

Bericht door gerstr »

hoe deed je eerst je download? met welk programma?

Topicstarter
bezoekers

Bericht door bezoekers »

das pas snelheid deze reactie. Ik gebruikte: ftd 3.8 en newsbin en speedxs. dat staat ook gewoon nog op pc.
wat ik dus niet begrijp is waarom ik er nu zo groot verschil zit in de snelheid waarmee ik iets binnenhaal. komt dat omdat spotnet langzaam is (weet dus niet hoe dat werkt) of heb ik iets verkeerds ingesteld.

Ik heb spotnet van jullie site binnengehaald en geinstalleerd, dat werkt goed. vervolgens heb ik eigen mappenstructuur gemaakt en dat werkt ook goed. ik kan gewoon alles selecteren en binnenhalen.
het gaat echter alleen zo traag.

nogmaals sorry voor al deze vragen. ik wil alleen graag sneller binnenhalen zodat mijn kindere weer van van alles kunnen genieten

gerstr

Bericht door gerstr »

geen probleem en je kinderen gaan we weer blij maken ;)

onder de motorkap van Spotnet zit de zeer bekende download machine SABnzbd. Deze is zeer uitgebreid te tweaken, maar daar moet je wel wat tijd in willen steken.

Als je dat niet wilt kun je Spotnet gebruiken als FTD en dan vervolgens je NZB bestand gewoon laten openen of voeren aan je favoriete download programma van eerst (gebruikte je Grabit of newsleecher?)

het makkelijkste voor jou is waarschijnlijk het volgende:
stel Spotnet in dat hij zelf niet download (menu instellingen-downloadknop-NZB oplaan ipv downloaden)
als je nu in spotnet op de download pijl drukt krijg je gewoon weer NZB zoals in FTD

laat je even weten?

Topicstarter
bezoekers

Bericht door bezoekers »

sorry dat ik nu pas reageer. Maar het gaat (ging) nu wel veel sneller. Hoe kan dat toch??????
Overigens nu doet speedxs weer vervelend (de laatste tijd veel gezeur mee gehad). Weet u een goede of betere payserver dan speedxs. Dan het liefst ook nog een die wel snel werkt op spotnet want dat vind ik wel een mooi programma.

Vriendelijke groet

tonky

Bericht door tonky »

de download snelheid was vorige week zwaar naad, sinds een paar dagen is de snelheid bij upc weer normaal.

Salseros

Bericht door Salseros »

Ik heb ook speedxs, had per ongeluk bij het installeren de speedxs server geselecteerd (terwijl ik ook eweka heb een aantal jaren), downloaden ging supertraag. Nu mijn eweka account ingesteld en ik ga weer als een speer!

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Bericht door KoffieBo0N »

Strip is weer bezig met een forumopschoning 8-). Alle topics die ouder dan vijf dagen zijn worden geprullenbakt, en deze ook.

:locked:, niet mee eens? Stuur me een PB ;).
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer