Vraag ontrent ssl
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: Hitnews
- Internet: Ziggo
- Contacteer:
Vraag ontrent ssl
Ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen downloaden met poort 119 of een ssl verbinding op dat gebied ben ik een leek
alvast bedankt,
mvg,
VdLaan
alvast bedankt,
mvg,
VdLaan
Laatst gewijzigd door vdlaan op 14 mar 2011, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Spotlite | Hitnews| Ziggo | Windows 7 |
I ❤ Google and the search function of the World wide Web

Re: Vraag ontrent ssl
google is your best friend: http://nl.wikipedia.org/wiki/Secure_Sockets_Layer
verplaats deze gelijk naar off-topic
verplaats deze gelijk naar off-topic
-
Met een SSL/TLS-verbinding wordt al het verkeer tussen jouw computer en de servers van je usenetprovider versleuteld, zodat de verbinding niet afgeluisterd kan worden door bijvoorbeeld je internetprovider, de buren die een tap geplaatst hebben, de overheid, etc. Met andere woorden: niemand kan door middel van afluisteren erachter komen wat je precies van usenet leest / op usenet plaatst behalve je usenetprovider en jij.
Een nadeel van versleutelde verbindingen is dat het regelen van de encryptie de server en client wat meer moeite kost, maar gezien de kracht van desktops en servers tegenwoordig is dat redelijk verwaarloosbaar. Ook zijn er best strikte standaarden rondom versleutelde verbindingen, waardoor het in sommige gevallen kan zijn dat een SSL-verbinding niet werkt terwijl een normale verbinding wel werkt (goed voorbeeld is Spotlite, die streng is met de geldigheid van certificaten).
Een nadeel van versleutelde verbindingen is dat het regelen van de encryptie de server en client wat meer moeite kost, maar gezien de kracht van desktops en servers tegenwoordig is dat redelijk verwaarloosbaar. Ook zijn er best strikte standaarden rondom versleutelde verbindingen, waardoor het in sommige gevallen kan zijn dat een SSL-verbinding niet werkt terwijl een normale verbinding wel werkt (goed voorbeeld is Spotlite, die streng is met de geldigheid van certificaten).
-
- Usenet: Hitnews
- Internet: Ziggo
- Contacteer:
Bedankt voor de uitleg 

Spotlite | Hitnews| Ziggo | Windows 7 |

Antwoord gekregen, dus er komt een
op.