Probleem bij aanmelden
Moderator: Moderator Team
-
- Internet: Ons Net
Probleem bij aanmelden
Dag,
Ik heb jaren gebruik gemaakt van FTN en wil nu naar Spotnet. Bij het aanmelden wordt naar de naam van mijn server gevraagd. De server Ons Net staat niet in de keuzelijst, dus kies ik Anders....Dan komt de vraag voor het adres van de server. Vlg. Ons Net is dit news.onsnetnuenen.nl en dan wordt gevraagd naar gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is denk ik gebruikersnaam en wachtwoord bij ons net of???? Ik heb ook geprobeerd mijn gebruikersnaam en wachtwoord van sportnet in te vullen. Al mijn pogingen leiden nergens heen...ik kan me niet aanmelden en dus ook geen gebruik maken van spotnet, helaas!
Ik hoor graag of iemand mij kan helpen????
Hartelijke groet, Gemela
Ik heb jaren gebruik gemaakt van FTN en wil nu naar Spotnet. Bij het aanmelden wordt naar de naam van mijn server gevraagd. De server Ons Net staat niet in de keuzelijst, dus kies ik Anders....Dan komt de vraag voor het adres van de server. Vlg. Ons Net is dit news.onsnetnuenen.nl en dan wordt gevraagd naar gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is denk ik gebruikersnaam en wachtwoord bij ons net of???? Ik heb ook geprobeerd mijn gebruikersnaam en wachtwoord van sportnet in te vullen. Al mijn pogingen leiden nergens heen...ik kan me niet aanmelden en dus ook geen gebruik maken van spotnet, helaas!
Ik hoor graag of iemand mij kan helpen????
Hartelijke groet, Gemela
Re: Probleem bij aanmelden
allereerst welkom op het forum Gemela en fijn dat je spotnet hebt weten te vinden.
We moeten alleen wel wat meer van je weten:
Welke windows versie gebruik je (windows 7, vista of Windows XP)
Welke versie van spotnet heb je nu in bezit?
Welke anti-virus software heb je?
Ik heb het snel wat voor je opgezocht en kwam dit tegen voor onsnetnuenen (waar we hier op forum nog niet zoveel ervaring mee hebben):
De volgende specificaties zijn voor deze dienst van toepassing:
• Geen datalimiet
• Retentietijd: > 60 dagen
• Max aantal sessies per IP: 4
• Max download snelheid per sessie: 512 kbps
• Max download snelheid voor 4 sessies: 2000 kbps
• Aantal nieuwsgroepen: ongeveer 120.000
Dit lijkt dus niet slecht en krijgen we misschien werkend met Spotnet (als je dit ook hebt gebruikt met FTN tenminste)
We kunnen je niet helpen met usernaam en wachtwoord. Kan je die niet terugvinden in FTN of in je e-mail? Anders even een mailtje sturen naar OnsNet voor de gegevens
laat je even weten ajb?
We moeten alleen wel wat meer van je weten:
Welke windows versie gebruik je (windows 7, vista of Windows XP)
Welke versie van spotnet heb je nu in bezit?
Welke anti-virus software heb je?
Ik heb het snel wat voor je opgezocht en kwam dit tegen voor onsnetnuenen (waar we hier op forum nog niet zoveel ervaring mee hebben):
De volgende specificaties zijn voor deze dienst van toepassing:
• Geen datalimiet
• Retentietijd: > 60 dagen
• Max aantal sessies per IP: 4
• Max download snelheid per sessie: 512 kbps
• Max download snelheid voor 4 sessies: 2000 kbps
• Aantal nieuwsgroepen: ongeveer 120.000
Dit lijkt dus niet slecht en krijgen we misschien werkend met Spotnet (als je dit ook hebt gebruikt met FTN tenminste)
We kunnen je niet helpen met usernaam en wachtwoord. Kan je die niet terugvinden in FTN of in je e-mail? Anders even een mailtje sturen naar OnsNet voor de gegevens
laat je even weten ajb?
-
Dank voor je bericht!
Ik heb Windows 7; de laatste versie van spotnet; Norton Virus software.
Met ftn heeft het altijd goed gewerkt.
Mocht je nog tips voor me hebben dan graag!
Groet, Gemela
Ik heb Windows 7; de laatste versie van spotnet; Norton Virus software.
Met ftn heeft het altijd goed gewerkt.
Mocht je nog tips voor me hebben dan graag!
Groet, Gemela
Graag gedaan Gemela. Probeer dus eerst even uit te zoeken hoe het zit met onsnetnuenen, met name je usernaam en wachtwoord heb je echt nodig. Daarna kunnen we even testen of dit samenwerkt met Spotnet.
Als dit niet samenwerkt moet je misschien een usenet payserver overwegen voor een paar euro per maand.
Laat even horen als je meer weet van onsnetnuenen
Als dit niet samenwerkt moet je misschien een usenet payserver overwegen voor een paar euro per maand.
Laat even horen als je meer weet van onsnetnuenen
-
Ik heb een me kunnen aanmelden. Maar nu heb ik het volgende probleem: dwz ik krijg bij het ophalen van de spots steeds een time out van de server als foutmelding.
Heb je nog een tip voor me om dit op te kunnen lossen?
Heb je nog een tip voor me om dit op te kunnen lossen?
ja hoor, dan moet je wel even je bestand servers.xml weten te vinden en te bewerken met kladblok.
Waar dat staat vind je hier: http://www.spot-net.nl/faq/
als je dit hebt gevonden moet je de inhoud even hier kopieren, zonder je wachtwoorden ajb (even xxx van maken)
Waar dat staat vind je hier: http://www.spot-net.nl/faq/
als je dit hebt gevonden moet je de inhoud even hier kopieren, zonder je wachtwoorden ajb (even xxx van maken)
-
Ik heb alles afgezocht maar kan niet vinden wat je bedoelt...wordt er een beetje moe van nu...
Ik kan best films downloaden maar ben geen computerexpert, dus help
Ik kan best films downloaden maar ben geen computerexpert, dus help

open je explorer in windows en ga naar je c schijf
dan in menu - extra - Map opties - tabblad Weergave - Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven aanklikken
en daarna OK
als je dat goed hebt gedaan zie je opeens een folder c:\ProgramData en daarin staat de folder Spotnet waarnaar je alles had afgezocht.
Hierin staat ds o.a. dat bestand servers.xml wat nogal belangrijk is.
Ik zie graag de inhoud hier (zonder wachtwoorden)
dan in menu - extra - Map opties - tabblad Weergave - Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven aanklikken
en daarna OK
als je dat goed hebt gedaan zie je opeens een folder c:\ProgramData en daarin staat de folder Spotnet waarnaar je alles had afgezocht.
Hierin staat ds o.a. dat bestand servers.xml wat nogal belangrijk is.
Ik zie graag de inhoud hier (zonder wachtwoorden)
-
servers.xml staat in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP= C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Gemela had dus Windows 7 zoals ze zelf aangaf, vandaar ook mijn stap voor stap uitleghjvbft schreef:servers.xml staat in: