Windows versie:xp Usenet Provider:hitnews Internet Provider:ziggo Antivirus / Firewall*: Wanneer ontstond het probleem?na het gebruiken van SpamRemover.hta Spotnet versie: 1.5 Met welk programma download je:Grabit Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen?nee Wat is het probleem?Mis spots tussen 12 maart en 3 april Wat is er gedaan om het probleem zelf op te lossen?
Ik denk dat het tijd is om spotnet te updaten naar de nieuwste versie.Dan ben je waarschijnlijk ook van het probleem af. Spotnet 1.7.4 werkt met een .db bestand.
Even alles verwijderen en een clean install doen!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
MariaK schreef:Ik denk dat het tijd is om spotnet te updaten naar de nieuwste versie.Dan ben je waarschijnlijk ook van het probleem af. Spotnet 1.7.4 werkt met een .db bestand.
Even alles verwijderen en een clean install doen!
Oké,dat heb ik nu gedaan.
Ik heb nu alleen spots tot 30 dagen terug.Is dat normaal bij een schone install?
Ik gebruik Hitnews bij het ophalen van de Headers.Is dat goed of hebben jullie andere sugessties om Headers op tehalen?
Bij spotnet 1.5 gebruikte ik news.mi.ras.ru voor het ophalen van de headers.
Je kan diezelfde nog eens proberen om nu ook je headers op te halen, echter denk ik dat daar ook een gedeelte van jou probleem zit. Je kan ook eens textnews.news.cambrium.nl proberen. Deze haalt wel geen reacties op, maar wel de headers. gebruikernaam en wachtwoord zijn niet nodig.
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop
Hitnews haalt inderdaad maar ongeveer voor een maand aan headers op. Als je een grotere database wilt, kun je ook een publiek .db bestand van iemand anders downloaden (staan er genoeg in het Tweakers topic en ook te vinden in Spotnet zelf) en daarna zorgen dat je minstens eens per maand een update doet.
@stoledo: had Cambrium niet een retentie van 24 uur ofzo?
Een database 'lenen" is een mogelijkheid, zoals thegreatgonzales schrijft.
Wat de beste oplossing in mijn ogen is? Ik weet niet hoe lang je nog "vastzit" aan Hitnews, maar misschien is het het meest simpel om uit te kijken naar een ander usenetprovider? Eén met een lange retentie op headers.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
MariaK schreef:Een database 'lenen" is een mogelijkheid, zoals thegreatgonzales schrijft.
Wat de beste oplossing in mijn ogen is? Ik weet niet hoe lang je nog "vastzit" aan Hitnews, maar misschien is het het meest simpel om uit te kijken naar een ander usenetprovider? Eén met een lange retentie op headers.
zit nog tot mei vast aan hitnews.
In iedergeval draait spotnet goed dus probleem is opgelost.
Zal inderdaad nadenken over een andere usenetprovider.
Dank voor jullie reactie
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of the Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommendations, made by, or implied by, any member or guest visitor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.