Usenet Providers, welke?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
christmas
Answers: 0

Usenet Providers, welke?

Bericht door christmas »

Hoi, mijn Eweka acc. loopt bijna af, meestal koop ik voor een maand a 7.5 euro geloof ik, ik krijg dan wel alle newsgroepen en de maximale retentie van 3 jaar ofzo

maar doe ik hier nou verstandig aan?

of weet iemand anders een goedkopere?

het liefst waar ik niet aan vast zit, maar een lost abonnementje voor 1 maand ofzo

wie oh wie?
Afbeelding

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Re: Usenet Providers, welke?

Bericht door KoffieBo0N »

Misschien heb je wat aan lightningusenet? Je kunt gerust een maandje uitproberen voor 3 euro :).
(link: http://lightningusenet.com/)
Is veel goedkoper en ondersteund de headers beter (alleen met spotlite soms nog enkele problemen)

Topicstarter
christmas

Bericht door christmas »

KoffieBo0N schreef:Misschien heb je wat aan lightningusenet? Je kunt gerust een maandje uitproberen voor 3 euro :).
(link: http://lightningusenet.com/)
Is veel goedkoper en ondersteund de headers beter (alleen met spotlite soms nog enkele problemen)

so dan dat scheelt de helft in centen,
maar
de retentie is wel wat minder
Up to 431 days retention
maar goed ik vind het wel lekker goedkoop, iig bedankt gozer ;), maar ben nog steeds benieuwd wat anderen hebben
Afbeelding

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Er staan diverse servers in Spotnet - Ervaringen & Discussie.
Het is net wat je belangrijk vind. Een paar dingen waar je rekening mee kan houden
- retentie en compleetheid (bij een retentie van x dagen die 70% compleet is heb je weinig aan)
- Header retentie (is niet het zelfde als de gewone retentie + is belangrijk voor Spotnet/SpotLite)
- Prijs
- Account sharing
- Snelheid
- Ondersteuning
- Ipnummer in de header, X-Trace of anoniem
- Blockaccount en geldigheid tot op of een vastgestelde tijdsduur (bijv. 1 jaar).
- Of posten mogelijk is. Handig voor het toevoegen van spots en/of reacties.
- Direct opzegbaar of na een jaar opzegbaar.
enz.

En zo zijn er nog meer dingen waar je op kan letten. Het is maar net wat iemand belangrijk vind.
Er is geen standaard antwoord.

Topicstarter
christmas

Bericht door christmas »

hjvbft schreef:Er staan diverse servers in Spotnet - Ervaringen & Discussie.

En zo zijn er nog meer dingen waar je op kan letten. Het is maar net wat iemand belangrijk vind.
Er is geen standaard antwoord.
thanx, ik zit daar een beetje te lezen en te googlelen , en tjonge jonge wat een wirwar van aanbiedingen zeg, heheh, je komt er moeilijk wijs uit maar het geeft weer wat om na te denken

ik was helemaal vergeten over die 'block accounts' , maar als ik zo even snel uit m'n hoofd reken/gok dus, dan zijn die 'Block accounts' wel een stukje duurder toch?,of lijkt dat nou zo?
tsk, het hangt ervan af hoeveel je nou download, wat een gewetensvraag is dat eigenlijk
daar sta ik nooit meer bij stil
Afbeelding

Topicstarter
christmas

Bericht door christmas »

Afbeelding

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Aanvulling: Nog 2 vergelijkingssites:
http://www.binaries4all.nl/payservers/
http://www.snelrennen.nl/payservers/

Origineel bericht:
Een blockaccount kan gebruikt worden in Spotnet voor de headers, ophalen NZB en reacties plaatsen / toevoegen spots. Kies er dan één die voor downloaden/uploaden 1 server adres gebruikt. Dit is wat makkelijker bij het instellen. Dan het echte downloaden via een andere server doen.

Servers waarbij het handig kan zijn om een blockaccount in Spotnet te gebruiken.
1- Bijvoorbeeld een server die een lagere header retentie heeft dan de oudste Spotnet spot (bijv. Tweak, Flexnewz, Hitnews, XS News).
2- Bijvoorbeeld een server die een deel van de oude headers mist (bijv. Eweka) of een deel van de reacties (LightnigUsenet, I-telligent).
3- Bijvoorbeeld een server die een ipnummer in de header vermeld (4UX, Speedplaza)

Bij de 3 bovenstaande voorbeelden kan een blockaccount ook ingesteld worden voor 1 en/of 2 van de 3 mogelijkheden om zo het verbruik te verlagen.

Voorbeeld 1: Blockaccount instellen voor "Headers en een andere server voor "Downloads" en "Uploads".
Voorbeeld 2: Instellen zoals voorbeeld 1
Voorbeeld 1: Blockaccount instellen voor "Uploads" en een andere server voor "Headers en "Downloads".

Het gebruik van een blockaccount kan beperkingen van een andere server opvangen.

Blauwbek
Moderator Team Leider
Usenet: UNS
Internet: UPC
Contacteer:

Bericht door Blauwbek »

oud

locked en -> prullenbak, niet mee eens = pm
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer