Kan niet reageren op spots

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Persio
Answers: 0

Kan niet reageren op spots

Bericht door Persio »

Het lukt me niet om een support post te plaatsen, ik wordt telkens naar de template generator doorgestuurd en die had ik al ingevuld. Ik hoop dat een modje mijn vraag op de juiste plaats wil zetten.

U moet de groeten van Persio hebben. :thanku:

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows Vista
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: news.budgetnews.net
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast Free i.c.m. Online Armor Free
Met welk programma download je?: SABnzbdplus
Wanneer begon je probleem?: Maanden geleden.. in ieder geval v????r Spotlite 2.0
Geef een beschrijving van je probleem: Ik krijg foutmeldingen bij het plaatsen van reacties bij spots. Ik schrijf mijn reactie en druk op de knop om te plaatsen en krijg dan de (pop-up) melding dat ik niet kan plaatsen. Deze melding blijft zolang ik Spotlite open heb staan terugkomen. Als ik 30 minuten wegloop moet ik vele pop-up meldingen wegdrukken.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Heb mijn instellingen (configuratie) bekeken en uiteraard het forum hier doorzocht, maar vond geen oplossing.
Schone installatie: Ja
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
    <Server Type="Headers" Server="news.budgetnews.net" Username="MIJN GEBRUIKERSNAAM" Password="MIJN WACHTWOORD" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
    <Server Type="Downloads" Server="news.budgetnews.net" Username="MIJN GEBRUIKERSNAAM" Password="MIJN WACHTWOORD" Port="119" SSL="0" Connections="6" />
    <Server Type="Uploads" Server="news.budgetnews.net" Username="MIJN GEBRUIKERSNAAM" Password="MIJN WACHTWOORD" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
    </Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Afbeelding

hjvbft
Answers: 0

Re: Kan niet reageren op spots

Bericht door hjvbft »

Avast free heeft geen firewall. Controleer of er toch nntp (nieuwsgroepen) gescand word. Zo ja, dit uitvinken.
Controleer of de firewall (Online Armor Free) niets blokkeert.

De servers.xml ziet er goed uit voor Spotnet als er via Spotnet gedownload word. Er is ook nog 1 verbinding beschikbaar voor SpotLite. Als er gelijktijdig gedownload word via SABnzbdPlus het aantal verbindingen bij "Downloads" en "Headers" verlagen tot 1 in Spotnet. Spotnet kan dan 3 verbindingen gebruiken, SpotLite 1 verbinding en blijven er 6 verbindingen beschikbaar voor het downloaden via SABnzbdplus. De programma's kunnen ook één voor één gebruikt worden. Dan kunnen er meer verbindingen gebruikt worden om mee te downloaden.

Er mogen via Budgetnews 10 verbindingen gebruikt worden en account sharing is niet toegestaan.
Another way to check if it's possible to connect to our server is to go to Start then Run and type 'cmd' plus enter, in the black screen type 'telnet news.budgetnews.net 119' plus enter. You should then see '200 news.budgetnews.net NNRP Service Ready - support@budgetnews.net (posting ok)' which means the connection is possible, if it shows 'Could not open connection to the host, on port 119: Connect failed' something is blocking the connection
bron
Samenvattend: Start, uitvoeren, cmd, telnet news.budgetnews.net 119
Bij "200 news.budgetnews.net NNRP Service Ready" word de server bereikt en is posten mogelijk.
Bij "201 news.budgetnews.net NNRP Service Ready" word de server bereikt en is posten niet mogelijk.

In het verleden stond er op de site dat posten niet mogelijk was. Bij de FAQ word "200 news.budgetnews.net NNRP Service Ready" als resultaat voor een werkende verbinding vermeld. Neem anders contact op via de support van Budgetnews. Als blijkt dat posten niet mogelijk is een andere server (Bijvoorbeeld van jou isp Ziggo) in SpotLite gebruiken.

Deleted User 7399

Re: Kan niet reageren op spots

Bericht door Deleted User 7399 »

Oud, naar de prullenbak. :locked:
Stuur een PB om te heropenen :)
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer