SQLite-probleem

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Guinan
Answers: 0
Usenet: Eweka
Internet: UPC

SQLite-probleem

Bericht door Guinan »

Een vraagje aan de SQLite-kenners:

Ik wil een filter hebben voor uitsluitend SERIES , en die dan weer onderverdeeld in DivX, DVD5 DVD9 enz.
zó:

BEELD
Series
- DivX
- DVD5
- DVD9

Bij het totaaloverzicht "Series" gaat het zo te zien ook goed, ik kan daar geen enkele niét-serie in vinden.

"Series" ziet er als volgt uit:
Filter Name=" Series" Image="\Images\SCatBldSeries.ico"><![CDATA[( cat = 1 AND ( ( ( subcat = 100 ) OR ( subcat = 103 ) OR ( subcat = 110 ) OR ( subcat = 104 ) OR ( subcat = 107 ) OR ( subcat = 109 ) ) AND ( ( subcats LIKE '%b1|%' ) OR ( subcats LIKE '%b5|%' ) OR ( subcats LIKE '%b7|%' ) OR ( subcats LIKE '%b3|%' ) OR ( subcats LIKE '%b6|%' )OR ( subcats LIKE '%b7|%' ) OR ( subcats LIKE '%b8|%' ) OR ( subcats LIKE '%b4|%' ) ) AND ( ( subcats LIKE '%d11|%' ) ) ))]]></Filter>

de subfilter "DivX" ziet er precies eender uit (behalve de subcats 100, 103 enz), maar daar blijven maar films doorheen lopen.
"DivX" ziet er als volgt uit:
Filter Name=" - DivX" Image="\Images\SCatBldDivX.ico"><![CDATA[( cat = 1 AND (( ( subcat = 100 ) ) AND ( ( subcats LIKE '%b1|%' ) OR ( subcats LIKE '%b5|%' ) OR ( subcats LIKE '%b7|%' ) OR ( subcats LIKE '%b3|%' ) OR ( subcats LIKE '%b6|%' )OR ( subcats LIKE '%b7|%' ) OR ( subcats LIKE '%b8|%' ) OR ( subcats LIKE '%b4|%' ) ) AND ( ( subcats LIKE '%d11|%' ) ) ))]]></Filter>

Ik heb al geprobeerd subcat d11 vóóraan te zetten, vlak na subcat 100, maar het maakt allemaal niets uit.
Ik heb geen greintje benul van SQLite, maar ik heb het met een dosis gezond verstand (en kennis van HTML) al een heel eind gebracht om het filtermenu naar m'n hand te zetten, maar ik zit nu toch echt met m'n handen in het haar :(

Bij voorbaat :thanku: aan wie me dit kan uitleggen!
Prefix-tag toegevoegd. In dit (uitzonderlijke ;)) geval was het ook niet nodig om bovenstaande gegevens in te vullen.
- StripHeldNL
* Spotnet 1.7.4 * Win 7 SP1 * 64bits * UPC * EWEKA SSL * Newsleecher *

Ships
Internet: Ziggo

Re: SQLite-probleem

Bericht door Ships »

Ik heb de bovenstaande filters van je getest en zie bij beide correcte resultaten.

Let op dat per post meerdere genres kunnen worden opgegeven,
waarvan alleen de éérste genre wordt weergegeven in de lijst. (de overige kun je zien als je de spot opent)
maar dit effect geldt ook bij het eerste filter van alle series, waarbij je zegt dat die goed is?

Kun je even verduidelijken wat je probleem is.

Topicstarter
Guinan

Bericht door Guinan »

Ships schreef:Ik heb de bovenstaande filters van je getest en zie bij beide correcte resultaten.

Let op dat per post meerdere genres kunnen worden opgegeven,
waarvan alleen de éérste genre wordt weergegeven in de lijst. (de overige kun je zien als je de spot opent)
maar dit effect geldt ook bij het eerste filter van alle series, waarbij je zegt dat die goed is?

Kun je even verduidelijken wat je probleem is.

Dat met die meerdere genres was me al opgevallen, lastig is dat.
In de lijst van "Series" heb ik meerder spots ge-opend die niet "TV-Series" aangeven en daar blijkt dat dan idd het geval te zijn, meerdere genres.
In de lijst van "DivX" staan echter wel degelijk speelfilms in bij mij.

Zie de screenshots hieronder
verwijderd ivm verwijzingen naar spotnamen
- MariaK

Ships

Bericht door Ships »

Met gebruik van jou DVIX filter, vanaf hierboven gekopieerd en in mijn filters geplakt,
zitten de films 'zonder Serie in de tag' NIET in mijn overzicht.

Dit is eigelijk niet mogelijk. :?
Is de filtertekst die je bijgevoegd hebt een directe copy van het filter dat Spotnet gebruikt?
(niet dat je perongeluk uit een kopie/test filter-bestand hebt gekopieerd.)
Controleer eventueel zelf door jou bovenstaande filtertekst in jou filter.xml te kopieren/plakken.
(wel even een '<' voor Filter toevoegen... die ontbreekt)

Controleer ook even of je niet 2x dezelfde filternaam hebt gebruikt. (Filter Name=" - DivX")
Spotnet zal altijd het éérste filter gebruiken.

peterpc

Bericht door peterpc »

Ships schreef:Controleer ook even of je niet 2x dezelfde filternaam hebt gebruikt. (Filter Name=" - DivX")
Spotnet zal altijd het éérste filter gebruiken.
En dat is volkomen correct. Want de volgende filter geeft alleen maar series :

<Filter Name=" - test" Image="\Images\SCatBldDivX.ico"><![CDATA[subcat = 100 AND (subcats LIKE '%b1|%' OR
subcats LIKE '%b5|%' OR
subcats LIKE '%b7|%' OR subcats LIKE '%b3|%' OR subcats LIKE '%b6|%' OR
subcats LIKE '%b8|%' OR subcats LIKE '%b4|%') AND subcats LIKE '%d11|%']]></Filter>

Verander ik test in DivX, dan wordt de eerste DivX filter gebruikt.

Topicstarter
Guinan

Bericht door Guinan »

@ Ships & peterpc:

Klopt helemaal! Jullie zijn allebei kanjers!! :clap:

Ik heb DivX veranderd in Xvid en bij DVD5 en DVD9 een spatie toegevoegd, en nu werkt het perfect!! En die afwijkende tekst ziet er dan wel slordig uit maar dat vang ik weer op als ik er mijn eigen plaatjes bij gemaakt heb, die mogen dan rustig hetzelfde zijn.

Mede namens 2 vrienden, die hier ook gebruik van gaan maken, 3 x :thanku: :thanku: :thanku: !!!!

PROBLEM SOLVED, TAG AANGEPAST

peterpc

Bericht door peterpc »

Graag gedaan.

Ships

Bericht door Ships »

ook van mij, Graag gedaan. :D

nog een tip als toegift.
AND( ( subcat = 100 ) OR ( subcat = 103 ) OR ( subcat = 110 ) OR ( subcat = 104 ) OR ( subcat = 107 ) OR ( subcat = 109 ) )
kun je samenvaten in een kortere versie: AND Subcat in (100,103,104,107,109,110)

succes met je verdere SQL ontwikkeling

Topicstarter
Guinan

Bericht door Guinan »

Ships schreef:ook van mij, Graag gedaan. :D

nog een tip als toegift.
AND( ( subcat = 100 ) OR ( subcat = 103 ) OR ( subcat = 110 ) OR ( subcat = 104 ) OR ( subcat = 107 ) OR ( subcat = 109 ) )
kun je samenvaten in een kortere versie: AND Subcat in (100,103,104,107,109,110)

succes met je verdere SQL ontwikkeling
WOW!! Dát maakt het leven inderdaad heel wat makkelijker! Ik zat al lichtelijk scheel te worden van al die haakjes enzo.
:thanks: voor de tip!!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer