- Spotlite versie: 1.7.4
Besturingssysteem: windows XP home
Usenet Provider: eweka
Internet Provider: UPC
Antivirus / Firewall*: avast
Probleem: Ik heb pas geleden (paar dagen) geleerd over downloaden via nieuwsgroepen, gelijk daarna spotnet gedownload en een eweka account gemaakt. Eerst ging het downloaden goed, toen in 1 keer stopte hij met downloaden.
Wat ik gedaan heb: Ik heb daarna gelijk op het internet opgezocht naar het probleem, toen had ik een soortvan oplossing gekregen (dit heeft het denk ik alleen maar erger gemaakt) ik heb de servernaam van newsreader115.eweka.nl naar textnews.eweka.nl veranderd. Toen deed ie het fftjes met 500 KB per seconde, maar zodra die klaar was met downloaden en begon te verifieren, kwam er mislukt te staan, ook had ik geen downloads meer krijgen, ik krijg nu elke keer deze foutmelding bij het ophalen van headers: Kan ze NZB (nog) niet vinden, als deze nog niet zo oud is, probeer het dan nog eens. Soms heeft je provider wat vertraging. Maakt niet uit of de NZB nog zou oud of nieuw is, ik krijg deze foutmelding altijd.
spotnet doet helemaal niets meer!
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: eweka
- Internet: UPC
spotnet doet helemaal niets meer!
-
Re: spotnet doet helemaal niets meer!
Voor Eweka is het nodig de servers.xml aan te passen.
Zie het Eweka topic bij het onderdeel Spotnet op dit forum.
Zie het Eweka topic bij het onderdeel Spotnet op dit forum.
-
servers.xml kan ik niet vinden, en de verborgen map "programdata" heb ik denk ik niet. al verborgen mappen weergeven aangevinkt enzo, ook al voor servers.xml in mijn spotnet map gezogd in program files, maar niets. weet niemand iets?
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Verplaatst naar Spotnet.
Zet het alsjeblieft de volgende keer in het goede forum.
Zet het alsjeblieft de volgende keer in het goede forum.
-
- Usenet: Easyusenet+Lightning
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 50
Aangezien je XP gebruikt staat moet je die map zoeken in C:/Documents and Settings/All Users/Local/App Data/kysoek schreef:servers.xml kan ik niet vinden, en de verborgen map "programdata" heb ik denk ik niet. al verborgen mappen weergeven aangevinkt enzo, ook al voor servers.xml in mijn spotnet map gezogd in program files, maar niets. weet niemand iets?
Daar staat als het goed is ook een map Spotnet. Hier vindt je de servers.xml
-
oke ik ben der, maar wat moet ik nu veranderen? mijn verstand van dit soort dingen staat echt op 0,0
-
Rechtsklikken op servers.xml en kiezen voor bewerken.
Het volgende moet er dan staan:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="ZELF INVULLEN" Password="ZELF INVULLEN" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader115.eweka.nl" Username="ZELF INVULLEN" Password="ZELF INVULLEN" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="ZELF INVULLEN" Password="ZELF INVULLEN" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Zo niet, dan wijzig je alles wat niet overeenkomt.
Daarna Bestand opslaan en afsluiten.
Spotnet opnieuw opstarten en dan zou hij het moeten doen.
Het volgende moet er dan staan:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="ZELF INVULLEN" Password="ZELF INVULLEN" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader115.eweka.nl" Username="ZELF INVULLEN" Password="ZELF INVULLEN" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="ZELF INVULLEN" Password="ZELF INVULLEN" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Zo niet, dan wijzig je alles wat niet overeenkomt.
Daarna Bestand opslaan en afsluiten.
Spotnet opnieuw opstarten en dan zou hij het moeten doen.
-
Als ik dit doe krijg ik alsnog: Oeps! Kan de server niet vinden.
Ik heb bij "Downloads" ="newsreader115.eweka.nl", textnews.eweka.nl gezet, nu kan ik wel inloggen maar alsnog mislukken alle downloads zodra die klaar zijn.
Heeft er echt niemand een suggestie?
Edit:
Ik heb alles eraf gegooid, de app data map ook, en er opnieuw opgezet, dit werkt ook niet.
Ik heb bij "Downloads" ="newsreader115.eweka.nl", textnews.eweka.nl gezet, nu kan ik wel inloggen maar alsnog mislukken alle downloads zodra die klaar zijn.
Heeft er echt niemand een suggestie?
Edit:
Ik heb alles eraf gegooid, de app data map ook, en er opnieuw opgezet, dit werkt ook niet.
-
Is newsreader115.eweka.nl de server die eweka jou heeft toegewezen? (te vinden in het mailtje met de gegevens van je inschrijving bij eweka)
Via de textnews.eweka.nl kun je geen bestanden downloaden, alleen text.
Via de textnews.eweka.nl kun je geen bestanden downloaden, alleen text.
-
Ja, dat is newsreader115.eweka.nl.
Als ik het met deze probeer krijg ik die error, ook als ik newsreader123.eweka.nl doe
Als ik het met deze probeer krijg ik die error, ook als ik newsreader123.eweka.nl doe