opstartproblemen?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
jansje
Answers: 0
Usenet: kpn
Internet: kpn

opstartproblemen?

Bericht door jansje »

Sinds vandaag aan het downloaden via spotnet (voorheen bittorrent gebruiker), eerste 2 downloads gingen goed, nu krijg ik niets meer binnen. Of de NZB staat niet op de server (terwijl ik niet de nieuwste films pak), of ik krijg hem heeeeel langzaam binnen, terwijl het balkje wel groen wordt. Vervolgens krijg ik dan de melding "mislukt".
Klinkt dit bekend bij anderen?
Dacht beter te gaan downloaden met spot-net, maar ben bang dat bittorrent weer terug moet komen bij mij!
Prefix [PROBLEEM] toegevoegd
- stoledo

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Internet: Ziggo
Leeftijd: 50

Re: opstartproblemen?

Bericht door stoledo »

Dit heeft waarschijnlijk te maken met de retentie van je provider.
Zou je onderstaand lijstje even willen invullen (stond er ook toen je topic startte ;)). Dan hebben we wat meer info en kunnen we je beter helpen.
  • Windows versie:
    Usenet Provider:
    Internet Provider:
    Antivirus / Firewall*:
    Wanneer ontstond het probleem?
    Spotnet versie:
    Met welk programma download je:
    Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen?
    Wat is het probleem?
    Wat is er gedaan om het probleem zelf op te lossen?
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Topicstarter
jansje

Bericht door jansje »

Oke, voor zover ik dat even snel kan overzien:
Windows 7
provider: kpn
probleem onstond nadat ik 2 films en een nds bestand had gedownload
spotnet 1.7.4
download via grabit
niets veranderd aan de instellingen
Als ik bij provider kijk, gaat deze automatisch naar hetnet, terwijl ik zelf iedere keer kpn invul. Klik ik hem daarna weer open staat hij weer op hetnet.
Het vreemde is dat de eerste twee films perfect gingen, had ik vrij snel volledig binnen (al gebrand ook). Nu heeft de provider helemaal geen nzb meer lijkt het wel en als ie begint te laden mislukt het (met 1kB binnenhalen en binnen enkele minuten groene balkje vol en mislukt).
Help!
Bedankt trouwens voor de snelle reactie!

stoledo

Bericht door stoledo »

Dit klink als een retentieprobleem van je provider. Waarschijnlijk zijn de bestanden die je wil binnehalen te oud en staan deze niet meer op de server.
KPN heeft de laatste tijd zowieso nogal wat problemen merken we hier. Je bent zeker niet de eerste KPN-klant die vandaag een soortgelijk probleem heeft.

Ikzelf raad altijd aan om een goedkope payserver te nemen als je met nieuwsgroepen aan de slag wil. Er zijn al goeie te krijgen voor 2,50/maand (Lightningusenet bijvoorbeeld). Ik wil daar eigenlijk geen reclame voor maken, maar ik hoor hier op het forum goeie verhalen daarover. Zelf gebruik ik easyusenet, waar ik heel tevreden over ben.
Het grote voordeel van een payserver is dat je veel betere retentie hebt (=tijd dat bestanden op server blijven staan). Deze loopt bij sommige providers op tot 900+ dagen.

De keuze is natuurlijk aan jou, maar om zonder problemen te downloaden is een payserver eigenlijk een must.
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Topicstarter
jansje

Bericht door jansje »

Vind ik helemaal geen probleem , om te moeten betalen, maar hoe gaat dat aanmelden en betalen dan in z'n werk? Het leek mij juist handig om het via m'n eigen provider te doen omdat daar alle gegevens bekend zijn! In de lijst met providers op spotnet zie ik ook alleen de bekende namen staan.
Blijft nog de vraag waarom hij automatisch weer naar hetnet gaat!

stoledo

Bericht door stoledo »

Je zou het nog eens kunnen proberen om het volgende te doen: (ik kan je niet beloven dat het werkt)

- Zorg dat je verborgen bestanden zichtbaar zijn in windows (verkenner-->Organiseren-->map- en zoekopties-->tabblad "weergave")
- Ga naar C:/ProgramData/Spotnet.
- Rechtsklik op het bestand "servers.xml" en kies bewerken.

Wijzig de servers in:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="text.nova.planet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="nova.planet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="text.nova.planet.nl"Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Wat is doorgestreept moet je niet veranderen.

Als dit gebeurd is, sla je het bestand weer op, sluit je het af en rechtsklikt opnieuw erop en kiest voor eigenschappen. vink nu "alleen lezen" aan.
Afsluiten, spotnet opstarten en nog eens proberen te downloaden.
Nogmaals... geen garantie dat het werkt ;)

Laat even wat weten :)

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Blauwbek
Moderator Team Leider
Usenet: UNS
Internet: UPC
Contacteer:

Bericht door Blauwbek »

gebruik ipv nova.planet.nl eens news.kpnplanet.nl
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

stoledo

Bericht door stoledo »

Blauwbek schreef:gebruik ipv nova.planet.nl eens news.kpnplanet.nl
Oke... dankjewel Blauwbek

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Topicstarter
jansje

Bericht door jansje »

Gelijk aan de slag gegaan, maar in spotnet zit geen server bestand, helemaal geen xml bestand. Zou er iets fout gegaan zijn met installeren? Toch raar dat ik eerst wel kon downloaden dan... heb wel de bestanden zichtbaar gemaakt!

stoledo

Bericht door stoledo »

jansje schreef:Gelijk aan de slag gegaan, maar in spotnet zit geen server bestand, helemaal geen xml bestand. Zou er iets fout gegaan zijn met installeren? Toch raar dat ik eerst wel kon downloaden dan... heb wel de bestanden zichtbaar gemaakt!
Zou je nog eens naar die mapopties willen gaan waar je die verborgen bestanden hebt zichtbaar gemaakt. Een paar regels hoger staat "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen". Hier mag GEEN vinkje voor staan.

Als het goed is zie je dan wel xml-bestanden in de map staan. En hopelijk ook een servers.xml

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer