- Windows versie: windowns 7
Usenet Provider: NewsXS
Internet Provider: Chrome
Antivirus / Firewall*: Avast
Wanneer ontstond het probleem? Eergisteren
Spotnet versie: Nieuwste (1.7 geloof ik)
Met welk programma download je: sotnet in combinatie met sabnzb
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? JA
Wat is het probleem? Foutmeldingen bij opstarten spotnet en sabnzb
Wat is er gedaan om het probleem zelf op te lossen? Lezen, proberen..... trial and a lot of error
Laat ik meteen met de deur in huis vallen en zeggen dat ik echt geen enkel verstand heb van computers. Een goede vriend van mij was zo aardig om een mediacentre te maken en te installeren thuis (vorige week). Dit is een mini pc met 2 terra als opslag die draait op windows 7. Enige dat we hiermee doen is downloaden en afspelen. Ik heb spotnet in combinatie met sabnzb om te downloaden (de downloadknop uit spotnet is verdwenen, althans hij opent nu in sabnzb en bewaart mijn bestanden) en gebruik het programma xbmc om alles af te spelen. Nu hebben we deze week gekozen voor een payaccount bij newsXS (provider/ server om de downloaden geloof ik) om te kunnen downloaden en dat is ook goed ingesteld bij de instellingen van spotnet en sabnzb. Gisteren zijn we overgestapt op Ziggo internet 120 mbits/sec en dat ging in eerste instantie als een trein (10-15 mb/sex downloaden). Daarna ging het mis en kregen we deze foutmeldingen:
nzb: FOUT: kan geen verbinding maken met swrver reader2.newswxs.nl: 119 (400 cannot connest to NNTP server 195 114.242.12 connect error 10060
En spotnet: Fout geen toegang
De spotnet foutmelding krijg ik trouwens al met een zekere regelmaat sinds vorige week. Heb ik een ander programma openstaan dan kom ik spotnet helemaal niet meer in. Pas als ik alles weet af te sluiten en de computer opnieuw opstart wil die na tig pogingen spotnet openen. dit hoort niet toch?
Nu las ik dat je spotnet kunt verwijderen en weer opnieuw kan installeren en dat de problemen dan weg zijn. Op een ander forum vond ik dat je met verwijderen niet alles weg weet te halen en dat je een speciaal programma moet gebruiken ........ of dat je een deel van de code moest herschrijven o.i.d.Aangezien ik hier echt geen verstand van heb hoop ik op een iets gemakkelijkere actie die ik kan doen.
Als mensen mij in lekentaal kunnen helpen dan zou dat fantastisch zijn. Hebben jullie vragen of aanvullende info nodig vraag dat gerust..... voor zover ik dat kan zal ik deze beantwoorden!
Dan voor jullie hulp alvast en op voorhand excuses als ik in de verkeerde sectie heb gepost.
DG