Wie helpt deze ubernoob met Spotnet, xbmc, sabnzb probleem??

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
DG1978
Answers: 0

Wie helpt deze ubernoob met Spotnet, xbmc, sabnzb probleem??

Bericht door DG1978 »

• Windows versie: windowns 7
    Usenet Provider: NewsXS
    Internet Provider: Chrome
    Antivirus / Firewall*: Avast
    Wanneer ontstond het probleem? Eergisteren
    Spotnet versie: Nieuwste (1.7 geloof ik)
    Met welk programma download je: sotnet in combinatie met sabnzb
    Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? JA
    Wat is het probleem? Foutmeldingen bij opstarten spotnet en sabnzb
    Wat is er gedaan om het probleem zelf op te lossen? Lezen, proberen..... trial and a lot of error :(
Beste mensen,

Laat ik meteen met de deur in huis vallen en zeggen dat ik echt geen enkel verstand heb van computers. Een goede vriend van mij was zo aardig om een mediacentre te maken en te installeren thuis (vorige week). Dit is een mini pc met 2 terra als opslag die draait op windows 7. Enige dat we hiermee doen is downloaden en afspelen. Ik heb spotnet in combinatie met sabnzb om te downloaden (de downloadknop uit spotnet is verdwenen, althans hij opent nu in sabnzb en bewaart mijn bestanden) en gebruik het programma xbmc om alles af te spelen. Nu hebben we deze week gekozen voor een payaccount bij newsXS (provider/ server om de downloaden geloof ik) om te kunnen downloaden en dat is ook goed ingesteld bij de instellingen van spotnet en sabnzb. Gisteren zijn we overgestapt op Ziggo internet 120 mbits/sec en dat ging in eerste instantie als een trein (10-15 mb/sex downloaden). Daarna ging het mis en kregen we deze foutmeldingen:

nzb: FOUT: kan geen verbinding maken met swrver reader2.newswxs.nl: 119 (400 cannot connest to NNTP server 195 114.242.12 connect error 10060

En spotnet: Fout geen toegang

De spotnet foutmelding krijg ik trouwens al met een zekere regelmaat sinds vorige week. Heb ik een ander programma openstaan dan kom ik spotnet helemaal niet meer in. Pas als ik alles weet af te sluiten en de computer opnieuw opstart wil die na tig pogingen spotnet openen. dit hoort niet toch?

Nu las ik dat je spotnet kunt verwijderen en weer opnieuw kan installeren en dat de problemen dan weg zijn. Op een ander forum vond ik dat je met verwijderen niet alles weg weet te halen en dat je een speciaal programma moet gebruiken ........ of dat je een deel van de code moest herschrijven o.i.d.Aangezien ik hier echt geen verstand van heb hoop ik op een iets gemakkelijkere actie die ik kan doen.

Als mensen mij in lekentaal kunnen helpen dan zou dat fantastisch zijn. Hebben jullie vragen of aanvullende info nodig vraag dat gerust..... voor zover ik dat kan zal ik deze beantwoorden!

Dan voor jullie hulp alvast en op voorhand excuses als ik in de verkeerde sectie heb gepost.

DG
Even Prefix Tag toegevoegd!
- StripHeldNL

Ep Woody
Leeftijd: 41

Re: Wie helpt deze ubernoob met Spotnet, xbmc, sabnzb proble

Bericht door Ep Woody »

reader2.newswxs.nl
Volgens mij zit daar een typefout in :)

Dat moet zijn

Code: Selecteer alles

reader2.newsxs.nl
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Topicstarter
DG1978

Bericht door DG1978 »

sorry dat was een typfoutje in de post zelf. Staat wel goed bij de instellingen! Dat lukt nog net ;)

Ep Woody

Bericht door Ep Woody »

Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Topicstarter
DG1978

Bericht door DG1978 »

sabnzb in combinatie met spotnet werkte tot gisteren goed (nou ja los van het feit dat ik vaak niet in spotnet kan haha) . Enige dat is veranderd is dat we nu Ziggo internet hebben...... heeft dit invloed op je Avast / Firewall ??? Ik heb daar zelf namelijk niks in veranderd tijdens het installeren van de modum / router etc.

Ga het natuurlijk wel proberen wat je zei :)

thnx alvast voor de feedback

Ep Woody

Bericht door Ep Woody »

Of je moet in sabnzbd even je aantal connecties 1 lager zetten. Dan moet het al een stuk beter gaan.

Topicstarter
DG1978

Bericht door DG1978 »

Well that was fun ;)

Spotnet geeft nu de melding

"kan mode commando niet uitvoeren"

Nu even computer opnieuw opstarten en dan eens kijken hoe en wat.

Topicstarter
DG1978

Bericht door DG1978 »

Vrouw thuis zegt firewall uit was geen succes.

houden laatstgenoemde melding bij spotnet en problemen met sabnzb:

Kan dit te maken hebben met ons nieuwe internet? Iets met ip-adres o.i.d. ???? Ik roep maar iets hoor omdat het sinds gisteren niet meer loopt en dat precies de dag is dat wij de nieuwe spullen hebben geinstalleerd. Vreemde is dat die het gisterenavond wel even top heeft gedaan............. :O

Sorpresa85

Bericht door Sorpresa85 »

Hier de vrouw, we hebben twee problemen.

Als ik in spotnet een film aanklik denkt hij eerst een tijd na, en dan krijg ik deze melding:

Kan geen verbinding maken.

kan MODE commando niet uitvoeren(400)

sabnzbd doet momenteel helemaal niks 0 kb/s)

Avast is aangepast, windows firewall heb ik uitgezet voor nu

Topicstarter
DG1978

Bericht door DG1978 »

Nou we komen er echt niet uit:

- voor de volledigheid hebben we ons abb. bij newsxs nog even nagekeken. Ons proefabb was afgelopen dus hebben handmatig aangepast naar de pay variant ( waarvan we dachten hem al te hebben). Daarna via het instellingenmenu van zowel spotnet als van sabnzbd de providergegevens aangepast. Bij onze nieuwe account bleef alles hetzelfde qua gegeven alleen de verbinding werd ssl en het poortnummer 563 ipv 119. Dit leek heel even te helpen maar na een paar sec ging de downloadsnelheid terug naar 13 naar 5 naar 2 naar 1 en uiteindelijkstond die weer op 0 kb/'s

- Verder hebben we nagekeken of er verbinding wordt gemaakt met de server op basis van onze nieuwe accountgegevens. Ook dit klopt, volgens beide programma's zijn we connected!

- Avast en internet firewall hebben we uitgezet en de computer opnieuw opgestart, ook ger
succes.

Het lijkt erop als de programma's draaien, ze maken verbinding met de server maar kunnen niet downloaden om de een of andere reden :( Ik vertrouw erop dat dit niks te maken kan hebben met mijn overstap van KPN en ziggo internet lijkt me toch? Verder heb ik ook geen downloadlimiet overschreden toch want ik heb unlimited bij newsxs? Ook lijkt het mij dat een nieuwe router geen verschil mag maken toch?

Las verder ook een post op sabnzbd forum bij iemand die zag dat zijn snelheid pieken en dalen vertoonde waarbij de dalen steeds langer werden totdat zijn snelheid uiteindelijk 0 was..... Herkent iemand mijn verhaal ??

Hulp is erg welkom
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer