- Windows versie:[/Vista]
Usenet Provider:[/XLNED]
Internet Provider:[/Online]
Antivirus / Firewall*:[/NOD32]
Wanneer ontstond het probleem?[/direct na installatie]
Spotnet versie:[/1.7]
Met welk programma download je:[/Newsleech]
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen?[/nee]
Wat is het probleem?[Tot nu toe heb ik 1 spot kunnen downloaden. Nadat ik een volgend keuze had gemaakt kreeg ik de message dat het bericht te jong of te oud was en dat mijn provider de lijst niet bijgewerkt had. Nu heb ik altijd met behulp van Xlned gedowload met een hele lange retentielijst. Hoe kan het dat ik nu jongere posts niet meer kan binnen halen?]
Wat is er gedaan om het probleem zelf op te lossen?[/geen, weet niet waar ik aan zou moeten denken]
Retentie problemen
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: xlned
- Internet: online
Retentie problemen
-
- Usenet: Easyusenet+Lightning
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 50
Re: Retentie problemen
Ik neem aan dat je die melding kreeg vanuit newsleech?
Heb je al eens getest om een willekeurige spot van oudere leeftijd binnen te halen middels een nzb-zoekmachine? Zo ja, werkt dat wel?
Heb je al eens getest om een willekeurige spot van oudere leeftijd binnen te halen middels een nzb-zoekmachine? Zo ja, werkt dat wel?
-
Dit probleem heb ik op spotnet bij het binnenhalen/downloaden van een NZB. Met andere zoekmachines heb ik geen problemen.
-
Ik was net even gaan kijken over ons topic, betreffende XLNed, maar daar zijn meerdere mensen die problemen hebben met deze usenetprovider i.c.m. spotnet. Zie hier: viewtopic.php?f=16&t=758&start=10
Je zou het bestand servers.xml in de map [C:\ProgramData\Spotnet] (let op! is een verborgen map) eens kunnen aanpassen als volgt:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader2.xlned.nl" Username="JOUW GEBRUIKERSNAAM" Password="JOUW WACHTWOORD" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="reader2.xlned.nl" Username="JOUW GEBRUIKERSNAAM" Password="JOUW WACHTWOORD" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Je zou het bestand servers.xml in de map [C:\ProgramData\Spotnet] (let op! is een verborgen map) eens kunnen aanpassen als volgt:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader2.xlned.nl" Username="JOUW GEBRUIKERSNAAM" Password="JOUW WACHTWOORD" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="reader2.xlned.nl" Username="JOUW GEBRUIKERSNAAM" Password="JOUW WACHTWOORD" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
-
Ik hrb spotnet verwijders en weer opnieuw geinstalleerd. De eerste de beste spot die ik wil binnenhalen is geen probleem, dan wil ik vervolgens een volgende oppakken en krijg ik de volgende melding "Kan de NZB (nog) niet vinden, als deze spot nog niet zo oud is, probeer het dan later nog eens. Soms heeft je provider wat vertraging."
Dit heb ik dus nooit met andere sites gehad. Dit is dus een iet wat gedetailleerder beschrijving van mijn probleem.
HELP!!!
Dit heb ik dus nooit met andere sites gehad. Dit is dus een iet wat gedetailleerder beschrijving van mijn probleem.
HELP!!!
-
Heb je al geprobeerd om het bestand servers.xml aan te passen, zoals ik in bovenstaand bericht had geopperd?
Je hoeft spotnet niet nog een keer te installeren Sied, dit is simpelweg een retentie probleem waarin spotnet werkt met verschillende lagen uit verschillende bronnen op Usenet (1. Spots, 2. Reacties, 3. NZB, 4. Echte posts).
Er zijn verschillende oorzaken van jouw melding, maar In jouw geval denk ik dat xlned moeite heeft met om kwaliteit van de headers bij te houden ivm enorme toegenomen populariteit van spotx applicaties, hierin staat xlned overigens niet alleen.
Natuurlijk kunnen er ook verkeerde spots zijn, die hopelijk snel worden gemeld en gemod.
Er zijn verschillende oorzaken van jouw melding, maar In jouw geval denk ik dat xlned moeite heeft met om kwaliteit van de headers bij te houden ivm enorme toegenomen populariteit van spotx applicaties, hierin staat xlned overigens niet alleen.
Natuurlijk kunnen er ook verkeerde spots zijn, die hopelijk snel worden gemeld en gemod.
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Oud. Forumopschoning, alle topics waar 5 dagen of langer niet op gereageerd zijn gaan op slot.
, niet mee eens? Stuur mij een PB
.