problemen met nieuwe spots ophalen.....
Moderator: Moderator Team
-
problemen met nieuwe spots ophalen.....
Windows 7 / provider usenetXL
Tot vanmiddag rond twee uur geen problemen met spotnet 1.71. Liep al weken als een zonnetje. Nu al een uur bezig om nieuwe posts op te halen. Heb 1.71 verwijderd, 1,74 schoon geinstalleerd en nog geen oude instellingen teruggezet. Spotnet begint met downloaden en blijft op een gegeven moment hangen in reacties ophalen. Heb het hardhandig - via taakplanner - uitgezet. Er staan wel spots in het overzicht, maar hij gaat direct weer spots ophalen en hangt nu al weer 10 minuten in 'reacties ophalen' nogmaals...tot aan vanmiddag werkte het prima.
Tot vanmiddag rond twee uur geen problemen met spotnet 1.71. Liep al weken als een zonnetje. Nu al een uur bezig om nieuwe posts op te halen. Heb 1.71 verwijderd, 1,74 schoon geinstalleerd en nog geen oude instellingen teruggezet. Spotnet begint met downloaden en blijft op een gegeven moment hangen in reacties ophalen. Heb het hardhandig - via taakplanner - uitgezet. Er staan wel spots in het overzicht, maar hij gaat direct weer spots ophalen en hangt nu al weer 10 minuten in 'reacties ophalen' nogmaals...tot aan vanmiddag werkte het prima.
Re: problemen met nieuwe spots ophalen.....
kan zijn dat je provider gewoon even problemen heeft dekuun en dan kun je beter even wachten.
Aangezien je nu 1.74 hebt geinstalleerd zou ik even het volgende doen:
1. spotnet afsluiten
2. hernoem c:\programdata\spotnet naar c:\programdata\spotnet.171
3. spotnet opstarten
4. usenetXL gegevens invullen
en even kijken of het dan weer werkt
zo ja: even de optie 'automatisch bewerken tijdens opstarten' uitzetten.
zo nee: even geduld met je provider
we horen het wel
Aangezien je nu 1.74 hebt geinstalleerd zou ik even het volgende doen:
1. spotnet afsluiten
2. hernoem c:\programdata\spotnet naar c:\programdata\spotnet.171
3. spotnet opstarten
4. usenetXL gegevens invullen
en even kijken of het dan weer werkt
zo ja: even de optie 'automatisch bewerken tijdens opstarten' uitzetten.
zo nee: even geduld met je provider
we horen het wel
-
- Usenet: eusyusenet
- Internet: awnet
hier hetzelfde probleem gaat elke keer nieuwe spots en reactie ophalen en duurt een eeuwige tijd
ik heb de laatste verseie spotnet en tot vanmorgen goed gedaan
ik heb easyusenet en net heb ik lihtingusenet geprobeerd maar allebei hetzelfde probleem
kan dus bijna niet aan de payserver liggen
met hierboven zijn het nu 3 verschillendes met problemen
ik heb de laatste verseie spotnet en tot vanmorgen goed gedaan
ik heb easyusenet en net heb ik lihtingusenet geprobeerd maar allebei hetzelfde probleem
kan dus bijna niet aan de payserver liggen
met hierboven zijn het nu 3 verschillendes met problemen
hier hetzelfde probleem. heb nu al verschillende versies van spotnet geprobeerd, maar het probleem blijft. ik heb xsnews. misschien een storing ofzoiets ???
wordt er nu in ieder geval kek van.
hopelijk heeft iemand hier snel een oplossing voor.
wordt er nu in ieder geval kek van.

-
- Usenet: Easyusenet+Lightning
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 50
Ik gebruik ook Easyusenet, maar ik ondervind geen problemen. Alles werkt hier prima (hele dag al).
Hebben jullie al eens geprobeerd wat gerstr hierboven beschreef? Soms wil dat wel eens helpen. En VOORAL!: automatisch bijwerken uitschakelen! Daar ontstaan de meeste van dit soort problemen door.
succes
Hebben jullie al eens geprobeerd wat gerstr hierboven beschreef? Soms wil dat wel eens helpen. En VOORAL!: automatisch bijwerken uitschakelen! Daar ontstaan de meeste van dit soort problemen door.
succes
ik zou wel willen, maar ik ben zo a-technisch met spotnet als het maar zijn kan. dus zolang ik niet weet hoe en waar ik dat regeltje moet veranderen of hoe dan ook, zal ik het ook niet kunnen uitproberen. of er moet iemand stap voor stap willen uitleggen hoe het werkt, dus van ga naar c:\ en dan naar documents en settings en all users, maar vanaf daar ben je me kwijt.

edmee71 schreef:ik zou wel willen, maar ik ben zo a-technisch met spotnet als het maar zijn kan. dus zolang ik niet weet hoe en waar ik dat regeltje moet veranderen of hoe dan ook, zal ik het ook niet kunnen uitproberen. of er moet iemand stap voor stap willen uitleggen hoe het werkt, dus van ga naar c:\ en dan naar documents en settings en all users, maar vanaf daar ben je me kwijt.
![]()
![]()
![]()
xsnews lijkt idd een storing te hebben en de reacties laden idd eindeloos traag. Hier kunnen we nu niets aan doen en ik zou dus ook niets veranderen edmee
oh dank je wel gerstr. ik was al mijn automatische updates aan het uitzetten. dat is in ieder geval 1 ding die nu lukt. maar ik werd ook zo langzaam aan een beetje gek hier. al vanaf vanmiddag kan ik niet meer bijwerken.
dan ga ik nu mijn pc afsluiten en beginnen we morgen met frisse moed opnieuw.
nogmaals heel erg bedankt voor de info.
dan ga ik nu mijn pc afsluiten en beginnen we morgen met frisse moed opnieuw.
nogmaals heel erg bedankt voor de info.
ik heb net weer een nieuwe load van nieuwe spots binnen gekregen van xsnews, dus lijkt weer iets beter te zijn.
-
- Usenet: Usenet4U
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 62
Usenet4u loopt ook niet...het laden van de spots duurt zeker 45 min.