Er moet snel iets veranderen
Moderator: Moderator Team
-
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 46
Er moet snel iets veranderen
Beste mensen,
Wat is jullie mening hier over.
Ik ben echt super blij met Spotnet nu helaas FTD er niet meer is.
Maar wat mij erg storend is, is dat er met de dag meer spam op Spotnet komt, van die halve zolen die het er niet leuker en gezelliger van maken.
Ook het programmatje Spotnet is nog niet helemaal top en dat zal in de toekomst zeer zeker wel zijn maar de volgende update laat zich naar mijn mening te lang opzich wachten.
Ik weet dat spotnet anders is als FTD maar waarom maken ze het niet zo, kwa uiterlijk en instellingen, als FTD.
Ik denk dat 99% oud FTDers op spotnet komen.
Ik denk als het nog zolang duurt dan gaan we richting Napster en al die andere programma's waarmee we virussen en al die andere shit mee binnen halen.
Begrijp me niet verkeert maar ik ben tot nu toe super blij met spotnet.
met vriendelijke groet
Wat is jullie mening hier over.
Ik ben echt super blij met Spotnet nu helaas FTD er niet meer is.
Maar wat mij erg storend is, is dat er met de dag meer spam op Spotnet komt, van die halve zolen die het er niet leuker en gezelliger van maken.
Ook het programmatje Spotnet is nog niet helemaal top en dat zal in de toekomst zeer zeker wel zijn maar de volgende update laat zich naar mijn mening te lang opzich wachten.
Ik weet dat spotnet anders is als FTD maar waarom maken ze het niet zo, kwa uiterlijk en instellingen, als FTD.
Ik denk dat 99% oud FTDers op spotnet komen.
Ik denk als het nog zolang duurt dan gaan we richting Napster en al die andere programma's waarmee we virussen en al die andere shit mee binnen halen.
Begrijp me niet verkeert maar ik ben tot nu toe super blij met spotnet.
met vriendelijke groet
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Re: Er moet snel iets veranderen
Je hebt inderdaad gelijk, en ik hoop dat er dan ook moderatie voor Spotnet komt.
Maarja, heb geduld en wacht op de maker zou ik zeggen
.
Maarja, heb geduld en wacht op de maker zou ik zeggen

-
- Usenet: lightningusenet
FTD was een bedrijf met 'n community achter zich. Simpel gezegd 'n club met +/- 500.000 al dan niet betalende leden die gebruik konden maken van de geboden service, mits die leden zich hielden aan de voorwaarden die FTD stelde.
Spotnet is dat niet. Spotnet (lees usenet. Spotnet is slechts 'n cliënt die de toegang tot usenet vergemakkelijkt ) is vrij toegankelijk voor iedereen zonder welke voorwaarde dan ook.
Usenet is van niemand en van iedereen tegelijk. Vandaar dat het imhe niet mogelijk is enige censuur (moderatie) toe te passen. De reacties die je leest staan op het zelfde usenet als de spots en de hele wereld kan meelezen.
Bovendien, wie zou wie moeten beoordelen? En wie beoordeeld dan de persoon die jou bericht als onwenselijk heeft gekenmerkt, en met welke autoriteit.
Vandaar dat er zoiets is ontstaan als 'n usenet ethiek. Die ethiek verschild nogal per nieuwsgroep trouwens.
Van gebruikers van de nieuwsgroep wordt verwacht dat zij zich aan die ongeschreven wetten houden. Simpelweg 'n kwestie van fatsoen, maar lang niet iedereen houd zich aan die ongeschreven wetten. Vandaar de soms hoogoplopende flame-wars die je er kunt aantreffen
Ik denk dat 'n boel voormalig FTD gebruikers nu voor het eerst kennismaken met usenet zonder de beschermende omgeving die FTD hen te bieden had. Het is even wennen.
Die zgn. spam berichten zul je voor lief moeten nemen vrees ik. Evenals de daaropvolgende flames en zelfs doodsverwensingen.
Het hoort er voorlopig gewoon bij en het meest verstandige is miz. deze gewoon te negeren.
Spotnet is dat niet. Spotnet (lees usenet. Spotnet is slechts 'n cliënt die de toegang tot usenet vergemakkelijkt ) is vrij toegankelijk voor iedereen zonder welke voorwaarde dan ook.
Usenet is van niemand en van iedereen tegelijk. Vandaar dat het imhe niet mogelijk is enige censuur (moderatie) toe te passen. De reacties die je leest staan op het zelfde usenet als de spots en de hele wereld kan meelezen.
Bovendien, wie zou wie moeten beoordelen? En wie beoordeeld dan de persoon die jou bericht als onwenselijk heeft gekenmerkt, en met welke autoriteit.
Vandaar dat er zoiets is ontstaan als 'n usenet ethiek. Die ethiek verschild nogal per nieuwsgroep trouwens.
Van gebruikers van de nieuwsgroep wordt verwacht dat zij zich aan die ongeschreven wetten houden. Simpelweg 'n kwestie van fatsoen, maar lang niet iedereen houd zich aan die ongeschreven wetten. Vandaar de soms hoogoplopende flame-wars die je er kunt aantreffen
Ik denk dat 'n boel voormalig FTD gebruikers nu voor het eerst kennismaken met usenet zonder de beschermende omgeving die FTD hen te bieden had. Het is even wennen.
Die zgn. spam berichten zul je voor lief moeten nemen vrees ik. Evenals de daaropvolgende flames en zelfs doodsverwensingen.
Het hoort er voorlopig gewoon bij en het meest verstandige is miz. deze gewoon te negeren.
-
- Usenet: Easyusenet+Cheapnews
^^Nisan schreef: Ik denk dat 'n boel voormalig FTD gebruikers nu voor het eerst kennismaken met usenet zonder de beschermende omgeving die FTD hen te bieden had. Het is even wennen.
Spotnet is niet het enige alternatief, in de afgelopen tijd zijn er aardig wat FTD alternatieven bijgekomen. Het grote voordeel van Spotnet is echter dat dit al bestond voor er uberhaupt sprake van was dat FTD moest sluiten en dus al een 'besproken en bekend' programma was voor menig leecher. Juist hierdoor heeft Spotnet nu de meeste gebruikers van alle momenteel bestaande FTD alternatieven, waardoor je er simpelweg bijna niet omheen kunt dit te gebruiken (als je niets wilt missen).
Wat de ontwikkeling betreft: ikzelf vermoed (maar kan het mis hebben) dat de maker van Spotnet zich voorlopig even op de achtergrond houdt en dat we daarom dus ook voorlopig even niet meer van hem zullen horen.
Het programma werkt en werkt prima, ondanks dat er nog een hoop haken en ogen aan zitten en er bepaalde functies missen, maar het doet wat het moet doen en daar gaat het om (vrij veel problemen zijn sowieso usenet provider gerelateerd en staan dus ook los van Spotnet).
Ik zou zeggen, heb geduld. De maker is misschien al bezig met een update, maar het kan zomaar zijn dat hij een poos niets van zich laat horen, om héle goede redenen...
-
Kijk, hier zie je het al beginnen:
Maak er gewoon gebruik van, heb je wensen dan is daar een apart topic voor maar probeer de maker (Drazix) niet te verplichten tot leveren.
Mijn persoonlijke mening is dat we ontzettend zijn gematst met SpoNet en de SpotLite.
Hou nou eens op, je hebt een leuk tooltje gekregen wat nog werkt ook. Hoe kun je nu de maker verplichten om überhaupt nog updates uit te brengen. Als hij dat al wil dan mag je daar blij om zijn omdat hij zijn tijd hier gratis en voor niets aan wil besteden. Het lijkt er al aardig op dat er een soort van `recht op´ aan het onstaan is, en dat werkt alleen maar averechts.maar de volgende update laat zich naar mijn mening te lang opzich wachten.
Maak er gewoon gebruik van, heb je wensen dan is daar een apart topic voor maar probeer de maker (Drazix) niet te verplichten tot leveren.
Mijn persoonlijke mening is dat we ontzettend zijn gematst met SpoNet en de SpotLite.
Domme vragen bestaan niet, wel dezelfde
-
- Leeftijd: 109
Een zeer goed en juist verhaal Nisan.
Programma's zoals Spotnet zijn het enige alternatief imo
Programma's zoals Spotnet zijn het enige alternatief imo
-
- Usenet: Astraweb
- Internet: Phoenix NAP
Ik sluit me hier volledig bij aan en denk dat de maker/maakster zich inderdaad tijdelijk wat op de achtergrond gehouden heeft en na al dat gezanik en gezeur links en rechts even achter de oren krabt .xZx schreef: dat de maker van Spotnet zich voorlopig even op de achtergrond houdt en dat we daarom dus ook voorlopig even niet meer van hem zullen horen.
Het programma werkt en werkt prima, ondanks dat er nog een hoop haken en ogen aan zitten en er bepaalde functies missen, maar het doet wat het moet doen en daar gaat het om (vrij veel problemen zijn sowieso usenet provider gerelateerd en staan dus ook los van Spotnet).

Ach en misschien verrast hij/zij ons binnenkort nog wel, wie weet..

De meeste problemen worden inderdaad niet veroorzaakt door Spotnet zelf, maar door de usenetproviders en ook de gebruikers die nog wat onbekend zijn met het usenetgebeuren en helaas ook door flamers, spammers en dergelijke.
Dat laatste was wel vaker aan de orde wanneer er iets nieuws op usenet gebeurde en zal hopelijk (zoals meestal het geval was) mettertijd afnemen.
Voor de problemen met usenetproviders of onbekendheid van gebruikers met het usenetgebeuren zijn dit soort forums een prima oplossing.
Spotnet behoeft nog wat aanpassing maar is prima werkbaar, tenminste...als je weet wat je moet doen en hoe je het moet doen.
Ik ben het verder niet eens met een opmerking die ik hier ook ergens las.
Het duurt helemaal niet te lang voordat de maker/maakster iets van zich laat horen.
Spotnet draaide al een poosje bij een beperkt aantal users, maar de Spotnet implementatie bij het grote publiek is nog geen maand oud....

I'm trying to be...who I really am...the true me...
-
- Usenet: Gratis Lightning :)
Wat wel uitvoerbaar zou zijn is een blacklist die je zelf aan kan vullen met ID's.
Eventueel kan je dan een blacklist van iemand anders overnemen.
Eventueel kan je dan een blacklist van iemand anders overnemen.
-
- Usenet: Easyusenet+Cheapnews
Sander, ik vind dit een hele goeie!
Misschien dat iemand hier iets mee kan?
(ik zou het zelf wel willen, maar de kennis ontbreekt helaas
).

Misschien dat iemand hier iets mee kan?
(ik zou het zelf wel willen, maar de kennis ontbreekt helaas

-
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: glasvezel 600mbit
- Leeftijd: 42
- Contacteer:
dat zou al een goede gedeeltelijke oplossing zijn Sander
Is dit beleid of is hier over nagedacht?