Spotnet traag todat functie download knop word veranderd.
Moderator: Moderator Team
Spotnet traag todat functie download knop word veranderd.
Ik heb het probleem dat als ik spotnet opstart alles heel erg traag reageert, spots worden gewoon netjes opgehaald en database word ook netjes bijgewerkt, maar het navigeren en scrollen is echt super traag en kan minuten duren. Nu had ik ergens gelezen, dat kan hier zijn maar ook op tweakers.net dat iemand de functie van de downloadknop veranderde en voila het was daarna weer snel. Ik heb dat even getest en bij mij werkt dit ook, maar weet iemand ook een permanente oplossing voor dit probleem buiten elke keer bij het opstarten de functie van de downloadknop aan te passen?
-
Re: Spotnet traag todat functie download knop word veranderd
De functie van de download knop kan je in het programma aanpassen: ga naar Bewerken --> Downloadknop --> NZB openen/opslaan. Ik weet alleen niet of Spotnet hierdoor echt sneller wordt, laat het mij maar weten.
Gr,
Mr. Cartmenez
"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"
Mr. Cartmenez
Kan te maken hebben dat je parallel aan het downloaden bent op de achtergrond en dat je lijntjes/connecties naar de news server vol raken - of is dit echt zonder downloaden?
kun je ook eens even onder taakbeheer kijken wat er allemaal nog draait?
kun je ook eens even onder taakbeheer kijken wat er allemaal nog draait?
Zoals ik al aangaf reageert spotnet heel erg traag en het enige wat tot nu toe werkt is de functie van de downloadknop van "Downloaden" te veranderen in "NZB opslaan" en weer terug naar "Downloaden"voordat het programma werkbaar word.
Deze handeling werkt dus voor mij, maar het is een beetje omslachtig om dit steeds bij het opstarten te moeten doen, daarom mijn vraag of er misschien ook een andere meer permanente oplossing voor handen is? Hebben bijvoorbeeld andere gebruikers hier ook last van?
Deze handeling werkt dus voor mij, maar het is een beetje omslachtig om dit steeds bij het opstarten te moeten doen, daarom mijn vraag of er misschien ook een andere meer permanente oplossing voor handen is? Hebben bijvoorbeeld andere gebruikers hier ook last van?
-
Je kunt dit permanent veranderen zodat NZB's worden geopend in een andere newsreader. Maar zou je misschien even kunnen reageren op de vraag van gerstr?
Gr,
Mr. Cartmenez
Mr. Cartmenez
Dit is nog zonder iets te downloaden en er draaien buiten spotnet en firefox geen andere dingen mee op de achtergrond.
-
En je werkgeheugen is ook voldoende, Spotnet gebruikt namelijk rond de 200mb.
Gr,
Mr. Cartmenez
Mr. Cartmenez
Ik gebruik al SABNZBD buiten spotnet om dus het downloaden doe ik niet vanuit spotnet maar met een externe client.Mr.Cartmenez schreef:Je kunt dit permanent veranderen zodat NZB's worden geopend in een andere newsreader. Maar zou je misschien even kunnen reageren op de vraag van gerstr?
Het maakt dus niet uit wat ik instel bij de functie van de downloadknop voor het afsluiten, zodra ik spotnet opstart moet ik eerst de functie veranderen, ongeacht waar deze op ingesteld stond voordat het programma normaal reageert.
Ja mijn werkgeheugen is ruim voldoende, ik heb nog 4,3 Gb van de 6 Gb geheugen vrij dus ik denk niet dat daar het probleem ligt.
oh - dan is het waarschijnlijk gewoon een rechten ding. Je instellingen staan in c:\ProgramData\Spotnet
en misschien draai je Spotnet niet als administrator met voldoende rechten om files/settings te bewaren/veranderen
laat maar weten
en misschien draai je Spotnet niet als administrator met voldoende rechten om files/settings te bewaren/veranderen
laat maar weten
Ook als ik spotnet als administrator opstart heb ik hetzelfde probleem.