Error bij plaatsen van reacties en het melden van een spot
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: Sunny Usenet
- Internet: UPC
Error bij plaatsen van reacties en het melden van een spot
Windows versie: Windows 7 SP1 32-bit
Usenet Provider: Headers+Download: newszilla6.xs4all.nl en Upload: news.aioe.org
Internet Provider: UPC
Wanneer ontstond het probleem? Weet ik niet meer, waarschijnlijk bij het veranderen van het servers.xml bestand
Spotnet versie: 1.7.3
Met welk programma download je: SabNZBd+
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? Nee
Wat is het probleem? Als ik een reactie wil versturen of als ik rechtsklik op een spot, op 'Spot melden' klik en de melding verstuur, krijg ik de volgende foutmelding: "Ongeldige Message-ID! Article received <Xidu38403dkfjdksDdfjd@spot.net>".
Usenet Provider: Headers+Download: newszilla6.xs4all.nl en Upload: news.aioe.org
Internet Provider: UPC
Wanneer ontstond het probleem? Weet ik niet meer, waarschijnlijk bij het veranderen van het servers.xml bestand
Spotnet versie: 1.7.3
Met welk programma download je: SabNZBd+
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? Nee
Wat is het probleem? Als ik een reactie wil versturen of als ik rechtsklik op een spot, op 'Spot melden' klik en de melding verstuur, krijg ik de volgende foutmelding: "Ongeldige Message-ID! Article received <Xidu38403dkfjdksDdfjd@spot.net>".
-
- Leeftijd: 42
Re: Error bij plaatsen van reacties en het melden van een sp
Kun je eens updaten naar de laatste versie? (1.7.4.)
Even opnieuw testen en hier replyen?
thanks
Even opnieuw testen en hier replyen?
thanks
Veel woorden weinig wol, klinkt niet echt zinvol.
It's just me, nothing more nothing less
-
Ik heb het net nog even geprobeerd met 1.7.4, maar hier heb ik precies dezelfde problemen mee.
-
Zou je eens een schone installatie kunnen doen?
Volg daarvoor onderstaande instructies op
Ik heb al een aantal mensen goed op weg kunnen helpen met dit probleem te fixen
Zou je aub de volgende werkwijze willen opvolgen?
1 download en installeer ccleaner ( http://www.piriform.com/ccleaner )
2 run ccleaner en laat hem spotnet uninstallen (check ook of de verborgen mappen meegenomen zijn)
3 ga naar de spot-net homepage en download de laatste client versie
4 installeer deze en post hier het resultaat
Volg daarvoor onderstaande instructies op
Ik heb al een aantal mensen goed op weg kunnen helpen met dit probleem te fixen
Zou je aub de volgende werkwijze willen opvolgen?
1 download en installeer ccleaner ( http://www.piriform.com/ccleaner )
2 run ccleaner en laat hem spotnet uninstallen (check ook of de verborgen mappen meegenomen zijn)
3 ga naar de spot-net homepage en download de laatste client versie
4 installeer deze en post hier het resultaat
-
Uninstallen is nogal rigoreus, de spotnet directories renamen naar de huidige versie, bijv. Spotnet 1.7.1 is meer dan voldoende. Alle gegevens blijven bewaard, zodat bij problemen met een nieuwe versie de directories alleen nog naar Spotnet gerenamed hoeven te worden. Werkt de nieuwe versie wel, dan kunnen alle configuratie files, servers.xml, filters.xml etc van de oude omgeving naar de nieuwe omgeving gekopieerd worden.
Over register instellingen hoeft men zich niet druk te maken, tot op heden was de enige entry in het register de Uninstall entry.
Bij mij werkt dat vlekkeloos.
Over register instellingen hoeft men zich niet druk te maken, tot op heden was de enige entry in het register de Uninstall entry.
Bij mij werkt dat vlekkeloos.
-
Uninstallen werkt tot nu toe voor merendeel.
Natuurlijk staat het vrij om van het stappenplan af te stappen maar dat is een eigen keuze.
Natuurlijk staat het vrij om van het stappenplan af te stappen maar dat is een eigen keuze.
-
Bedankt voor de reacties. Voor het uninstallen gebruik ik altijd TotalUninstall. Ik heb het net via ccleaner verwijderd, maar volgens mij is dat exact hetzelfde als de standaard Windows Uninstaller (via Configuratiescherm). Hij laat zelfs de map Spotnet in Program Data staan (met enkel de bestanden newszilla.xsall.nl.db en servers.xml). Als ik Spotnet via TotalUninstall verwijder, dan wordt ook gewoon die Spotnet map in Program Data verwijderd. TotalUninstall lijkt me dus veel beter dan ccleaner. Ik heb ook via CCleaner nog alle tijdelijke bestanden verwijderd. Ik heb vervolgens dus handmatig nog de map Spotnet in Program Data verwijderd. Daarna heb ik een verse installatie gedaan van Spotnet 1.7.4. Daarna heb ik mijn servers.xml backup teruggeplaatst. Maar nu heb ik wederom exact dezelfde foutmelding bij het melden van een spot of bij het reageren op een spot.
Hieronder de inhoud van servers.xml:
Hieronder de inhoud van servers.xml:
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="newszilla6.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="newszilla6.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="news.aioe.org" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
</Spotnet>
het lijkt me dat je probleem in de laatste regel zit:
<Server Type="Uploads" Server="news.aioe.org" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
dit is een gratis server zonder username en wachtwoord. Het lijkt me sterk dat je door die server reacties en/of binaries mag uploaden.
Pas je die even aan naar de upload server van je provider ajb en laat even weten!
dit is een gratis server zonder username en wachtwoord. Het lijkt me sterk dat je door die server reacties en/of binaries mag uploaden.
Pas je die even aan naar de upload server van je provider ajb en laat even weten!
-
Mijn ISP is UPC. Ik heb de onderste regel vervangen door: <Server Type="Uploads" Server="news.upc.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />, maar dan krijg ik de volgende foutmelding bij het plaatsen van een reactie:
Als ik deze regel gebruik: <Server Type="Uploads" Server="newszilla6.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Ik heb geen abonnement bij een betaalde usenet provider. Het liefst zou ik dat ook willen houden zo.
Als ik deze regel gebruik: <Server Type="Uploads" Server="newszilla6.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Ik heb geen abonnement bij een betaalde usenet provider. Het liefst zou ik dat ook willen houden zo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
sorry, maar dat wordt moeilijk zo niet onmogelijk als je ook wilt uploaden (wat je doet bij reacties plaatsen).
Bij bovenstaande providers lukt dit idd niet.
een abo kost je paar euro per maand, maar jouw beslissing en daar hebben we respect voor.
Laat maar weten wat je met dit topic wil
Bij bovenstaande providers lukt dit idd niet.
een abo kost je paar euro per maand, maar jouw beslissing en daar hebben we respect voor.
Laat maar weten wat je met dit topic wil