Populariteit Spotnet groeit snel na sluiting FTD
Moderator: Moderator Team
Populariteit Spotnet groeit snel na sluiting FTD
Spotnet, een zoek- en downloadtool voor nieuwsgroepen, heeft het aantal gebruikers snel zien stijgen sinds de sluiting van FTD eind februari. Inmiddels zouden dagelijks 200.000 gebruikers samen meer dan 2,5 miljoen spots raadplegen.
Dat meldt Spotnet-ontwikkelaar Drazix aan Tweakers.net. Volgens de ontwikkelaar, die anoniem wenst te blijven, ligt het werkelijke aantal gebruikers vermoedelijk nog hoger omdat er diverse van Spotnet afgeleide clients zijn verschenen. Daaronder vallen Spotlite, een eenvoudige client die uitsluitend toegang geeft tot het lezen van spots, en Spotweb, een tool die het mogelijk maakt om via een webbrowser spots op te vragen. Drazix juicht de komst van alternatieve clients toe en stelt dat de door hem ontwikkelde bestandsformaten doelbewust open zijn gehouden.
De snelle aanwas van het aantal Spotnet-gebruikers is grotendeels te verklaren uit de sluiting van FTD. De usenetcommunity besloot op 28 februari zijn deuren definitief te sluiten, nadat het een rechtszaak van Brein had verloren. Een groot deel van de voormalige FTD-database met spots is toegankelijk gemaakt via Spotnet.
Drazix laat verder weten dat hij nog niet is 'lastig gevallen' door Stichting Brein. Het is ook de vraag of de auteursrechtenwaakhond hiermee iets zou opschieten, aangezien de ontwikkelaar uitsluitend de code heeft geschreven en zelf geen spots host. Deze worden gepost in een aantal nieuwsgroepen, waardoor het vrijwel onmogelijk is om de spots te verwijderen.
Dat meldt Spotnet-ontwikkelaar Drazix aan Tweakers.net. Volgens de ontwikkelaar, die anoniem wenst te blijven, ligt het werkelijke aantal gebruikers vermoedelijk nog hoger omdat er diverse van Spotnet afgeleide clients zijn verschenen. Daaronder vallen Spotlite, een eenvoudige client die uitsluitend toegang geeft tot het lezen van spots, en Spotweb, een tool die het mogelijk maakt om via een webbrowser spots op te vragen. Drazix juicht de komst van alternatieve clients toe en stelt dat de door hem ontwikkelde bestandsformaten doelbewust open zijn gehouden.
De snelle aanwas van het aantal Spotnet-gebruikers is grotendeels te verklaren uit de sluiting van FTD. De usenetcommunity besloot op 28 februari zijn deuren definitief te sluiten, nadat het een rechtszaak van Brein had verloren. Een groot deel van de voormalige FTD-database met spots is toegankelijk gemaakt via Spotnet.
Drazix laat verder weten dat hij nog niet is 'lastig gevallen' door Stichting Brein. Het is ook de vraag of de auteursrechtenwaakhond hiermee iets zou opschieten, aangezien de ontwikkelaar uitsluitend de code heeft geschreven en zelf geen spots host. Deze worden gepost in een aantal nieuwsgroepen, waardoor het vrijwel onmogelijk is om de spots te verwijderen.
-
- Usenet: LightningUsenet
- Internet: KPN
-
- Usenet: Eweka
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 36
Re: Populariteit Spotnet groeit snel na sluiting FTD
w00t..!! Gratz!
Een neusoperatie kan, maar het blijft een gok..
-
- Usenet: usernetlightning
- Internet: usernetlightning
ja die brein dat weet wat vond het trouwens echt om te gieren dat onze vrienden, wie dat mogen zijn !!!!!!! de site van brein plat hebben gelegt ,,,,, ik was een echte ftd aan hanger ! maar goed ik zeg nu lang leven spotnet . en voor de mensen die spotnet mogelijk maken jullie zijn top ga zo door !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mvg papatwins2005
-
- Leeftijd: 70
Mooi zo, hoe meer zielen hoe meer vreugd en spots 
We laten ons niet kisten door die breinlozen......

We laten ons niet kisten door die breinlozen......
-
- Usenet: :D
- Internet: :D
http://frontpage.fok.nl/nieuws/434515/1 ... iteit.html
Brein kan dus niks doen en komen ze met zo'n smoes
Brein kan dus niks doen en komen ze met zo'n smoes

-
- Usenet: NewsXS
- Internet: @home
- Leeftijd: 44
Gefeliciteerd mensen, laten we hopen dat het nog lang zo door mag gaan.
Gr : CrazyFucker.

Gr : CrazyFucker.
-
- Usenet: LightningUsenet
- Internet: kpn
- Leeftijd: 55
waarschijnlijk onkunde joke je zit hier al verkeerd
Haasten heeft geen zin, men moet op tijd beginnen

-
- Usenet: XLned
- Leeftijd: 69
begrijpelijk en verstandig dat Drazix anoniem wenst te blijven, maar is wel spijtig dat de vele dankbare gebruikers hem niet kunnen bedanken door een zoals in FTD vrienden steun, hij zal ongetwijfeld vele uren tijd besteden in updates zonder daarvoor een echte beloning te krijgen..
waarschijnlijk vindt Drazix genoegen met het snel groeiende aantal gebruikers,
maar jullie weten vast wel wat ik bedoel, en net als vroeger FTD gebruik ik nu ook dagelijks Spotnet.
maar jullie weten vast wel wat ik bedoel, en net als vroeger FTD gebruik ik nu ook dagelijks Spotnet.
-
- Usenet: SunnyUsenet
- Internet: Kpn
Hmm ,ik denk dat Drazix ook hier op het Forum kijk wat de wensen zijn ,a028751 schreef:begrijpelijk en verstandig dat Drazix anoniem wenst te blijven, maar is wel spijtig dat de vele dankbare gebruikers hem niet kunnen bedanken door een zoals in FTD vrienden steun, hij zal ongetwijfeld vele uren tijd besteden in updates zonder daarvoor een echte beloning te krijgen..