spotnet niet goed werkend te krijgen

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
marlin2
Answers: 0

spotnet niet goed werkend te krijgen

Bericht door marlin2 »

heb al vanaf het begin ongeveer 2 weken nu problemen met spotnet.
probleem is als volgt als ik spotnet opstart [1.5.6] dan krijg ik eerst de melding : ongeldige lengte voor een base-64-tekensetmatrix waarna 2keer op ok te klikken spotnet opent maar niet kan bijwerken omdat mijn wachtwoord niet ingevuld is na het invullen lukt dit wel en krijg ik de melding: geen toegang tot de database. details: kan geen toegang krijgen tot het bestand C:\ProgramData\Spotnet\newsreader.eweka.nl.spots omdat het wordt gebruikt door een ander proces [newsreader99.eweka.nl C:\programdata\spotnet\newsreader.eweka.nl.spots hierbij post ik meteen mijn serversbestand

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="371676" Password="?==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader99.eweka.nl" Username="371676" Password="?==" Port="119" SSL="0" Connections="7" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="371676" Password="?==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

dowloaden doe ik met newsleacher en mijn provider is ziggo en werk ik met windows 7
ik hoop dat jullie me kunnen helpen groetje marcel

gerstr

Re: spotnet niet goed werkend te krijgen

Bericht door gerstr »

allereerst zou ik mijn servers.xml aanpassen aan het feit dat je niet download met spotnet:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="371676" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader99.eweka.nl" Username="371676" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="0" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="371676" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

even bewaren als servers.xml

Wat we daarna als test kunnen doen is het volgende:
-sluit spotnet af
-hernoem c:\programdata\spotnet naar c:\programdata\spotnet.backup
-start spotnet op
-vul de textnews.eweka.nl gegevens in bij het aanmelden
-laat spotnet even bijwerken
-sluit spotnet af
-kopieer c:\programdata\spotnet.backup\servers.xml naar c:\programdata\spotnet\servers.xml
-start spotnet weer op
test

laat je even horen?

Topicstarter
marlin2

Bericht door marlin2 »

heb het servers xml bestand aangepast en opgeslagen daarna het bestand hernoemd naar ......backup spotnet opgestart en alle gegevens ingevuld en krijg dan de melding wachtwoord en of gebr naam niet juist groetjes marcel

Topicstarter
marlin2

Bericht door marlin2 »

heb het nog een paar keer geprobeerd spotnet werkt nu bij tot nader bericht groetjes marcel

Topicstarter
marlin2

Bericht door marlin2 »

hoe kopieer ik het bestand moet ik het bestand eerst openen ? kan het zo niet kopieeren groetjes marcel en moet ik dan wat er stond in dit xml bestand verwijderen? sorry maar soms snap ik er niet veel meer van maar ik doe mijn best :)

Oita

Bericht door Oita »

nou moe, nou snap ik pas wat je bedoelt in je topic "connecties Spotnet" met je .xml aanpassen en je 3 opties.
Als je in die opties praat over download bedoelde je downloaden met Spotnet zélf !
(tada ja ik had de blond modus aan )
Dus ik heb elke keer maar weer die .xml aangepast aan die optie van downloaden met Spotnet zelf.
Maar ik download helemaal niet met Spotnet, ik download met Sab dus ik had zoals je hierboven schrijft dat die .xml (de middelste dus ) het aantal connecties op 0 moeten zetten ! (jah oké er mag gelachen worden)
Man man wat ben ik na anderhalve week ploeteren boos geworden , zo boos dat ik Spotnet dus opgedoekt heb.

Goh ik zou het nou wel weer willen installeren en het écht op de goede manier aanpassen, kijken of het dan dus wel werkt, maar daar ben ik nu wel van overtuigd anders zouden er wel meer accuut Spotnet aan de kant gezet hebben.
En zoveel lees ik dat niet (verbaasde me er eigenlijk al over).

Maar ik ben inmiddels een blijde en tevreden Spotlite gebruiker geworden, dus vooralsnog laat ik het nu maar zo.
Opgelucht dat ik me eindelijk weer eens kan bezighouden met waar het voor bedoeld is.

gr. Oita

gerstr

Bericht door gerstr »

marlin2 schreef:hoe kopieer ik het bestand moet ik het bestand eerst openen ? kan het zo niet kopieeren groetjes marcel en moet ik dan wat er stond in dit xml bestand verwijderen? sorry maar soms snap ik er niet veel meer van maar ik doe mijn best :)
Je best is alles wat we verlangen Marcel.

Wanneer je met windows explorer naar c:\programdata\spotnet.backup\servers.xml
doe je rechtermuis klik - kopieren
dan ga je naar c:\programdata\spotnet
en doe je rechtermuisklik - Plakken
dan vraagt windows of je bestand wil overschrijven en zeg je ja

laat je weten of het is gelukt?

gerstr

Bericht door gerstr »

Oita schreef:nou moe, nou snap ik pas wat je bedoelt in je topic "connecties Spotnet" met je .xml aanpassen en je 3 opties.
Als je in die opties praat over download bedoelde je downloaden met Spotnet zélf !
(tada ja ik had de blond modus aan )
Dus ik heb elke keer maar weer die .xml aangepast aan die optie van downloaden met Spotnet zelf.
Maar ik download helemaal niet met Spotnet, ik download met Sab dus ik had zoals je hierboven schrijft dat die .xml (de middelste dus ) het aantal connecties op 0 moeten zetten ! (jah oké er mag gelachen worden)
Man man wat ben ik na anderhalve week ploeteren boos geworden , zo boos dat ik Spotnet dus opgedoekt heb.

Goh ik zou het nou wel weer willen installeren en het écht op de goede manier aanpassen, kijken of het dan dus wel werkt, maar daar ben ik nu wel van overtuigd anders zouden er wel meer accuut Spotnet aan de kant gezet hebben.
En zoveel lees ik dat niet (verbaasde me er eigenlijk al over).

Maar ik ben inmiddels een blijde en tevreden Spotlite gebruiker geworden, dus vooralsnog laat ik het nu maar zo.
Opgelucht dat ik me eindelijk weer eens kan bezighouden met waar het voor bedoeld is.

gr. Oita

Ik doe mijn best om het goed uit te leggen Oita, maar blijkbaar ga ik toch nog af en toe te snel.
Spotlite is prima programma en als jij daar mee kan doen wat je wilt doen, moet je dat vooral blijven gebruiken. Helemaal niets mis mee.

Topicstarter
marlin2

Bericht door marlin2 »

het bestand kopieeren is gelukt spotnet opgestart krijg weer de melding ongeldige lengte voor een base-64- tekensetmatrix
en na het bijwerken weer de melding geen toegang tot de database mijn servers xml bestand ziet er nu zo uit:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="371676" Password="xxx==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader99.eweka.nl" Username="371676" Password="xxx==" Port="119" SSL="0" Connections="0" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="371676" Password="xxx==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

bij provider in spotnet heb ik ingevuld:

newsreader99.eweka.nl poort 119 verbindingen 3 en uiteraard mijn ww en gebr naam

gerstr

Bericht door gerstr »

mijn fout.

In je c:\programData\spotnet staat nu een bestand: textnews.eweka.nl.spots
die moet je even hernoemen (erop gaan staan - rechtermuisklik - naam wijzigen) naar newsreader99.eweka.nl.spots
spotnet start

laat ff weten
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer