- Windows versie: 7 HP (X64)
Usenet Provider: Easyusenet
Internet Provider: XA4ALL
Wanneer ontstond het probleem? Na wijzigen nova.ru in newszilla.xs4all.nl
Spotnet versie: 1.5
Met welk programma download je: Spotnet en Grabit
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen?
Ik heb een andere database waarin 380.000 spots gedownload en achter Spotnet gehangen. Die spots staan nu keurig in Spotnet.
Het probleem is daarmee niet opgelost.
Wat is het probleem?
Ik krijg de foutmelding: Spot niet gevonden, waarschijnlijk te oud wanneer ik op een oudere (soms maar een paar dagen) spot klik in Spotnet.
Het is mij niet duidelijk waar dat aan ligt. Komt dat omdat XS4ALL ergens mee dwarsligt ? Toen ik de nova.ru server nog gebruikte had ik het probleem niet. Aan easyusenet kan het niet liggen, de retentie daar is groot genoeg.
Als het aan Newszilla ligt, is er dan een andere server die ik kan gebruiken ?
Of zit ik op een fout spoor te denken ?
Spot niet gevonden, waarschijnlijk te oud
Moderator: Moderator Team
-
Spot niet gevonden, waarschijnlijk te oud
-
Re: Spot niet gevonden, waarschijnlijk te oud
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.easyusenet.nl" Username="xxxxxxxx" Password="xxxxxxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="reader.easyusenet.nl" Username="xxxxxxx" Password="xxxxxxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.easyusenet.nl" Username="xxxxxxxx" Password="xxxxxxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="reader.easyusenet.nl" Username="xxxxxxx" Password="xxxxxxxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
verander eens in:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.xs4all.nl" Username="******" Password="***********" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
even op alle regels je username en wachtwoord invullen natuurlijk
laat even weten
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.xs4all.nl" Username="******" Password="***********" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
even op alle regels je username en wachtwoord invullen natuurlijk
laat even weten
-
De XS4ALL server wijzigen helpt wel.
Ik kan nu spots terug in de tijd tot half oktober 2010 lezen. Oudere niet.
Da's al een hele verbetering, maar nog steeds niet goed.
Het lijkt er dus op dat de beperking bij XS4ALL zit, en daar kan ik weinig aan veranderen (helaas).
Hebben andere gebruikers dit probleem ook ?
Ik kan nu spots terug in de tijd tot half oktober 2010 lezen. Oudere niet.
Da's al een hele verbetering, maar nog steeds niet goed.
Het lijkt er dus op dat de beperking bij XS4ALL zit, en daar kan ik weinig aan veranderen (helaas).
Hebben andere gebruikers dit probleem ook ?
ja hoor, heel veel. Eigenlijk bieden de meeste providers een lagere header retentie aan (waar spots vandaan komen) dan de daadwerkelijke posts.
Vaak loopt dit terug naar enkele tientallen dagen voor de spots tov honderden dagen voor de posts.
Door de massale overstap naar Spotnet en verzoeken van gebruikers zijn wel veel providers druk om hier wat aan te doen.
Kijk anders ook zelf even bij de groep van je provider:
viewtopic.php?f=16&t=321&start=10
kan ik dit topic sluiten?
Vaak loopt dit terug naar enkele tientallen dagen voor de spots tov honderden dagen voor de posts.
Door de massale overstap naar Spotnet en verzoeken van gebruikers zijn wel veel providers druk om hier wat aan te doen.
Kijk anders ook zelf even bij de groep van je provider:
viewtopic.php?f=16&t=321&start=10
kan ik dit topic sluiten?
-
- Usenet: I-Telligent
- Internet: Ziggo
server: newszilla.xs4all.nl
Header retentie free.pt en free.usenet: 6 dagen en 11 dagen (stijgt tot 14 dagen)
Datum test: 02-03-2011
Ondersteund plaatsen reactie: ja (niet anoniem, ipnr.)
Ondersteund SSL: nee
Opmerking: Heeft inlog nodig.
Dus je kan 6 dagen Spotnet niet openen en dan ben je nog bij met de Spots die ie ophaalt, en spots openen die Max 11 dagen oud zijn.
Corrigeert iemand mij even als mijn info niet juist is ?
Header retentie free.pt en free.usenet: 6 dagen en 11 dagen (stijgt tot 14 dagen)
Datum test: 02-03-2011
Ondersteund plaatsen reactie: ja (niet anoniem, ipnr.)
Ondersteund SSL: nee
Opmerking: Heeft inlog nodig.
Dus je kan 6 dagen Spotnet niet openen en dan ben je nog bij met de Spots die ie ophaalt, en spots openen die Max 11 dagen oud zijn.
Corrigeert iemand mij even als mijn info niet juist is ?

prima aanvullende informatie en idd confirmatie van wat ik zei, dank je
topic wordt gesloten
niet eens met slotje?, stuur me dan even een pb
topic wordt gesloten
niet eens met slotje?, stuur me dan even een pb