Geen verbinding met server

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
The Rock
Answers: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Geen verbinding met server

Bericht door The Rock »

• Windows versie: 7 Home Premiun 64bit
    Usenet Provider:
    Internet Provider: KPN
    Wanneer ontstond het probleem? Sinds installatie spotnet
    Spotnet versie: Nieuwste
    Met welk programma download je: SABnzbd
    Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? Niet naar mijn weten
    Wat is het probleem?
Sinds FTD eruit ligt ben ik overgestapt naar Spotnet, maar dat gaat behoorlijk mis. Om te beginnen, heel vaak als ik een spot wil aanklikken zegt hij timeout van server, als ik dat 3x doe dan doet hij het opeens wel.

Maar het grootste probleem is het downloaden zelf dat wilt niet echt. Ik kan 1 bestand downloaden via de NZB knop(waarom niet in godsnaam gewoon een nzb linkje? werkt velen malen beter) zodra dat ene bestand door SAB word gedownload kan ik via spotnet geen enkel ander bestand meer downloaden en krijg ik deze foutmelding:

Kan geen verbinding maken met de server

400 news.kpn.nl your host connection limit reached-newsmaster@planet.nl

Ik heb al ergens gelezen dat je naar C:/program data/spotnet moet gaan om daar iets te doen met servers.xml oid, het probleem is ik heb geen C;/program data, wel program files, en daar staat Spotnet wel tussen maar geen enkel .xml bestand en niets over servers.

Het kan ook niet aan de connectie van KPN oid liggen want met FTD en SAB download ik er al jaren mee

joao

Re: Geen verbinding met server

Bericht door joao »

Maar het grootste probleem is het downloaden zelf dat wilt niet echt. Ik kan 1 bestand downloaden via de NZB knop(waarom niet in godsnaam gewoon een nzb linkje? werkt velen malen beter) zodra dat ene bestand door SAB word gedownload kan ik via spotnet geen enkel ander bestand meer downloaden en krijg ik deze foutmelding:
Oplossing:
1 connectie minder gebruiken bij SABnzbd, want om spots te zien moet je hetzelfde adres gebruiken als die mee download.
Je kan ook het gratis adres gebruiken om spots te bekijken. Die is: textnews.news.cambrium.nl
Je kan dit direct in je servers.xml aanpassen. Door de hele code <HEADER blablbla> te vervangen met:

Code: Selecteer alles

<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
Die staat in C:\ProgramData\Spotnet Als je windows vista of 7 hebt athans.
- Gebruik je de gratis server? Dan hoef je geen connectie minder te doen in SABnzbd.
Ik heb al ergens gelezen dat je naar C:/program data/spotnet moet gaan om daar iets te doen met servers.xml oid, het probleem is ik heb geen C;/program data, wel program files, en daar staat Spotnet wel tussen maar geen enkel .xml bestand en niets over servers.
Oplossing:
Moet dus C:\ProgramData\Spotnet zijn

Succes

hjvbft

Re: Geen verbinding met server

Bericht door hjvbft »

Zou "textnews.news.cambrium.nl" niet gebruiken. Heeft een korte (<1 dag) header retentie.

Spotnet gebruikt standaard 4 verbindingen.
Dit kan je aanpassen bij instellingen, provider, 2 lijnen ( of een ander willekeurig aantal).
Als daarna nog die melding komt de servers.xml aanpassen.

servers.xml staat in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP= C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\

Stel voor alle 3 de regels 1 verbinding in.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer