hd, blu-ray of x264?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
wesley1981
Answers: 0

hd, blu-ray of x264?

Bericht door wesley1981 »

wat is het verschil tussen deze 3?

Chevy93
Usenet: Wondernews
Internet: Online.nl

Re: hd, blu-ray of x264?

Bericht door Chevy93 »

Ik ben er ook nog niet helemaal uit maar zie het als dvd en divx.
Kijk hier maar even dan wordt het vast duidelijker http://nl.wikipedia.org/wiki/Blu-ray.
En
http://tweakers.net/nieuws/66973/x264-o ... e-uit.html

Hansjoh

Bericht door Hansjoh »

wesley1981 schreef:wat is het verschil tussen deze 3?
Wat de technische verschillen zijn weet ik ook niet, heb wel zo'n beetje alles geprobeerd (ook van een zelfde film in 4 formaten om goed te kunnen vergelijken) en verschil beeld-geluids kwaliteit vind ik minimaal. Ben daarom meer fan van x264 omdat de grootte vaak een stuk kleiner is en dus sneller binnen te halen is.

Mits je een mediaplayer gebruikt heb ik 1 verschil tot nu toe kunnen vinden, bij x264 kan de ondertiteling bewerkt worden (grootte, hoogte, etc), dat is me nog niet bij de andere formaten gelukt.

Topicstarter
wesley1981

Bericht door wesley1981 »

ja heb een mediaplayer. dus x264 is meestal kleiner maar geen verschil in kwaliteit, dan heeft dat dus voorkeur.

oermens

Bericht door oermens »

x264 is een video-codec , en wordt voor zover ik weet gebruikt door in standaard blu-ray,avchd filmen.
Als je de m2ts bestanden van een originel blu-ray film demuxed, krijg je een audio,video en ondertitel bestand.
het betreffende video-bestand gebruikt de x264-codec.
Ook bij sateliet-hd opnames wordt deze codec gebruikt.
De Meeste MKV-downloads gebruiken ook x264 video-codec

AVCHD = Bluray , de menu opbouw is hier anders geloof ik (verbeter me gerust)
HD-TV : bedoelt men meestal HD-opnames van TV mee.
Blu-ray : de originele bestanden die op een blu-ray staan. onveranderd

x264 : zelf gecomprimeerde bestand van een originele blu-ray (film , geluid , ondertitel meestal gemuxed in een MKV container.(EDIT: ondertitels kunnen .srt , .ssa , etcc... zijn. Door de meeste spelers worden enkel de .srt ondersteunt)
Een MKV kan lijk een originele Blu-ray meerdere audiosporen en onderstitelsporen bevatten)

AVCHD-DVD5(9) : originele Blu-ray gecomprimeerd en terug als Blu-ray wegschreven op een DVD5 of DVD9

Ik prefereer persoonlijk de MKV -container . Mijn LG BD390 speelt deze bestanden perfect af (soms moet ik wel de audio sporen converteren)

Ik hoop hiermee een beetje geholpen te hebben, en dat mijn veronderstellingen juist zijn.
groetjes

anoniem_ikke
Usenet: tweaknews

Bericht door anoniem_ikke »

Het zijn alledrie termen die een klein aanrakingsgebied hebben.
- hd is een term voor beelden met een resolutie van 1280x720 pixels of hoger. Een andere veel voorkomende resolutie is 1920x1080 pixels, een minder voorkomende en vaak alleen op webcontent is 1440x900. De bestandsformaten waarmee dit bereikt kan worden zijn divers, een aantal types (maar niet alle) zijn; mkv, mov en avi. Let op een bestand met deze aanduiding wil nog niet garanderen voor een hd film.
- blu-ray is de overgebleven opvolger van de dvd (de andere was hddvd), door de hogere opslag capaciteit is het erg interessant voor hd films en dan meestal in de hoogste resolutie (1920x1080). Waar dvd, mpeg2 als video-codec had, gebruikt blu-ray h264 of avchd.

en dan komen we bij x264.
- x264 is de opensource tegenhanger van h264. Waar voor het gebruik van h264 rechten moeten worden betaald, is de x264 versie rechten vrij. Deze videocodec kom je dan ook meestal tegen in gratis of goedkope (<€100) videoprogramma's.

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Bericht door KoffieBo0N »

Uhhm... zou je a.u.b. dit soort topics ergens anders willen plaatsen. Houden we het forum een beetje overzichtelijk ;).

stroopwafel
Usenet: LightningUsenet
Internet: KPN
Leeftijd: 30

Bericht door stroopwafel »

verplaatst naar offtopic :)

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Bericht door KoffieBo0N »

Strip is weer bezig met een forumopschoning 8-). Alle topics die ouder dan vijf dagen zijn worden geprullenbakt, en deze ook.

:locked:, niet mee eens? Stuur me een PB ;).
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer