Spotnet en NewsBin Pro (Eweka) kunnen niet tegelijk samen

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
mikey5659
Answers: 0

Spotnet en NewsBin Pro (Eweka) kunnen niet tegelijk samen

Bericht door mikey5659 »

Beste Mede Spotnet en Eweka gebruikers,

Ik Loop tegen het volgende probleem aan, misschien stel ik dit ten overvloede en is het onderwerp al vaker besproken.

Ik heb een abonnement van Eweke en heb de SSL reader gegevens ingesteld in Spotnet. Voor het Headeren gebruik ik 1 connectie en voor het downloaden gebruik ik 3 connecties. Alles gaat goed, inlezen, updaten, downloaden / opslaan van NZB bestanden etc. Voor het downloaden gebruik ik mijn eigen reader (NewsBin Pro) waarin ik de SSL Reader van Eweka heb ingesteld. Ook dit werkt allemaal prima.

Het gaat NIET goed indien ik beide tegelijk gebruik. Op het moment dat ik aan het downloaden ben met NewsBin Pro kan ik Spotnet wel opstarten en mijn database bekijken, maar wil ik de Database bijwerken dan krijg ik een foutmelding in Spotnet. NewsBin Pro blijft gewoon door gaan. De gebruikersnaam en wachtwoord zouden dan fout zijn. Stop ik met downloaden is er niets meer aan de hand. In NewsBin Pro heb ik maar 2 connecties ingesteld. In totaal blijf ik binnen de 8 connecties.

Iemand een idee of oplossing zodat ik beide wel tegelijk kan gebruiken??????????

IngamerX

Re: Spotnet en NewsBin Pro (Eweka) kunnen niet tegelijk same

Bericht door IngamerX »

Dat is inderdaad prut.

Heb je al geprobeerd voor spotnet newsreaderx.eweka.nl in te stellen, ipv de sslreader.eweka.nl server?

gerstr

Bericht door gerstr »

laat je even weten Mikey?, anders sluiten we topic af. thanks

The_Hees
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Bericht door The_Hees »

Zelfde probleem ook als je newsreaderx van Eweka gebruikt.

Topicstarter
mikey5659

Bericht door mikey5659 »

Excuses voor het niet eerder reageren. Ik heb contact gehad met Eweka en die geven de volgende reactie:

Na aanleiding van uw vraag vermoeden wij het volgende;

Foutmelding/code 502; Access denied to your node, geeft aan dat u waarschijnlijk geen verbinding kunt krijgen, omdat de gegevens niet juist in uw news client staan.

Het Eweka account mag met maximaal 8 connecties/verbindingen tegelijkertijd gebruikt worden,wanneer er meer worden aangesproken zal dit error code 502 opleveren. Wanneer men het Eweka account deelt over verschillende computers,applicaties dient men ook de 8 connecties te delen.

Wij wijzen u graag op de mogelijkheid om via Mijn Eweka - http://www.eweka.nl/myeweka - zelf uw account te beheren. Hier kunt u wijzigingen doorvoeren en aanwijzingen inzien voor de juiste serverinstellingen in de belangrijkste news clients. Ook kunt u hier o.a. uw logingegevens opvragen en de betaalgegevens opzoeken.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Eweka Internet Services

Met de genoemde info kan ik eigenlijk niets. Zodra ik NewsBin Pro openzet en niets doe (niet downloaden ofzo) kan ik al niet meer in Spotnet. ook niet als ik de sslreader omzet naar newsreaderx van Eweka. Het werkt gewoon niet tegerlijker tijd. Ik heb NewsBin al op 2 connecties gezet en dan nog kan ik niets tegelijkertijd. Ik leer er wel mee leven, tenzij iemand een lumineus idee heeft!?!?!

gerstr

Bericht door gerstr »

Mikey, dank voor deze aanvullende info die idd bekend voorkomt.

Wat ik zou proberen is het volgende:

servers.xml instellen als volgt: header 1 connectie, download server naam leeg laten(!) 0 connecties, upload 1 connectie)
dan NewsBinPro instellen op 4 connecties

newsbin pro openzetten
spotnet starten

en even laten weten ajb

Topicstarter
mikey5659

Bericht door mikey5659 »

gerstr schreef:Mikey, dank voor deze aanvullende info die idd bekend voorkomt.

servers.xml instellen als volgt: header 1 connectie, download server naam leeg laten(!) 0 connecties, upload 1 connectie)

newsbin pro openzetten
spotnet starten

en even laten weten ajb
Als ik de download server leeg laat, kan ik dan nog wel de NZB bestanden downloaden???

gerstr

Bericht door gerstr »

mikey5659 schreef:

newsbin pro openzetten
spotnet starten

en even laten weten ajb
Als ik de download server leeg laat, kan ik dan nog wel de NZB bestanden downloaden???
ik zat idd verkeerd te lezen en nee de download server moet je niet leeg laten omdat je ook met spotnet download (was even op verkeerd been gezet).

servers.xml instellen als volgt: header 1 connectie, download server 3 connecties, upload 1 connectie)
dan NewsBinPro instellen op 1 connectie

laat je even weten ajb?

Topicstarter
mikey5659

Bericht door mikey5659 »

gerstr schreef:
mikey5659 schreef:

newsbin pro openzetten
spotnet starten

en even laten weten ajb
ik zat idd verkeerd te lezen en nee de download server moet je niet leeg laten omdat je ook met spotnet download (was even op verkeerd been gezet).

servers.xml instellen als volgt: header 1 connectie, download server 3 connecties, upload 1 connectie)
dan NewsBinPro instellen op 1 connectie

laat je even weten ajb?
Ik heb even getest en het lijkt te werken. Indien ik NewsBin Pro nu op max. 4 connecties zet doen beide programma's het tegelijk.

CTChrisTus
Usenet: Eweka/Astraweb
Internet: Ziggo

Bericht door CTChrisTus »

topic gesloten

niet eens met slotje?, stuur me even een pb
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer