stichting Brein

Moderator: Moderator Team

asenegawa
Answers: 0
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP

Re: stichting Brein

Bericht door asenegawa »

Maar ja hij had successen nodig om voor Brein weer miljoenen te krijgen om door te kunnen gaan.
Nou hij heeft zijn 'succes' met FTD gehad, totdat hij ruw wakker schrok doordat het gebruik van Spotnet ineens een vogelvlucht nam.
Weet je, eigenlijk ben ik heel benieuwd of hij een antwoord heeft op Spotnet.
Want volgens mij is er geen antwoord en kan hij hier niets meer tegen beginnen.
Jammer genoeg laat hij nog niet van zich horen, een probeersel richting Spotnet zou een mooie test zijn om te kijken of Spotnet echt Breinproof is. (of dat het nog wat aanpassingen in die richting nodig heeft.)
Af en toe krijg ik wanneer ik aan Brein denk de gedachten van : what goes around, comes around.
Ook de wet van drie is op Brein een beetje van toepassing, vrij vertaald: als je iets doet...krijg je het drie keer zo hard terug!! :lol:
Ach Timmetje mocht je dit lezen, ik hoop dat het je allemaal waard was, je bent nu dodelijk vermoeid, vroeg oud en nog geen stap verder gekomen.
I'm trying to be...who I really am...the true me...

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

@asenegawa

Hoe zit het eigen in Belgie met BAF?

asenegawa

Bericht door asenegawa »

In Nederland mag je wettelijk (nog) van alles downloaden, in België mag dit al jaren niet meer.
De BAF is verder een stuk actiever dan Brein, maar hangt dit niet aan de grote klok.
Ze zijn o.a. veel actiever dan Brein op het gebied van de handel in illegale software, films, muziek etc. en op het gebied van de handel in goedkope CD's en DVD's.
Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld winkels zoals Opus in Nederland wel leveren maar niet in België.
Ze mogen dat wettelijk namelijk niet meer.

Elke week en dan vooral in de weekends wordt er veelvuldig gecontroleerd op de zwarte markten, de rommelmarkten en dergelijke.
Vooral in de grensstreek met Nederland is dat het geval omdat er veel goedkope blanco CD's en DVD's op die manier de grens over komen en verhandeld worden.
Op dergelijke markten kun je veelal onder toonbank voor een prikje allerlei professioneel gekopieerde software, films en muziek kopen.
Een goedwerkende W7 ultimate samen met Office 2010 professional werd me een paar maanden terug aangeboden voor samen 15 euro.
Ik heb dat niet nodig want ik heb keurig gekochte versies, maar zoiets gebeurt in België dus wel en meer nog dan in Nederland.
Verder zijn ze veel feller op illegale software in bedrijven.
Kortom, de BAF is vele malen actiever en strenger dan Brein, maar ze zijn slim genoeg om (in tegenstelling tot Brein) niet al teveel in de publiciteit te komen.

sander
Usenet: Gratis Lightning :)

Bericht door sander »

Die controles heb je ook in Nederland hoor

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4214 ... aar__.html

Salseros

Bericht door Salseros »

sander schreef:Die controles heb je ook in Nederland hoor

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4214 ... aar__.html
Buiten het feit dat dit een bericht van 2 jaar geleden is, was deze controle puur gericht op mensen die gekopieerde films/games verkochten.
In Belgie controleren ze dus ook op lege cd/dvd verkoop die een stuk onder de winkelwaarde wordt verkocht, een graadje strenger dus.

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

@asenegawa

Bedankt voor je uitvoerige uitleg.
Ben id bekend met de hallen waarover je hebt, inclusief balletje-balletje :-) op de parking.
Maakt niet uit wat je wilt hebben, het is er.

Xenon Galaxy

BREIN gaat ‘downloadverbod’ niet tegen individuele internetg

Bericht door Xenon Galaxy »

BREIN gaat ‘downloadverbod’ niet tegen individuele internetgebruikers handhaven

Gepubliceerd op 22/04/2011 om 10:32 | Link

BREIN is voorstander van een ondubbelzinnig verbod op downloaden van evident illegaal aanbod. Met zo een verbod, dat al bestaat voor software en games, kan BREIN niet alleen websites aanpakken die illegaal uploaden faciliteren maar ook websites die het downloaden van illegaal aanbod faciliteren. Het gaat BREIN om het aanpakken van zulke ‘superhelers’.

Het blijft echter een hardnekking misverstand dat BREIN ook individuele downloaders zou willen aanpakken. Ten onrechte denken ook sommige politici dat, zoals het volgende artikel op de nieuwssite Nu.nl illustreert: http://www.nu.nl/internet/2493272/parti ... erbod.html

BREIN pakt illegale websites aan die illegaal uploaden faciliteren en wil natuurlijk ook websites aanpakken die het downloaden van illegaal aanbod faciliteren. Daarvoor is het nodig dat het downloaden van illegaal aanbod illegaal is. Daarnaast is het nodig dat access providers hun abonnees de toegang blokkeren tot illegale websites die zich in het buitenland ophouden en zich niet aan de Nederlandse wet houden.

Met betrekking tot individuele internet gebruikers staat BREIN een beleid voor van samenwerking tussen rechthebbenden en ISP's die internet gebruikers voorlichten over wat niet en vooral ook wat wel mag en hen verleiden met legaal aanbod.

Legaal aanbod moet natuurlijk wel een kans krijgen. Het is zonneklaar dat daarvoor de illegale concurrentie de pas afgesneden moet kunnen worden door aanpak van de inbreukfaciliterende websites en dat daarvoor ook downloaden van illegaal aanbod inbreukmakend moet zijn.

BREIN pakt onder bepaalde omstandigheden overigens wel illegale uploaders aan. In de praktijk gaat dat dan om grootschalig aanbod of wanneer de uploaders als bron fungeren, daarvan kan ook al sprake zijn bij uploaden van één bestand van bijvoorbeeld een nieuwe bioscoopfilm.

Bron: http://www.anti-piracy.nl
Onderwerpen samengevoegd, gelieve alles over Brein in dit topic te houden.
- Mickroz

asenegawa

Bericht door asenegawa »

Jantje vraagt aan Opa: " Brein, wat was dat ook alweer?"
Opa: "Ach kind dat was lang geleden voor de komst van Spotnet een organisatie die tegen downloaden was"
Jantje:"Opa, bestaat Brein nu nog?"
Opa: "Nee Jantje, ze liepen altijd jaren achter met maatregelen en op Spotnet hadden ze geen antwoord meer" :lol:

CoBra850
Usenet: Ziggo
Internet: Eweka

Bericht door CoBra850 »

Door Teeven zijn uitspraak zijn er meerdere instanties die hier op inhaken ACTA , Brien en NUV
http://www.nu.nl/internet/2492344/uitge ... olgen.html
Het NUV is een brancheorganisatie en werkgeversvereniging van uitgevers in Nederland. Ongeveer 90 procent van de Nederlandse uitgeverijbranche wordt door deze organisatie vertegenwoordigd.

Het verbond vindt dat ook downloaders aangepakt dienen te worden. “Al is het maar vanwege de preventieve werking die daarvan uitgaat”, zo schrijft het NUV in een reactie.

Als de plannen van Teeven doorgaan wordt downloaden uit illegale bron als onrechtmatig aangemerkt en wil het Uitgeversverbond dat deze mensen aangepakt kunnen worden. "Het is misschien niet het eerste middel, maar mensen moeten weten dat ze een boete kunnen krijgen."

we wachte meido Mei af wat de uitspaak dan wordt ?

Tom-tom-club
Usenet: SunnyUsenet
Internet: Kpn

Bericht door Tom-tom-club »

;) dan heb ik mazzel dat ik niet in dat bekropen Nederland woon

maar als het toch gebeurt dan is het over met kpn dan hebben de een massa omslag omdat de rest van Nederland overgaat op 3 mb
of lager. Dus bye bye dure investeringen en dat allemaal voor meneer kuik die zijn zakken moet vullen , Maar ik moet toch een veer in tim de kontje steken hiervoor goed werk tim weer een berg werkelozen er bij die nu helemaal geen dvd meer kopen (Respect) (Respect)
ga zo door
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer