aanval op spotnet

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Deesz
Answers: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: aanval op spotnet

Bericht door Deesz »

Tranzer71 schreef:Het lijkt er op dat het nu gefixed is, ik heb helaas wel mijn oude database weg moeten gooien.ik denk trouwens dat je hem wel terug kunt vinden bij een index want afgelopen weekend heeft iemand een schone database gepost tot 25 -9 dan is de schade heel beperkt.
kun je mij vertellen hoe dat in zijn werk gaat? Ik gebruik Spotnet

atlihan
Usenet: Hitnews

Bericht door atlihan »

heb de improver ook geinstalleerd en idd zie je welke op de blacklist staan, word dit ook om de zoveeltijd ge-up-date?
maar als ik op bbc zoek, en ik klik erop zie je er alsnog een onbekende spotter?
word er al iets gedaan aan een definitieve oplossing? en iemand een idee om je database schoon te maken?

PS wat ik zelf heb gedaan is de improver installeren, ik had nog een database ge-up-date t/m zondag, dus heb ik die vervangen in de programData/spotnet en kijken wat die dee hij haalt alsnog die spam troep op....

De database die ik veilig heb is 25-09-2011 laatste spot 23:33 of iets dergelijks

cycloop

Bericht door cycloop »

arietje schreef:Goed dat ik effe hier op het forum kijk. Is in ieder geval duidelijk dat het niet aan mij ligt, al die posts van ruim 89 Mb.
Is wel balen. Hoop dat er vanuit Eweka toch een oplossing komt.
De oplossing hier paar berichtjes terug van iemand zal best prima zijn, zoals ik lees, maar is helaas niet te begrijpen voor leken zoals mij.
Daar ben ik het mee eens. Ik snap er verder geen reet van........ :cry:
Cycloop.

Soldier without an army.

DarkChild

Bericht door DarkChild »

Vanuit Eweka hoef je niets te verwachten, zij zijn niet verantwoordelijk voor de ' irritante gedragingen' van hun gebruikers.
Je moet een zo schoon mogelijke database downloaden en je oude vervangen.
Op Spotnet zelf staan databases en uitleg.

Tranzer71

Bericht door Tranzer71 »

Je moet dan de config openen met een kladblok en de aanpassing maken. daarna weer opslaan etc.
Maar ik zou het niet doen als je niet helemaal weet wat je moet doen.
Gewoon de database uit de program data map halen (die staat op je C: en dan natuurlijk mapje spotnet) en dan opnieuw spotnet starten dan heb je weliswaar een schone database maar ben je ook van die flood af.
Je zou natuurlijk de databse van 25-9 nog ergens kunnen zoeken en die in diezelfde map zetten die is gewoon schoon zover ik weet. gisteren avond begon deze troll met een test floodje daarna kwam de echte aanval. was wel voorspelbaar maar goed misschien heeft iemand iets aan de oplossing die ik hier heb beschreven.

atlihan

Bericht door atlihan »

ik heb een database van 25-09-23;51 dus die is helemaal clean, als ik die vervang in c:/programdata/spotnet, helpt dit echter niet want ik hou de spots van bbc.......

Tranzer71

Bericht door Tranzer71 »

In dat geval gewoon alle databases verwijderen en dan beginnen met een nieuwe. bij mij werkt het tot nu toe.
Dus alles delete en dan spotnet opstarten dan maakt hij een nieuwe voor je aan.

Dus niet enkel die waar je headers mee haalt maar ook die eindigt op EU. bij mij werkt dit, want ik denk dat de troll daar ergens iets heeft veranderd waardoor je het niet kwijt raakt als je die niet verwijderd. begin je gewoon vanaf nul. beter dat dan steeds dat gedonder.

atlihan

Bericht door atlihan »

Tranzer71 schreef:In dat geval gewoon alle databases verwijderen en dan beginnen met een nieuwe. bij mij werkt het tot nu toe.
Dus alles delete en dan spotnet opstarten dan maakt hij een nieuwe voor je aan.

Dus niet enkel die waar je headers mee haalt maar ook die eindigt op EU. bij mij werkt dit, want ik denk dat de troll daar ergens iets heeft veranderd waardoor je het niet kwijt raakt als je die niet verwijderd. begin je gewoon vanaf nul. beter dat dan steeds dat gedonder.

Heeft geen zin, ik heb die database verwijderd en helemaal opnieuw laten inlezen,
komt alsnog die troep binnen, er moet gewoon een db cleaner komen voor die troep neem ik aan,
of het moet in een nieuwe versie komen van spotnet. volgens mij gaan ze op de servers ook een check maken

dit heb ik van tweakers..

Ja, ik heb spot-gedeelte direct verwijderd toen ik er achter kwam.
Dus het kan nu via ons sowieso even niet meer gebeuren.

En voordat het weer online gaat ga ik er checks in inbouwen, dus dat komt wel goed

deanny
Usenet: eweka
Internet: telfort

Bericht door deanny »

Kijk, hier zit de dader dus juist op te wachten, dan geniet hij van zulke reacties. Gewoon niks zeggen en goed lezen wat je moet doen en vooral niet reageren. Als iedereen dan doet is het gauw over want dan krijgt hij geen aandacht meer.

Thisegzz
Moderator Team Lid
Usenet: I-Telligent

Bericht door Thisegzz »

Heb even snel een programma in elkaar geknutseld dat de spam-spots verwijdert.

Download op: http://dl.dropbox.com/u/65187/spotnetspamremover.zip

Na het openen van spotnetspamremover.exe klik je het database bestand aan, dat staat in C:\ProgramData\Spotnet.
Dan zal het programma alle spam spots van de afgelopen dagen verwijderen.

Heb het alleen zelf getest maar het zou moeten werken. Stel me niet verantwoordelijk als het mis gaat (nieuwe database is toch zo op te halen).
Afbeelding
Maker van: Spotnet Improver, SpotGrit moviemeter addon, SpotTrailer, Spotnet ColorUpdate, Spotnet OutOfMemory Patch
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer